ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک منقل و اجاق گاز هیزومی در دسترس، می‌توانید با آجر و سیمان خودتان به راحتی در خانه آن را درست کنید و لذت ببرید.
ساخت اجتق هیزومی

همراه داشتن منقل و راه‌اندازی آن برای دورهمی‌ها، جزو کارهای سختی است که معمولا در مهمانی‌ها یا مسافرت بر عهده آقایان است؛ اما برای حل این مشکل راه‌حلی وجود دارد که آقایان هم در مهمانی‌ها بتوانند از دورهمی لذت ببرند؛ با ساخت اجاق هیزومی در باغ و یا حیاط خانه خود، همیشه یک منقل آماده و دسترس خواهید داشت که در کوتاه‌ترین زمان، کباب‌های خوشمزه را به شما تحویل می‌دهد؛ چنانچه تمایل دارید با نحوه ساخت باربیکیو با آجر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه ساخت اجاق هیزومی

روش‌های مختلفی برای ساخت اجاق هیزومی در حیاط وجود دارد و شما می‌توانید آن را به هر شکلی که می‌خواهید درست کنید؛ اما در این مطلب ساده‌ترین روش ساخت اجاق گاز هیزومی با اجر را شرح داده‌ایم که با عمل به مراحل آن، به راحتی می‌توانید یک اجاق هیزومی در خانه داشته باشید.

مرحله اول ساخت اجاق هیزومی

در ابتدا گوشه‌ای از حیاط یا باغ را برای ساخت اجاق گاز هیزومی در نظر بگیرید؛ سپس با استفاده از یک خط کش یا یک تکه چوب، اندازه اجاق را به دلخواه خود علامت بزنید.

ساخت اجاق هیزومی در حیاط

مرحله دوم

ابتدا ماسه و سیمان را آماده کنید و برای راحتی کار بهتر است از یک دستیار کمک بگیرید؛ سپس در این مرحله آجرها را از لبه روی خطی که کشیده‌اید، دور تا دور به کمک سیمان بچسبانید. وقتی محدوده کار شما مشخص شد، شروع کنید آجرهای وسط را بچینید.

مرحله سوم

در این مرحله کار کمی راحت‌تر می‌شود و شما می‌توانید به همین ترتیب و مطابق فیلم آجرها را روی یکدیگر قرار دهید؛ توجه داشته باتشید که ارتفاع اجاق هیزومی شما کاملا سلیقه‌ای است.

مرحله چهارم ساخت اجاق هیزومی

در این مرحله هنگامی که شروع به چیدن ردیف دوم آجرها کردید، لازم است که سطح اجاق را به دو قسمت تقسیم کنید. تا بتوانید یک اجاق گاز و یک منقل را باهم داشته باشید. در این مرحله توجه داشته باشید که از یک تکه ورق فلزی استفاده کرده تا قسمت منقل و اجاق به یکدیگر ربط داشته باشند و بعد شروع به چیدن آجرها کنید.

مرحله پنجم

مطابق فیلم آجرها را روی یکدیگر بگذارید تا هنگامی که اندازه اجاق گاز مطابق میل خودتان شد؛ سپس برای قسمت اجاق گاز لازم است که از پشت یک لوله برای هواکش قرار داده تا هیزوم‌ها به خوبی شعله‌ور شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که سطح منقل شما باید از سطح اجاق گاز کوتاه‌تر باشد. وقتی که از سطح تراز بودن گاز مطمئن شدید، برای آنکه بتوانید از یک صفحه فلزی برای قسمت اجاق گاز استفاده کنید، لازم است که داخل اجاق گاز را با یک ردیف آخر تا نیمه بالا بیاورید.(مطابق فیلم) توجه داشته باشید که قسمت مرتبط اجاق گاز و منقل را کیپ نکنید.

مرحله پایانی ساخت اجاق گاز هیزومی

مرحله پایانی ساخت اجاق هیزومی

در نهایت ساخت اجاق گاز هیزومی در باغ و یا حیاط شما به پایان رسیده است و بعد از گذشت چند روز کاملا خشک می‌شود؛ سپس برای روشن کردن آن می‌توانید برای قسمت اجاق گاز از یک پایه فلزی استفاده کنید تا هیزوم‌ها را روی آن قرار دهید؛ برای صفحه گاز نیز می‌توانید یک تکه ورق فلزی را به همان اندازه برش زده و روی گاز قرار دهید. در نهایت نیز می‌توانید باقی هیزوم‌ها را به منقل منتقل کنید و برای کباب از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…