آموزش بافت شال مبل با استفاده از دست + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک شال مبل زیبا و مدرن، نیازی نیست که هزینه بالایی بابت خرید آن بپردازید، خودتان در خانه به راحتی آن را ببافید.
بافت شال مبل

برای داشتن یک چیدمان خانه شیک و مدرن، خرید اکسسوری‌های اهمیت بسیاری دارد و می‌توانید دکوراسیون خانه شما را به طور کل تغییر دهید؛ در نتیجه هر وقت به دنبال یک تغییر اساسی در ظاهر خانه خود بودید، نیازی نیست که مبلغ زیادی را بابت تعویض وسایل بپردازید، بلکه با قرار دادن چند اکسسوری جدید می‌توانید بهترین تغییر را اعمال کنید. با توجه به اینکه میلمان نقش مهمی در خانه دارند، بنابراین شما می‌توانید با انتخاب یک شال مبل، ظاهر آن را به طور کلی تغییر دهید. از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت شال مبل بالا است، خودتان می‌توانید با نصف هزینه‌ای که بابت خرید شال مبل پرداخت می‌کنید، وسایل مورد نیاز آن را خریداری کنید و خودتان بافت شال مبل را انجام دهید.

آموزش بافت شال مبل با کاموا غول پیکر

اگر قصد دارید شال مبل بافتنی درست کنید، بهتر است از کامواهای غول پیکر استفاده کنید که در کنار ظاهر زیبا، به سرعت نیز آماده می‌شود. برای بافت شال شما به سه بسته کاموا درشت نیاز دارید.

مرحله اول بافت شال مبل

ابتدا ۲۰ سانت از کاموا را جدا کرده و با دست راست یک پیچ به آن بدهید؛ سپس دست چپ خود را از درون کاموا رد کنید و با دست دیگر قسمت دیگر کاموا را به داخل بکشید تا یک گره ایجاد شود. بعد از آنکه گره ایجاد شد، اندازه گره باید حدود ۱۰ سانت باشد.

نحوه بافت شال مبل

مرحله دوم

برای ادامه کار، دست چپ خود را از داخل حلقه رد کنید و آن را حدود ده سانت از حلقه بیرون بیاورید. این روند را ادامه می‌دهیم تا ۱۵ عدد حلقه تشکیل شود تا در نهایت اندازه شال‌مبل شما یک مترو بیست در یک مترو بیست باشد.

مرحله سوم

بافت این پتو بسیار ساده است و نیم ساعت زمان می‌برد تا شال شما آماده شود. برای درست کردن رج بعدی پتو و ارتفاع دادن به آن باید از آخرین حلقه پتو، بافت حلقه بعدی را شروع کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مدل بافت به آن توجه داشت این است که (هنگامی که از راست به چپ می‌روید دنبال نخ باید به سمت چپ باشد)

مرحله چهام

بعد از آنکه رج دوم را از سمت راست به چپ بافتید، حال نوبت آن است که از سمت چپ به راست بروید؛ این روند بافت را به همین ترتیب تا انتها ادامه دهید و هنگامی که کاموا شما تمام شد، اضافه کاموا را از پشت بین بافت‌های پتو پنهان کنید و بسته جدید کاموا را مانند توضیحاتی که در ابتدا دادیم ببافید.

بافت شال مبل گندمی

مرحله پایانی بافت شال مبل

مهم‌ترین نکته شال مبل بافتنی این است که در حین بافت درست خود را پیچ ندهید و حلقه‌ها را کاملا صاف بیرون بیاورید تا در نهایت گندمی‌های شال شما کاملا مشخص و مرتب باشد. برای بافت رج آخر پتو، ابتدا دوتا از حلقه‌ها ابتدا پتو را گرفته و نخ کاموا را از بین دو حلقه بیرون بکشید تا یک گره ایجاد شود؛ این قسمت آخر شال را تا انتها به همین شکل ببافید؛ به این صورت که حلقه جدید را با حلقه قبلی یکی کرده و نخ کاموا را از بین آن‌ها بیرون بکشید. در نهایت شال مبل شما آماده است و اضافه نخ را بین پتو پنهان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…