تمیز کردن هود آشپزخانه با قوی‌ترین محلول خانگی+ ویدئو

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر نمی‌دانید که چگونه چربی‌های قدیمی و چسبیده به فیلتر هود را تمیز کنید، این مطلب را از دست ندهید.
تمیز کردن هود

هود آشپزخانه به دلیل قرار گرفتن در معرض بخار آب و چربی مواد غذایی، به سرعت کثیف می‌شود؛ به همینت دلیل است که تمیز کردن هود به یکی از دغدغه‌های مهم برای خانم‌ها تبدیل شده است؛ چرا که در بعضی مواقعی چربی به سختی از سطح فیلتر پاک می‌شود. اگر راه‌های مختلفی برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه امتحان کرده‌اید و بازهم سطح فیلتر چسبناک است، این مطلب از دلتامگ را از دست ندهید.

طرز تمیز کردن هود آشپزخانه

هود آشپزخانه جزو حیاتی یک آشپزخانه مجهز و مدرن است که تهویه، کنترل بو و کیفیت هوا را در محیط آشپزخانه بهبود می‌بخشد؛ به دلیل وجود فیلترهایی از جنس فلز یا مس، امکان انتقال چربی به باقی نقاط آشپزخانه وجود ندارد؛ چرا که این فیلترها چربی را به دام می‌اندازند و با داشتن یک آشپزخانه تمیز، تجربه آشپزی جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با تمیز کردن فیلتر هود، علاوه بر حفظ نظافت آشپزخانه و مرتب‌تر دیده شدن آن، باعث می‌شود که کارایی هود شما بالا رود و دیرتر خراب شود. با توجه به اینکه فیلتر هود به دو  دسته ذغالی و فلزی تقسیم می‌شوند؛ بنابراین لازم است قبل از تمیز کردن هود به چند نکته توجه داشته باشید.

  • در صورتی که فیلتر ذغالی است قابل شستشو نیست و باید تعویض شود.
  • چنانچه فیلتر فلزی است، بررسی کنید به چه روشی باز می‌شوند؛ معمولاً با باز کردن یک قفل یا برداشتن پوشش قابل دسترسی هستند.

مرحله اول تمیز کردن هود

در صورتی که فیلتر هود فلزی است، آن را جدا کرده و با استفاده از یک فرچه روی آن بکشید تا چربی و گردو غبار کمی از روی آن پاک شود. سپس با توجه به میران چربی که روی فیلتر تجمع کرده است می‌توانید از ترکیب چند مواد شوینده استفاده کنید.

تمیز کردن هود با جوش شیرین و صابون

مرحله دوم

در یک قابلمه مقداری آب بریزید و یک صابون را درون آن رنده کنید؛ سپس مقداری جوش شیرین را به آن اضافه کرده و در نهایت دو عدد قرص ماشین ظرفشویی را درون آن بیندازید. توجه داشته باشید برای تمیز کردن هود با این محلول قوی حتما از دستکش استفاده کنید.

مرحله سوم تمیز کردن فیلتر هود با جوش شیرین

قابلمه را روی گاز بگذارید تا آب به جوش آید، سپس فیلترهای هود را درون آن قرار دهید و به کمک یک ملاقه، مواد را روی سطح هود پخش کنید. اجازه دهید فیلترهای هود ده الی ۱۵ دقیقه درون این محلول باقی بمانند و سپس به استفاده از یک فرچه سیمی، روی سطح فیلتر بکشید. اینگونه خواهید دید که سخت‌ترین چربی‌ها نیز به راحتی از بین می‌روند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در ۵:۴۵ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…