ساده‌ترین روش قلمه زدن سانسوریا برای افراد مبتدی + ویدئو

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر در نگهداری از گیاهان آپارتمانی مبتدی هستید و دوست دارید با قلمه زدن گیاهان تعداد آن‌ها را بیشتر کنید با ما همراه باشید.
قلمه زدن سانسوریا

سانسوریا جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که استفاده از آن، می‌تواند چیدمان خانه شما را زیبا و لوکس کند. با توجه به اینکه قیمت گیاه سانسوریا تا حدودی بالا است، در صورتی که شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به نگهداری گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، می‌توانید یک گلدان سانسوریا خریداری کنید و خودتان در خانه آن را قلمه بزنید و چند گلدان زیبا و پرپشت تهیه کنید. به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راحت ترین روش قلمه زدن سانسوریا را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین حتی اگر در بحث کاشت گلدان مبتدی هستید، با دیدن این فیلم آموزشی خودتان به راحتی می‌توانید نحوه قلمه زدن سانسوریا را یاد بگیرید.

چه فصلی برای قلمه زدن گیاه سانسوریا مناسب است؟

سانسوریا جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که نسب به کم آبی و نور کم محیط مقاوم است؛ به عبارت دیگر سانسوریا جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری، به شمار می‌آید. بهترین زمان برای قلمه زدن سانسوریا، اواخر تابستان و اوایل پاییز است که گیاه به نهایت رشد خود رسیده است. به یاد داشته باشید که اگر قصد دارید گلدان گیاه را تعویض کنتید بهتر است هر دو یا سه سال یکبار این کار را انجام داده؛ اما خاک گلدان بهتر است هر شش ماه یکبار تعویض شود. سانسوریا را به دو روش می‌توان تکثیر داد؛ قلمه زدن سانسوریا در خاک و قلمه زدن سانسوریا در آب؛ که در ادامه نحوه قلمه زدن سانسوریا در آب را بیشتر توضیح خواهیم داد.

آموزش تکثیر گیاه سانسوریا

مرحله اول قلمه زدن سانسوریا

در ابتدا به یک برگ از گیاه سانسوریا که از باقی گیاهان جوان‌تر است نیاز داریم. مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای برش گیاه به آن توجه داشته باشید این است که قبل از برش، چاقو را استریل کنید. توجه داشته باشید که برش باید به صورت اوریب باشد.

مرحله دوم

سپس برگی را که برش دادیم روی یک سطح صاف قرار داده و. به فاصله ۱۰ یا ۱۵ سانت شروع به برش زدن برگ می‌کنیم. توجه داشته باشد که هنگام تقسیم برگ، آن‌ها را سرو ته قرار ندهید.

مرحله سوم

در این مرحله از قلمه زدن سانسوریا، یک لیوان یا طرف شیشه‌ای بزرگ تهیه کنید که همه قلمه‌ها در آن جا شود. نکته مهم این مرحله آن است که برای جلوگیری از گندیدگی قلمه‌ها، ته ظرف مورد نظر را با استفاده از سنگ مطابق فیلم پر کنید.

قلمه زدن گیاه سانسوریا

 مرحله چهارم

ظرف را پر از آب کرده و قلمه‌ها را درون آن بگذارید، سپس آن‌ها را در محیطی بگذارید که از نور کافی برخوردار باشد؛ برای مثال پنجره‌های جنوبی بهترین انتخاب است.

مرحله پایانی قلمه زدن سانسوریا

در این مرحله به صبر و حوصله شما نیاز است؛ چرا که ریشه زدن قلمه‌ها یک ماه زمان می‌برد. بعد از ریشه زدن قلمه‌ها می‌توانید آن‌ها را درون خاک بکارید؛ اما برای به دست آمدن نتیجه بهتر، یک ماه دیگر به آن زمان دهید تا قلمه‌ها پاجوش بزنند و بعد آن را درون خاک بگذارید.

برای قرار دان گیاه در خاک، گلدن مناسبی را تهیه کنید و حتما ته آن را سوراخ کرده تا آب اضافه از گلدان خارج شود، بعد از قرار دادن قلمه در گلدان، بهترین زمان آبیاری گیاه سانسوریا هنگامی است که سطح خاک کاملا خشک باشد.

۳ دیدگاه

  1. علی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

    خوب ومفید بود تشکر

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۸:۴۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۸:۴۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…