توالت فرنگی برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است یا توالت ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد تغییر دکوراسیون یا ساخت خانه دارید و برای انتخاب توالت ایرانی و فرنگی مردد هستید، این مطلب را از دست ندهید.
توالت فرنگی یا ایرانی

امروزه در بسیاری از مکان‌های عمومی و یا خانه‌ها از توالت فرنگی استفاده می‌شود؛ استفاده از این توالت برای افرای که مشکل آرتروز یا زانو درد دارند بسیار پیشنهاد می‌شود؛ اما عده دیگر نیز بر حسب عادت و راحتی، از توالت ایرانی استفاده می‌کنند؛ در چنین شرایطی این سوال به وجود می‌آید که توالت ایرانی بهتر است یا فرنگی؟ هریک از این توالت‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که برای انتخاب راحت‌تر، امروز در این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

استفاده از توالت فرنگی بهتر است یا ایرانی؟

برای پاسخ به این سوال لازم است درباره عملکرد دستگاه گوارش اطلاعاتی داشته باشید؛ بعد از آنکه مواد از معده به روده منتقل می‌شود، مواد زائد همراه آب به روده بزرگ رفته و به مدفوع تبدیل می‌شود. در زمان دفع مدفوع، عضله پوبورکتالیس که در انتهای روده بزرگ قرار دارد، شل می‌شود که با فشار آوردن به شکم مدفوع را از بدن خارج می‌شود.

از سوی دیگر وقتی بدن در حالت چمباتمه قرار می‌گیرد، زاویه آنورکتال بیشتر باز می‌شود و عمل دفع راحت‌تر می‌شود. در حالی که در حالت نشسته فشار کافی به شکم وارد نمی‌شود؛ بنابراین نشستن روی توالت ایرانی، باعث می‌شود که روده بیشتر تخلیه شود. برای به دست آمدن پاسخ بهتر به مزایا و معایب توالت فرنگی و ایرانی می‌پردازیم:

مزایای توالت ایرانی

مزایای توالت ایرانی

دفع راحت‌تر

یکی از مهم‌ترین مزایای توالت ایرانی، دفع راحت مدفوع است؛ چرا که همانطور که گفته شد بدن در وضعیت چمباتمه قرار می‌گیرد و روده بهتر تخلیه می‌شود.

عمل دفع در زمان کمتری انجام می‌شود

دفع سریع مدفوع از دیگر مزایای توالت ایرانی است که بر سلامت افراد و دستگاه گوارش بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که بر اساس تحقیقات پژوهشگران، افرادی که از توالت ایرانی ‌استفاده می‌کنند به طور متوسط حدود ۵۱ ثانیه روی توالت می نشینند در صورتی که این زمان برای توالت فرنگی حدود  ۱۱۴ تا ۱۳۰ ثانیه است.

احتمال بیماری‌های پوستی کاهش می‌یابد

با توجه به اینکه در هنگام استفاده از توالت ایرانی، بدن هیچ تماسی با صندلی توالت ندارد،  بیماری‌های پوستی، قارچی، تبخال و… به فرد دیگر منتقل نمی‌شود.

مزایای توالت فرنگی

مزایای توالت فرنگی

نشستن روی توالت فرنگی راحت‌تر است

هنگام استفاده از توالت فرنگی، بدن و ستون فقرات در وضعیت بسیار مناسبی قرار می‌گیرند که از این نظر برای افراد سالمند بسیار مفید است.

با توالت فرنگی فشار کمتری به مفاصل وارد می‌شود

مهم‌ترین مزیت توالت‌فرنگی این است که به زانو و مفاصل هیچ فشاری وارد نمی‌شود، در حالی که هنگام استفاده از توالت‌ایرانی، مقدار زیادی از وزن افراد روی سطح کوچکی از مفصل زانو قرار می‌گیرد که به مرور زمان منجر به بروز مشکلات مفصلی و آرتروز می‌شود.

معایب توالت فرنگی

  • هنگام استفاده از توالت فرنگی به دلیل قرارگرفتن بده در زاویه ۹۹۰ درجه، فشاری به روده وارد نمی‌شود و افراد مجبور هستند برای دفع زور بزنند که به مرور زمان دچار مشکلات گوارشی و بواسیر می‌شوند.
  • به دلیل تماس پوست بدن با توالت فرنگی، امکان بروز بیماری پوستی بالا می‌رود.

معایب توالت ایرانی

  • وارد شدن فشار زیاد به مفصل‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…