با خرید گیاهان آپارتمانی معطر فضای خانه را لوکس کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک خانه خوشبو و لوکس، نیازی به هزینه زیاد برای خرید لوازم و عطرهای خوشبو کننده نیست، با خرید چند گیاه آپارتمانی معطر، چیدمان خانه را خاص و زیبا کنید.
گیاه آپارتمانی معطر

وجود گل و گیاه آپارتمانی در خانه باعث می‌شود حس طراوت در خانه جریان داشته باشد؛ پس چه بهتر از انواع گیاهان آپارتمانی معطر استفاده کنیم که در کنار زیبایی بوی خوبی نیز داشته و فضای خانه را خوشبو کند. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا گلهای آپارتمانی معطر را به شما معرفی کنیم.

بهترین گیاهان معطر آپارتمانی کدامند؟

در ادامه انواع گیاهان آپارتمانی را که علاوه بر زیبایی عطر و بوی معطری نیز دارند به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها، چیدمان خانه خود را لوکس کنید. برخی از این گیاهان اپارتمانی عبارتند از:

بعضی از گونه‌های شمعدانی

شعمدانی از گیاهان آپارتمانی معطر است که انواع مختلفی دارد که بسیاری از آن‌ها هیچ عصر و بوی خاصی ندارند؛ اما گروهی از گونه‌های شعمدانی هستند که بوی بسیار خوبی مانند عطر لیمو، رز و جوز هندی دارند. نگهداری گل شمعدانی در آپارتمان، کمی مشکل است چرا که به منبع نور خوبی برای رشد گل‌های خود نیاز دارد؛ برای مثال بهترین نقطه برای نگهداری از شمعدانی پشت پنجره جنوبی است؛ زیرا نور مورد نیاز گیاه در این قسمت از خانه محیا می‌شود. اگر می‎‌خواهید شاهد رشد انفجاری شمعدانی خود باید بیشتر ول روز در معرض نور آفتاب قرار گیرد و برای آبیاری آن نیز بهتر است سطح خاک گیاه ۳ سانتی‌متر خشک باشد.

گیاهان آپارتمانی معطر

معجزه اسطوخودوس در خانه

اسطوخودوس از گلهای آپارتمانی معطر است که عطر و بوی آن برای آرامش اعصاب بسیار مناسب است. این گیاه بوی تقریبا تندی دارد که به سرعت در فضای خانه منتشر می‌شود؛ اگر قصد کاشت اسطوخودوس به عنوان یک گیاه آپارتمانی معطر را دارید، بهتر است از گونه‌های کوچک آن برای کاشت در گلدان استفاده کنید. بهتر است برای تامین نور این گیاه، آن را نزدیک به پنجره قرار دهید و از قرار دادن آن کنار وسایل سرمایشی خودداری کنید.

گیاه آپارتمانی معر اسطوخودوس

ارکیده از گیاهان آپارتمانی معطر

ارکیده جزو گیاهان آپارتمانی لوکس است که در کنار ظاهر بسیار زیبا، بوی بسیار خوبی نیز دارد؛ جالب است بدانید هر نوع از ارکیده، عطر خاص خودش را دارد. پس برای اینکه عطر موردنظر خود را از بین انواع مختلف ارکیده پیدا کنید، تنها راه این است که به گلفروشی بروید و آن‌ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که طرز نگهداری گل ارکیده در آپارتمان، کمی مشکل است و نیاز به مراقبت دارد؛ برای نگهداری این گیاه، نور بسیار مهم است؛ چرا که بعضی از آن‌ها در نور کم و بعضی به نور متوسط نیاز دارند. همچنین به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای آّبیاری ارکیده، هفته ای یک بار است و اجازه دهید بین هر بار آبیاری، خاک گیاه کاملا خشک شود.

گیاه آپارتمانی معطر ارکیده

فرنجمشک 

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی معطر، فرنجمشک یا بادرنجویه است که بوی بسیار خوبی دارد؛با قرار دادن این گیاه در نزدیکی پنجره خانه، می‎‌توانید عطر لیمو را به خوبی استشمام کنید. این گیاه آپارتمانی را می‌توانید در باغچه و یا گلدان بکارید.

فرنجمشک در هر دمایی به خوبی رشد می‌کند و برای کاشت آن می‌توانید از خاک معمولی استفاده کنید؛ زمان آبیاری فرنجمشک در روزهای تابستان هر دو هفته یکبار است. جالب است بدانید برگ‌های گیاه فرنجمشک خوراکی هستند و می‌توانید از آن‌ها در بسیاری از غذاها استفاده کنید. یا آن‌ها را به یک لیوان پر از یخ اضافه کنید و نوشیدنی با طعمی شبیه به لیمو داشته باشید که برای آرامش اعصاب نیز بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…