۴ ترفند ساده برای چیدمان قابلمه در کابینت آشپزخانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر با مشکل کمبود فضا و چیدمان قابلمه در کابینت مواجه هستید برای حل این مشکل با ما همراه باشید.
dnlhk rhfgli 4 ترفند ساده برای چیدمان قابلمه در کابینت آشپزخانه

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها هنگام چیدمان آشپزخانه با آن مواجه هستند، چیدمان قابلمه درون کابینت است؛ برای داشتن یک آشپزخانه رویایی و مرتب، ترفندهایی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها حتر اگر تعداد کابینت‌های شما کم است؛ اما مشکل کمبود فضا نخواهید داشت؛ برای آشنایی با اصول چیدمان کابینت آشپزخانه، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نحوه چیدمان قابلمه در کابینت

چیدمان مناسب قابلمه‌ها در کابینت، علاوه بر نظم دهی به امور آشپزی، به شما کمک می‌کند از فضا بهینه استفاده کنید، این چیدمان می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قرار دادن قابلمه در کابینت کشویی

کابینت‌های امروزی معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که یک الی دو کشو بزرگ دارند؛ اگر آشپزخانه شما هم چنین ویژگی دارد، می‌توانید از آن برای چیدمان قابلمه ها استفاده کنید. اینگونه برای آشپزی به راحتی به قابلمه‌ها دسترسی دارید؛ همچنین بهتر است این کشو‌ها را نزدیک به گاز قرار دهید تا راحت‌تر به قابلمه‌ها دسترسی داشته باشید.

چیدمان قابلمه

درب‌های قابلمه را به صورت جدا قرار دهید

اگر کابینت آشپزخانه شما محدود است یا فضای آشپزخانه کوچک است، در چنین مواقعی باید قابلمه‌ها را درون همدیگر قرار دهید که در این صورت درب‌‎های آن مشکل‌ساز می‌شود؛ برای حل این مشکل می‌توانید با کمک یک ظرف پلاستیکی ساده که درب قابلمه‌ها درون آن جا شود، آن‌ها را به‌صورت جداگانه در گوشه‌ کمد قرار دهید.

از یک کابینت به عنوان انباری استفاده کنید

اگر برای چیدمان قابلمه فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید یک کابینت را برای قرار دادن قابلمه‌هایی استفاده کرد که در طول روز زیاد به آن‌ها نیاز ندارید؛ اینگونه فضای بیشتر درون دیگر کابینت‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آویزان کردن ماهیتابه‌ها و قابلمه‌های دسته‌دار 

آویزان کردن ماهیتابه‌ها و قابلمه‌های دسته‌دار یکی از راه‌های موثر برای سازماندهی و استفاده بیشتر از فضای آشپزخانه است. برای چیدمان قابلمه در کابینت، می‌توانید از راه‌ها و آویزهای مختلفی استفاده کنید؛ برای مثال:

چیدمان قابلمه

آویزهای دیواری

می‌توانید آویزهای دیواری با قفل‌های مخصوص قابلمه‌ و ماهیتابه‌ روی دیوار نصب کنید. این آویزها به شما اجازه می‌دهند تا قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های دسته‌دار را روی دیوار آویزان کنید و به صورت آماده برای استفاده داشته باشید.

آویزهای تاشویی

آویزهای تاشویی یا راک‌های مخصوص می‌توانند به شما کمک کنند تا قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را روی سطح کابینت یا دیوار آویزان کنید و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

آویزهای متحرک

آویزهایی با قابلیت چرخش و متحرک برای نگه‌داری قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها وجود دارند. این آویزها به شما امکان می‌دهند تا قابلمه‌ها را به راحتی از روی آویز جدا کنید و دسترسی آسانتری به آنها داشته باشید.

آویزهای داخل کابینت

در برخی کابینت‌ها، آویزهای داخلی به شما اجازه می‌دهند قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را در داخل کابینت آویزان کنید و به صورت منظم از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…