تعمیر لاستیک یخچال با سشوار در خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تعمیر لاستیک خچال نیازی نیست که هزینه زیادی بابت تعمیر بپردازید خودتان در خانه آن را تعویض کنید.
لااستیک یخچال

اگر در خانه فرزند کوچک دارید یا خیلی سال است که از زمان خرید یخچال شما می‌گذرد؛ قطعا با خرابی نوار درب یخچال مواجه شده‌اید؛ اگر با چنین صحنه‌ای مواجه شده‌اید جای نگرانی نیست خودتان در خانه می‌توانید تعمیر لاستیک یخچال را انجام دهید؛ خرابی لاستیک یخچال دلایلی مختلفی دارد که مهم‌ترین آن می‌توان به استفاده مکرر در طول روز اشاره کرد. در صورتی که تعمیر لاستیک یخچال به موقع انجام نشود، ممکن است به سیستم‎‌‌های داخلی یخچال فشار آمده و به مرور زمان یخچال دچار مشکل بیشتری شود و نیاز به هزینه بیشتری برای تعمیر داشته باشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ راحت‌ترین روش تعویض لاستیک یخچال ایرانی را برای شما شرح داده‌ایم.

نحوه تعمیر لاستیک یخچال

بدر ابتدا لازم است که شما میزان خرابی نوار درب یخچال را بررسی کنید و در صورتی که پارگی آن به قدری بود که هوا از محیط بیرون به درون یخچال وارد شود؛ در چنین شرایطی لازم است که لاستیک را به طور کلی تعویض کنید؛ اما اگر خرابی در حدی بود که لاستیک از درب جدا شده بود، برای چسباندن آن می‌توانید از آب جوش یا سشوار استفاده کنید که در ادامه به نحوه انجام هریک می‌پردازیم.

قبل از اقدام به تعمیر و یا تعویض لاستیک یخچال، در ابتدا مطمئن شوید که مشکل یخچال از خرابی نوار درب یخچال است؛ در غیر این صورت ممکن است درب یخچال آسیب دیده باشد. برای اطمینان سالم بودن درب یخچال، ابتدا درب یخچال راکمی به سمت بالا بکشید؛ اگر صدا یا لقی درب را احساس کردید باید به فکر تعمیر خود درب باشید.

نحوه تعمیر لاستیک درب یخچال

تعویض لاستیک یخچال با پیچ

این مرحله ممکن است کمی دشوار باشد؛ بنابراین بهتر است از یک دستیار در کنار خود کمک بگیرید؛ بعد از آنکه مطمئن شدید که مشکل یخچال از نوار درب است؛ برای تعمیر لاستیک یخچال در ابتدا باید لاستیک را از قسمت بالایی گرفته و کمی به سمت بیرون بکشید تا پیچ‌های روی درب مشخص شود.

سپس پیچ‌ها را با پیچ‌گوشتی مناسب پیچ، باز کرده؛ توجه داشته باشید که ممکن است برای باز شدن کامل پیچ نیاز باشد چند دور آن را بچرخانید؛ بعد از آنکه تمام پیچ‌ها را باز کردید در این مرحله می‌توانید لاستیک را درآورده و لاستیک جدید را جایگزین کنید. برای قرار دادن لاستیک جدید روی درب، بهتر است از گوشه‌های درب شروع به بستن پیچ کنید و تا بستن کل پیچ‌ها هیچ یک از آن‌ها را به طور کامل سفت نکنید.

تعمیر لاستیک درب یخچال با سشوار

اگر نوار درب یخچال سالم است و فقط مقداری از آن جدا شده برای درست کردن آن نیازی نیست که لاستیک را به طور کلی تعویض کنید، علت نچشبیدن لاستیک درب یخچال ممکن است از دست دادن خاصیت چسبندگی آن باشد؛ در این صورت می‌توانید سشوار را روشن کرده و ان را با فاصله مناسب روی لاستیک قرار دهید؛ بعد از آنکه لاستیک به خوبی گرم شد آن را با دست به درب یخچال فشار داده تا لاستیک روی درب فیکس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…