رفع بوی بد ظروف پلاستیکی با ۶ مواد خانگی و کم هزینه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ظرف پلاستیکی نو خرید‌ای یا ظروف قدیمی شما بوی مواد غذایی را به خود جذب کرده،؛ برای از بین بردن آن با ما همراه باشید.
بوی بد ظروف پلاستیکی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم، نگهداری ظروف پلاستیکی است؛ چرا که شاهد آن هستیم این گونه ظروف بعد از مدتی رنگ گرفته و یا به مرور زمان بوی مواد غذایی را به خود جذب می‌کنند که بسیار نامطبوع است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راه‌های از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

چگونه بوی بد ظروف را از بین ببریم؟

یکی از معایب ظروف پلاستیکی این است که برخلاف ظروف شیشه‌ای بوی بد مواد غذایی را به خود جذب می‌کند؛ در صورتی که این بوها قوی باشند، به سادگی و با شستن از بین نمی‌روند؛ اما جای نگرانی نیست با استفاده از چند ترکیب خانگی، به راحتی می‌توانید بوی بد ظروف پلاستیکی را از بین ببرید. برخی از این مواد عبارتند از:

نحوه از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی

استفاده از جوش شیرین یک روش مؤثر برای از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی است؛ برای انجام این کار، می‌توانید مقداری جوش شیرین را در داخل ظرف پلاستیکی مورد نظر ریخته و آن را با آب ترکیب کنید. سپس اجازه دهید این محلول به مدت چند ساعت درون ظرف باقی بماند؛ با این روش بوی بد ظرف به طور کامل از بین خواهد رفت. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که ظرف را به خوبی آبکشی کرده تا ردی از جوش‌شیرین باقی نماند.

رفع بوی بد ظروف پلاستیکی با لیمو

روش موثر دیگر برای از بین بردن بوی بد کلمن آب یا ظروف پلاستیکی، استفاده از لیمو است؛ برای به دست آمدن نتیجه بهتر سعی کنید از خود لیمو استفاده کنید در غیر این صورت می‌توانید از آب لیمو استفاده کنید؛ لیمو دارای خواص ضد عفونی کننده و اسیدی است که می‌تواند بوهای نامطبوع را از بین ببرد.

برای استفاده از این روش می‌توانید چند عدد لیمو را به صورت حلقه‌ای برش داده و و آن را به تمام سطح ظرف بمالید؛ چند دقیقه اجازه دهید تا لیمو برای چند ساعت روی ظرف باقی بماند و در نهایت آبکشی کنید.

از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی با لیمو

ذغال راهی برای رفع بوی ظروف پلاستیکی

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن بوی پلاستیک نو هستید، استفاده از ذغال می‌تواند ایده بسیار خوب و کاربردی باشد. هنگام استفاده از این روش به این نکته توجه داشته باشید که از ذغال چوب طبیعی ساخته شده باشد. در این روش کافی است شما یک تکه ذغال را درون ظرف قرار داده و درب آن را بگذارید؛ اجازه دهید ذغال به مدت یک شبانه روز در ظرف بماند؛ سپس آن را برداشته و ظرف را به خوبی شستشو دهید.

استفاده از رب گوجه برای از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی

رب گوجه به دلیل خاصیت ضدباکتری برای رفع بوی بد پلاستیک می‌تواند مفید باشد؛ اما لازم به ذکر است که این روش مقطعی است و ممکن است بعد از استفاده مجدد از ظرف، مجدد بو بگیرد. برای استفاده از این روش ابتدا مقداری رب گوجه را با آب مخلوط کنید تا مواد آبکی به دست آید؛ سپس مواد به دست آمده را درون ظرف مورد نظر ریخته، توجه داشته باشید که ری گوجه باید به طور کامل ظرف را پوشش دهد. در نهایت بعد از گذشت چند ساعت مواد را خالی کرده و ظرف را به خوبی شستشو دهید.

از بین بردن بوی بد ظروف پلاستیکی با رب گوجه

استفاده از روزنامه برای رفع بوی ظروف پلاستیکی

شاید کمی به نظرتان جالب بیاید اما با استفاده از روزنامه می‌توانید بوی بد ظروف پلاستیکی را به راحتی از بین ببرید. برای استفاده از این روش در ابتدا لازم است که ظرف را به خوبی با مایع بشویید؛ بعد از خشک کردن ظرف، مقداری روزنامه را خرد کرده و درون ظرف بریزید؛ سپس درب ظرف را بسته و  آن را دو تا سه روز نگه دارید. هنگامی که ظرف را باز کنید، بوییی وجود ندارد؛ چرا که کربن موجود در روزنامه بوی بد را به خود جذب می‌کند.

استفاده از قهوه برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی

استفاده از قهوه به عنوان روشی برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی یکی دیگر از راه‌های خانگی و موقت است که ممکن است تا حدودی بوی بد ظروف را از بین ببرد. برای استفاده از این روش باید ظرف هیچ رطوبتی نداشته باشد و برای اینکه بوی قهوه حفظ شود حتما باید از درپوش برای ظرف استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…