کاشی آشپزخانه تیره را تنها در این شرایط استفاده کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید از رنگ‌های تیره برای کاشی آشپزخانه استفاده کنید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید.
کاشی آشپزخانه تیره

آشپزخانه قلب خانه نامیده می‌شود؛ به همین دلیل است که طراحان دکوراسیون نیز هنگام طراحی و چیدمان خانه به این بخش بیشتر از سایر قسمت‌ها اهمیت داده می‌شود؛ به همین منظور انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه، می‌تواند تا حد زیادی دکوراسیون ما را تحت تاثیر قرار دهد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه امروزه افراد به انتخای سبک مدرن برای خانه علاقه بیشتری دارند، برای طراحی آشپزخانه مدرن، بهترین رنگ کاشی آشپزخانه، استفاده از رنگ‌های تیره است که به فضا عمق بیشتری می‌خشند؛ بنابراین اگر قصد طراحی آشپزخانه را دارید برای انتخاب مدل کاشی آشپزخانه و مزایای و معایب استفاده از رنگ تیره، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مزایای استفاده از رنگ تیره برای کاشی آشپزخانه

استفاده از رنگ‌های تیره برای کاشی آشپزخانه می‌تواند به تزیین و طراحی زیباتر و جذاب‌تر این فضا کمک کند؛ استفاده از این رنگ مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای استفاده از رنگ تیره برای کاشی آشپزخانه

 منطقه بندی بصری

منطقه‌بندی بصری در انتخاب رنگ تیره برای کاشی آشپزخانه به معنای ترتیب و ترکیب مناسب رنگ‌ها در نقاط مختلف آشپزخانه است تا طراحی به طور هماهنگ و جذاب به نظر بیاید در این روش بهتر است از دو رنگ اصلی و ثانویه برای طراحی کاشی آشپزخانه استفاده کنید؛ به گونه‌ای که از رنگ تیره به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید و از یک رنگ چند درجه روشن‌تر برای وسایل آشپزخانه مانند دستگیره‌ها، سینک و .. استفاده کنید. فراموش نکنید که در این ترکیب رنگ بهتر است سقف و دیوارها را با رنگ‌های روشن‌تر ترکیب کنید تا فضا باز به نظر بیاید .

ترکیب راحت رنگ تیره با سایر رنگ‌ها

از مزایای استفاده از رنگ سیاه برای کاشی آشپزخانه این است که به راحتی می‌توان آن را با سایر رنگ‌ها ترکیب کرد؛ برای ایجاد یک هارمونی بسیار مناسب در آشپزخانه، بهتر است این رنگ کاشی آشپزخانه با کابینت سفید ست شود؛ علاوه بر آن به کاربردن رنگ مشکی در آشپزخانه علاوه بر هماهنگ شدن راحت آن‌ با رنگ‌های دیگر شما می‌توانید این رنگ کاشی آپشزخانه را با هر متریالی مانند سنگ مرمر، چوب، شیشه ترکیب کنید و فضای رویایی را به وجود آورید.

معایب استفاده از رنگ تیره برای کاشی آشپزخانه جدید

استفاده از رنگ تیره برای کاشی آشپزخانه می‌تواند طراحی جذابی را به این فضا اضافه کند، اما همچنین معایب و چالش‌های خاصی را نیز به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رنگ‌های تیره در آشپزخانه کثیفی‌ها را بیشتر نشان می‌دهند

از بزرگ‌ترین معایب رنگ تیره برای کاشی آشپزخانه این است که لکه و کثیفی روی کاشی مانند لکه‌های آب، اثر انگشت و گردو خاک بیشتر نمایان می‌شود و نیاز به مراقبت و تمیزی روزانه دارد؛ بنابراین اگر جزو افراد پر مشغله هستید از انتخحاب این مدل کاش آشپزخانه خودداری کنید.

کاشی‌ آشپزخانه تیره کثیفی را بیشتر نشان می‌دهند

از رنگ تیره فقط برای آشپزخانه‌ بزرگ می‌توان استفاده کرد

رنگ‌های تیره معمولاً احساس کوچکی را در فضا ایجاد می‌کنند. بنابراین طرح کاشی اشپزخانه تیره می‌تواند احساس کوچکی بودن فضا را بیشتر تشدید کند و باعث شود فضا کوچک‌تر به نظر بیاید. همچنین رنگ‌های تیره ممکن است باعث ایجاد حس شلوغی و گرفتگی در فضا می‌شوند و فضای کوچک آشپزخانه را از لحاظ بصری شلوغ‌تر نشان می‌دهد.

به نور بیشتری نیاز دارید

اگر آشپزخانه شما نور طبیعی یا مصنوعی کمی دارد، یک ست کاشی و سرامیک رنگ تیره در آشپزخانه فقط اوضاع را بدتر می کند. در این مورد، باید منابع نور اضافه کنید یا سایه متفاوتی را انتخاب کنید. نور مصنوعی کمک کننده واقعی در یک اتاق تاریک خواهد بود. لوسترها، دیوارکوب ها، نورافکن ها و ال ای دی ها امکان پخش نور را در تمام اتاق فراهم می کنند. امروزه می توانید مبلمان را حتی روی زمین برجسته کنید. بنابراین نور مصنوعی یک جایگزین واقعا خوب در یک فضای تاریک است. آینه ها به عنوان منبع اضافی نور عمل می کنند. بهتر است آنها را مقابل پنجره قرار دهید زیرا این کار حس پنجره دیگری را ایجاد می کند.

پیشنهاد مطالعه: تنها در ۴ مرحله برای خانه خود پرده شیک بدوزید + ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…