پرده سنتی را با این ترفند به راحتی در خانه درست کنید + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به پرده های آویز که با کاموا درست می‌شوند علاقه‌مند هستید، نیازی که برای خرید آن هزینه بالایی بپردازید خودتان در خانه پرده سنتی درست کرده و کسب درآمد کنید.
پرده سنتی

امروزه در بیشتر خانه‌هایی که به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستند، هنگام ورود به خانه با آویزهای سنتی قشقایی مواجه می‌شوید که بسیار جذاب هستند؛ از سوی دیگر برای خرید پرده سنتی باید هزینه بالایی بپردازید در حالی که خودتان می‌توانید با نصف آن مبلغ، زیباترین آویز سنتی با کاموا را در خانه درست کنید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ساده‌ترین روش درست کردن  پرده سنتی را برای شما شرح دهیم.

آموزش پرده سنتی با کاموا

وسایل مورد نیاز برای درست کردن پرده سنتی

  • کاموا در رنگ‌های دلخواه
  • قیچی
  • کناف
  • مهره تزیینی
  • نوار پرده
  • مقوا

مرحله اول

ابتدا به میزان لازم کلاف‌های رنگی را آماده کنید و با توجه به اندازه محلی که می‌خواهید پرده را نصب نکید به همان انواده نوار پرده آماده کنید؛

مرحله دوم

در این مرحله بلندی پرده را به اندازه دلخواه اندازه‌گیری کنید و کناف‌ها را به آن اندازه برش بزنید؛ سپس اگر تنها هستید و کمک ندارید، روی یک مقوا کوچک یک کلاف کاموا را انتخاب کرده و چند دور دور مقوا بپیچید و اضافه آن را قیچی کنید. سپس قسمت بالای کاموا را بسته و گره بزنید تا باز نشود، در نهایت سمت دیگر کاموا را قیچی کنید. به این ترتیب باقی کامواها را آماده کنید.

درست کردن پرده سنتی با گلوله کاموا

مرحله سوم

بعد از آماده‌سازی کامواها، کناف‌ها را با فاصله منظم به نوار پرده دوخته و از جایی آویز کنید تا بتوانید کلاف‌ها را به آن وصل کنید؛ در این مرحله ابتدا مهره‌های آبی (می‌توان آن‌ها را از خرازی تهیه کنید) را از کناف رد کرده و برای آنکه حرکت نکنند، هر بند کناف را از وسط باز کرده و گلوله‌های کاموایی را که درست کرده از آن عبور داده و با کاموا محکم به کناف گره بزنید. در این مرحله می‌توانید برای منظم بودن کار تمام کامواها را به صورت خطی به کناف متصل کنید یا اینکه آمویز‌های هر کناف با دیگری در ک جهت قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…