این دکوراسیون دریا و خورشید را به خانه شما می‌آورد

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی را می‌شناسید؟ با سبک دکوراسیون مدیترانه ای آشنا هستید؟ دلتان می‌خواهد دریا و خورشید را همیشه در خانه داشته باشید؟
دکوراسیون مدیترانه ای یکی از زیباترین دکوراسیون‌های داخلی است

دکوراسیون مدیترانه ای سبکی از انواع دکوراسیون است که در کشورهای اطراف دریای مدیترانه به زیبایی هرچه‌تمام‌تر با محیط هماهنگ و همسو شده است. مجله اینترنتی دلتا در این مقاله به معرفی این سبک زیبا و چشم‌نواز در دکوراسیون داخلی پرداخته است. با ما همراه شوید.

سبک دکوراسیون مدیترانه ای چگونه است؟

هر کشوری در هر منطقه‌ای از نظر معماری و دکوراسیون دارای سبک منحصربه‌فرد خود است. دکوراسیون مدیترانه‌ ای، با الهام از سبک معماری و طراحی داخلی کشورهای منطقه مدیترانه مانند یونان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، به شیوه‌ای کلاسیک و زیبا اجرا می‌شود.

بااین‌وجود به‌خاطر هم مرزی حداقل ۲۱ کشور با دریای زیبای مدیترانه می‌توان حدس زد که این سبک از دکوراسیون احتمالا وسعتی فراتر از چند کشور داشته باشد. تزریق خلاقیت و تنوع به این سبک باعث شده که دکوراسیون مدیترانه ای در هر کشوری که در منطقه مدیترانه واقع شده، با کشور دیگر متفاوت باشد یا به‌قول‌معروف هر کشوری این سبک را برای خودش بومی‌سازی کرده است.

آبی لاجوردی رنگ شاخص دکوراسیون مدیترانه ای

مثلا در جنوب فرانسه در شهرهایی که مرز مشترک با دریای مدیترانه دارند، سبکی به نام Riviera  شهرت و محبوبیت بیشتری یافته است. این سبک در واقع برداشتی پر زرق‌وبرق از طراحی دکوراسیون خانه به سبک مدیترانه‌ای در دهه ۱۹۳۰ میلادی است.

نفوذ اسپانیایی‌ها در ایالات متحده در دهه ۱۹۲۰ باعث شد که این سبک در امریکا بسیار رایج و متداول شود. بعدها با سلطه امریکا بر بسیاری از کشورهای جهان، این سبک مانند ویروس در هر کشوری که زیر سیطره امریکا بود، پخش شد.

انواع سبک مدیترانه‌ای

دکوراسیون مدیترانه‌ ای یک سبک چندگانه است و بر اساس مناطق مختلفی که به آن تأثیر می‌گذارند، انواع مختلفی دارد. در زیر به برخی از انواع سبک دکوراسیون مدیترانه ای اشاره خواهیم کرد.

سبک مدیترانه‌ای یونانی

این سبک شامل استفاده از عناصر معماری یونان با ستون‌های به شکل دوران کلاسیک، پرچم‌های سفید و آبی، کاشی‌کاری‌های زیبا و تاریخی است.

سبک مدیترانه‌ای ایتالیایی

سبک مدیترانه ای ایتالیایی شامل استفاده از طرح‌های آتشی و گل‌های رنگارنگ در کاشی‌کاری، سقف‌های بلند و باز، مبلمان چرمی و استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد است.

زیبایی دریای مدیترانه

سبک مدیترانه‌ای اسپانیایی

این سبک شامل استفاده از سقف‌های طراحی شده با بالکن‌ها و شیشه‌های بزرگ، کاشی‌کاری آبی لاجوردی و سفید، نرده‌های آهنی با طرح‌های هندسی و گاهی استفاده از رنگ‌های پویاتر مانند نارنجی است.

سبک مدیترانه‌ای مراکشی

دکوراسیون مدیترانه ای مراکشی شامل استفاده از الگوها و طرح‌های موروثی مراکشی در کاشی‌کاری، فرش‌ها و پارچه‌ها، آب‌نماها و نیز استفاده از رنگ‌های گرم و طبیعی مانند آبی لاجوردی و طوسی و به‌ندرت قرمز است.

سبک مدیترانه‌ای فرانسوی

این سبک شامل استفاده از وسایل دکوراتیو و لوازم تزیینی کلاسیک، مبلمان با پارچه‌های چرمی و ترکیبی است.

در و پنجره بزرگ در دکوراسیون مدیترانه

دکوراسیون مدیترانه ای دارای ویژگی‌های خاصی است

  • در سبک مدیترانه‌ای استفاده از رنگ‌های زرد، آبی لاجوردی و سفید به‌عنوان رنگ‌های اصلی که تاکیدی بر آرامش و روحیه مثبت دارند بسیار رایج است.
  • در این سبک استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و آهن در ساختار معماری خانه و نیز دکوراسیون داخلی منزل مرسوم است.
  • کاشی‌کاری زیبا و کمک‌گرفتن از طرح‌های هندسی در کف و دیوارها از دیگر ویژگی‌های این سبک است.
  • استفاده از الگوهای طبیعی مانند درختان، گل‌ها و حتی زیبایی دریا و دریاچه‌ها در طرح‌ها و پارچه‌های مصرفی نیز از ویژگی‌های سبک مدیترانه‌ای است.
  • در این سبک از مبلمان و سرویس چوبی به سبک کلاسیک بیشتر استفاده می‌شود.
  • در دیزاین مدیترانه‌ای استفاده از لوازم تزیینی مانند چراغ‌های شمعی، عتیقه‌ها و ظروف سفالی نیز بسیار محبوب است.
  • نورپردازی در این سبک اهمیت ویژه‌ای دارد. تاکید بر نورپردازی طبیعی با استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورگیرهای مناسب رایج است.
  • اگر قصد اجرای دکوراسیون مدیترانه ای در خانه خود را دارید، این المان‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که آرامش و زیبایی این سبک دکوراسیون را مهمان‌خانه خود کنید.

دیزاین مدیترانه ای با استفاده از چوب

دیزاین مدیترانه‌ای

دیزاین مدیترانه‌ای بر خلاف دکوراسیون مدیترانه ای بیشتر بر داخلی خانه تاکید دارد. در این نوع دیزاین استفاده از رنگ‌ها، مصالح طبیعی، کاشی‌کاری، مبلمان و وسایل دکوراتیو از اهمیت خاصی برخوردارند.

به‌عنوان‌مثال آبی لاجوردی که یادآور رنگ دریاست، سبز زیتونی که یادآور باغ‌های بی‌شمار زیتون در این منطقه است، زرد طلایی که نمادی از درخشش بی‌نظیر خورشید مدیترانه است در این دیزاین رنگ‌های بسیار پرکاربردی هستند. همچنین از کاشی‌های دیواری در حمام‌ها و آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود و کاشی‌های زمینی با طرح‌های هندسی در سالن‌ها و اتاق‌ها قرار می‌گیرند.

نمای مدیترانه‌ای

نمای مدیترانه‌ای به دلیل طراحی زیبا و استفاده از عناصر طبیعی، حس آرامش، شادابی و صمیمیت را به فضا اضافه می‌کند. در نمای مدیترانه‌ای استفاده از ستون‌ها و آب‌نماها در معماری خارجی خانه و نیز استفاده از پنجره‌های بزرگ و بالکن‌های وسیع، گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ اهمیت زیادی دارد.

سخن آخر

دکوراسیون مدیترانه ای با استفاده از المان‌هایی مانند رنگ‌های زرد، آبی، سفید و خاکستری، استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و آهن، طرح‌های زیبا و هنری در کاشی‌کاری، الگوهای هندسی، پارچه‌های ترکیبی و جزئیات دست‌ساز زیبا توجه بسیاری از دکوراتیوها را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است. این مدل دکوراسیون یکی از زیباترین انواع دکوراسیون‌های داخلی است.

گل و گیاهان سبک مدیترانه را زیباتر می کنند

پیشنهاد مطالعه: مطلب ست کردن لباس به سبک مینیمال ها را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…