شخصیت های مستقل این ۸ ویژگی را دارند

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تجربه روابط اجتماعی بالغانه، نیازی نیست به اطرافیان خود وابسته باشید. استقلال شخصیت شما را از انسان‌ها بی‌نیاز می‌کند اما دری را به روی روابط انسانی کامل و بالغ برای شما باز می‌کند.
شخصیت مستقل

ویژگی‌های یک شخصیت مستقل چیست؟ آیا استقلال یک ویژگی اکتسابی از محیط و خانواده است؟ چه ویژگی‌هایی در شما نشان می‌دهد که مسیر منحصر به‌فرد خود را دنبال می‌کنید و تحت تأثیر رسانه، تبلیغات، ایدئولوژی‌ها و سایر عواملی نیستید که تلاش می‌کنند از شما برای بازار خود یک مصرف‌کننده بسازند؟ با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با برخی از این نشانه‌ها آشنا شوید.

نشانه‌های استقلال شخصیت

برای کسانی‌که به دنبال پیاده کردن روش‌های شخصی خود در زندگی هستند، اهمیت دارد که تابع کلیشه‌ها و قراردادهای پذیرفته شده همگانی نباشند. چرا که این پیروی‌ها می‌تواند سرنوشت افراد را به دست دیگرانی رقم بزند که ممکن است فرسنگ‌ها دورتر یا قدیمی‌تر از آن‌ها باشند.

  1. خوداتکا بودن

آیا شما به هنگام مواجهه با مشکلات ابتدا در خود سراغ راه‌حل می‌گیرید یا متوسل به دیگران می‌شوید؟ افراد خوداتکا از پس اکثر مسائل زندگی خود به تنهایی برمی‌آیند، آن‌ها برای حل کردن مشکلات بیش از همه روی خود حساب می‌کنند و از دیگران توقعات زیادی ندارند. شخصیت مستقل این افراد پیش از هر چیز مدیون این ویژگی در آن‌هاست.

  1. زندگی غیر سنتی

افراد با شخصیت مستقل به بایدها و نبایدهای سنت و عرف اهمیت زیادی نمی‌دهند. برای آن‌ها منافع و ارزش‌های شخصی تعریف محکم‌تری دارند. این افراد در راستای حرف یا تأیید دیگران زندگی نمی‌کنند و استقلال شخصیت آن‌ها اجازه نمی‌دهد که غیر از خودشان کسی در زندگی آن‌ها اثرگذار باشد.

  1. تمایلات هنجارشکنانه

اشتباه برداشت نکنید! این مورد از نشانه‌های شخصیت مستقل لزومأ به اخلاقیات رایج اشاره ندارد، بلکه گویای این مسئله است که افراد مستقل هنجارها را به دلیل هنجار بودن آن‌ها نمی‌پذیرند و در درستی آن‌ها درنگ می‌کنند و این ممکن است ظاهری هنجارشکن به آن‌ها ببخشد.

شخصیت مستقل

  1. خود بودن

افراد با شخصیت مستقل بدون اینکه ترسی از کسی یا چیزی داشته باشند خود را همانطور که هستند ابراز می‌کنند. از نشانه‌های استقلال شخصیت این است که افراد آنچه هستند را بپذیرند و در تلاش و تقلا برای تقلید از دیگری نباشند.

  1. ظاهر غیر متعارف

افراد مستقل برای لباس پوشیدن و سبک زندگی خود از کسی اجازه نمی‌گیرند. آن‌ها ممکن است بر خلاف مد روز لباس بپوشند یا از وسایلی استفاده کنند که به نظر اکثریت خوشایند نباشد. این ویژگی آن‌ها نیز نشان دهنده استقلال شخصیت آن‌ها و دنباله‌رو نبودن آن‌هاست.

  1. جستجوی دانش از مجرایی مستقل

دانش برای افراد با شخصیت مستقل لزومأ دانشی محسوب نمی‌شود که همه مردم به آن اتکا کرده‌اند. این افراد باید راه خودشان را انتخاب کنند و دانش را از مجرایی دنبال کنند که به نظرشان درست می‌آید. پیروی از مکتب فکری و طرز فکری که همه مردم بر آن وفاق دارند، برای افراد مستقل کافی نیست. آن‌ها جستجوگر بوده و به دنبال پیدا کردن روش‌های شخصی خود در همه چیز هستند.

شخصیت مستقل

  1. انتخاب سرگرمی‌های منحصر به‌فرد

برای افراد با شخصیت مستقل سرگرمی ممکن است با باقی افراد متفاوت باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و انواع رسانه، بیشتر مردم  تحت تأثیر ایده‌ای هستند که از سوی رسانه برای آن‌ها برجسته و قابل تمایز شده است. اما یکی از نشانه‌های استقلال شخصیت این است که پیش از هر چیز به خواسته‌ها و تمایلات قلبی خود و آنچه از لحاظ تجربی کسب کرده‌اید، اهمیت بدهید.

  1. ذهنیت تجربی

افراد مستقل می‌دانند که برای به دست آوردن استقلال شخصیتی تجربه‌های گوناگونی لازم است. این افراد همان‌طور که برای تجربه اهمیت قائل هستند، حقانیت را قطعی نمی‌دانند و به همین دلیل نه خودشان را قضاوت می‌کنند و نه دیگران را. چرا که همه‌ انسان‌ها را جستجوگرانی در تجربه زیستن می‌بینند و همین طرز فکر از آن‌ها شخصیت مستقل می‌سازد.

پیشنهاد مطالعه: با انتخاب یک آبشار کشف کنید که چگونه با موانع روزمره کنار می‌آیید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. عباس آقا

    ۹ تیر ۱۴۰۲ در ۸:۰۳ ق٫ظ

    جالب بود 🙏👌🙏👌

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      مرسی که خوندید

      پاسخ

  2. اوین

    ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    متن عالی دختری دارم قشنگ همین موردای خود استقلالی رو داره

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

      مرسی از شما که وقت گذاشتید و خوندید. چه عالی که دختر مستقلی دارید.

      پاسخ

  3. اوین

    ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    متن عالی دختری دارم قشنگ همین موردای خود استقلالی رو داره

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۰۲ ب٫ظ

      سلامت باشند 💖😍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…