حتی در خانه کوچک هم اتاق لباس داشته باشید

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان می‌خواهد؛ مانند هر خانه بزرگ و مجللی بخشی را به‌عنوان اتاق لباس در خانه داشته باشید؟ فکر می‌کنید داشتن چنین فضایی در خانه‌های کوچک امکان‌پذیر نیست؟ این مقاله برای شما نوشته شده است.
اتاق لباس

فضایی برای چیدمان انواع لباس و پوشاک که در طراحی مدرن بسیار کاربردی و مهم است، اتاق لباس یا کلوزت روم می‌نامند. نگران نباشید، شما حتی در خانه‌های کوچک و نقلی آپارتمانی هم می‌توانید بخشی را برای این فضا در نظر بگیرید. پیشنهادهای مجله اینترنتی دلتا را در این مقاله بخوانید.

چگونه در خانه کوچک اتاق لباس داشته باشیم؟

طراحان دکوراسیون داخلی در طراحی و معماری دکوراسیون مدرن خانه‌های امروزی فضایی را به‌عنوان اتاق لباس یا کلوزت روم در نظر می‌گیرند. این فضا که برای سازماندهی انواع پوشاک و کیف و کفش و… طراحی شده، کمک زیادی به مرتب و زیباتر دیده‌شدن خانه می‌کند.

کلوزت روم

اتاق لباس در خانه‌های کوچک می‌تواند به‌عنوان یک فضای کوچک و کارآمد برای نگهداری و سازماندهی لباس‌ها و لوازم جانبی استفاده شود.

استفاده از گاردروب تختخواب: یکی از راه‌حل‌هایی که در خانه‌های کوچک می‌توان به آن پناه برد، استفاده از گاردروبی است که به طور مستقیم زیر تختخواب قرار می‌گیرد. این گاردروب با استفاده از دراورها، طبقات و قفسه‌های کوچک، فضای مناسبی برای نگهداری لباس‌ها فراهم می‌کند.

گاردروب تختخواب

دراورها: دراورها به‌عنوان یک راهکار کارآمد برای نگهداری لباس‌ها در فضای کوچک استفاده می‌شوند. می‌توانید دراورها را در قسمت‌های زیر تختخواب، زیر میز کار، یا در قسمت‌های بالایی دیوار نصب کنید. از دراورهای با قابلیت تنظیم استفاده کنید تا بتوانید طبقه‌بندی و سازماندهی مناسبی برای لباس‌ها ایجاد کنید.

دراورها

سبد‌ها و جعبه‌ها: برای نگهداری لوازم جانبی و لباس‌های کوچک، می‌توانید از سبد‌ها و جعبه‌ها استفاده کنید. سبد‌ها و جعبه‌ها را می‌توانید روی قفسه‌ها، دراورها یا زیر تختخواب قرار دهید. با استفاده از سبد و جعبه‌ها نه‌تنها  لوازم جانبی شما سازماندهی شده و مرتب می‌شود؛ بلکه امکان ایجاد یک اتاق لباس کوچک در اتاق‌خوابتان را نیز خواهید داشت.

سبد

استفاده از آینه‌ها: آینه‌ها در اتاق لباس به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو و کاربردی استفاده می‌شوند. آینه‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و نور را در اتاق منعکس می‌کنند. برای این منظور بهترین کار استفاده از آینه‌های قدی نصب شونده روی دیوار یا روی در کمدها است.

استفاده از سیستم آویزهای قابل تنظیم: برای استفاده بهینه از فضا، می‌توان از آویزهای قابل تنظیم در اتاق لباس استفاده کرد. این آویزها را می‌توان در ارتفاع‌های مختلف نصب کرد و لباس‌ها را بر روی آنها آویزان کرد. این روش به شما کمک می‌کند تا از فضای عمودی دیوار حداکثر استفاده را داشته باشید درحالی‌که فضای زمین را آزاد نگه داشته‌اید.

آویز قابل تنظیم

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ روش اصولی برای شستن پرده در خانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۶:۱۵ ق٫ظ

    مرسی از شما مطالب عالی وآموزنده ومفید بود 🙏👍

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…