رپورتاژ آگهی

شرایط گرفتن اقامت آلمان در ۲۰۲۳

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلمان با حدود ۸۴ میلیون نفر جمعیت، یکی از قدرتمندترین کشورها در سراسر جهان از نظر اقتصادی است.
شرایط گرفتن اقامت آلمان

بالا بودن سطح رفاه زندگی و میزان دستمزدها در این کشور باعث شده تا بسیاری از مردم کشورهای دنیا از جمله ایران به دنبال راهی برای مهاجرت به آلمان باشند.

اما چگونه‌ می‌توانیم در سال ۲۰۲۳ به آلمان مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنیم؟ ما در این نوشته شما را با شرایط گرفتن اقامت آلمان بر اساس جدیدترین قوانین مهاجرتی این کشور آشنا‌ می‌کنیم.

جدیدترین روش‌های مهاجرت به آلمان

اگر به دنبال کشوری باشید که هم آب و هوای خوبی دارد و هم فرصت‌های شغلی زیادی در آن وجود داشته باشد آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. افرادی که به آلمان مهاجرت‌ می‌کنند از امکان تحصیل رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیتی برخوردار‌ می‌شوند.

میزان حقوق و دستمزد‌ها نیز در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالا بوده و یکی از انگیزه‌های مهاجران برای ورود به آلمان‌ است. اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت اقامت دائم این کشور هستید در قدم اول باید شرایط مهاجرت به این کشور را بشناسید. جدیدترین روش‌های مهاجرت به آلمان عبارت‌اند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق کارت شانس
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

هر یک از این روش‌ها جزئیات و شرایط خاص خود را دارند. به عنوان مثال در روش کاری، متقاضی باید از سوی یک کارفرما در کشور آلمان، جاب آفر یا دعوتنامه کاری داشته باشد. در روش سرمایه گذاری نیز داشتن سرمایه کافی و بیزینس پلن یا طرح تجاری مورد نیاز است.

شرایط گرفتن اقامت آلمان

افرادی که‌ می‌خواهند تابعیت آلمان و پاسپورت این کشور را به دست بیاورند، در گام اول باید اقامت آلمان را دریافت کنند. برای دریافت اقامت آلمان متقاضی باید از طریق یکی از روش‌های گفته شده در بخش قبلی وارد خاک این کشور شود. افرادی که از طریق تحصیلی وارد آلمان‌ می‌شوند باید بعد از پایان تحصیلات خود مشغول به کار شده و ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند تا بتوانند اقامت اقامت دائم آلمان را بگیرند.

همچنین افرادی که از طریق جاب آفر یا دعوتنامه کاری به آلمان مهاجرت‌ می‌کنند لازم است تا حداقل به مدت ۵ سال در این کشور حضور داشته و به طور منظم کار کرده و مالیات پرداخت کنند. بعد از گذشت این زمان امکان دریافت اقامت دائم آلمان برای آنها وجود دارد. یکی از مهم ترین شرایط دریافت اقامت و تابعیت این کشور تسلط بر زبان آلمانی است.

متقاضیان باید ثابت کنند که بر زبان آلمانی مسلط بوده و با فرهنگ این کشور نیز خو گرفته‌اند. همچنین برای دریافت اقامت دائم این کشور، اثبات تمکن مالی نیز ضروری است. متقاضیان باید ثابت کنند که از تمکن مالی کافی برای زندگی در آلمان برخوردار هستند.

مزایای مهاجرت به آلمان

مزایای مهاجرت به آلمان

همان طور که در آغاز این مطلب نیز گفتیم آلمان از آن دست کشورهایی است که اقتصادی پویا و رو به رشد دارد. در حال حاضر این کشور با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شده است؛ بنابراین افرادی که تخصص دارند‌ می‌توانند از طریق کار وارد آلمان شده و اقامت دائم آن را نیز دریافت کنند.

از طرفی مدارس و دانشگاه‌های آلمان سطح علمی بسیار بالایی دارند و امکان تحصیل رایگان نیز در این کشور فراهم شده است؛ بنابراین مهاجرت به آلمان مزایای بسیار زیادی برای ایرانیان به دنبال خواهد داشت. از دیگر مزایای دریافت اقامت آلمان‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زندگی در یک کشور توسعه یافته و آزاد
  • کسب درآمد بالا
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت آلمان بعد از گذشت چند سال
  • امکان رفت و آمد به دیگر کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • سفر به بسیاری از کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا
  • بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و پیشرفته
  • بهره‌مندی از تحصیلات رایگان

هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟

هزینه مهاجرت به آلمان بر اساس روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب‌ می‌کنید متغیر است. به عنوان مثال برای دریافت ویزای تحصیلی باید در نظر داشته باشید که شهریه دانشگاه‌های این کشور در سال از حدود ۱۰ هزار دلار کانادا آغاز‌ می‌شود.

در روش کاری باید هزینه‌های اولیه زندگی در این کشور مثل اجاره مسکن، حمل و نقل، خورد و خوراک و غیره را برای چند ماه اول زندگی داشته باشید. برای سرمایه گذاری نیز باید حداقل سرمایه مورد نیاز را تامین کنید. از طرفی داشتن تمکن مالی از جمله شروط مهم برای دریافت ویزای آلمان و مهاجرت به این کشور است که معمولاً از ده هزار یورو در سال آغاز‌ می‌شود.

سخن پایانی

در حال حاضر آلمان یکی از کشورهایی است که روند آسانی برای دریافت ویزا دارد؛ بنابراین ایرانیان‌ می‌توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا کارت شانس به راحتی ویزای این کشور را دریافت کرده و وارد خاک آلمان شوند.

دفتر مهاجرتی رویال، سال‌هاست که در زمینه اخذ انواع ویزای آلمان فعالیت‌ می‌کند. شما‌ می‌توانید با اطمینان خاطر تمامی مراحل دریافت ویزای خود را به رویال مهاجرت محول کنید. همچنین امکان بهره‌مندی از مشاوره رایگان رویال مهاجرت برای شما وجود دارد.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۲:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۴۴ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۷ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۰۷ ق٫ظ

      سلامت باشید ، آدم در وطن خود گدایی و مدایی کنه گرسنه باشه؟ بهتر بعره تو کشور غریب بع میرعه .

      پاسخ

  3. عاطفه

    ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    خب خداروشکر که من این شرایط رانداریم وهمینجا بایدبمونم. روحم شاد♥️

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      سلامت باشید تا همیشه عزیزم.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

    با سلام وخسته نباشی به دست اندر کاران مجله دلتا تمامی مطالب این مجله زیبا دیدنی وبه روز میباشد ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۴۵ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز و خوشحالیم که همراه ما هستید❤

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  6. آرتین زارعی

    ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۱۸ ب٫ظ

    سرزمینم بهشت زمین است وجزو پنجمین کشور ثروتمنده ولی افسوس

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۲ ق٫ظ

      بله درسته

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…