یک روش عالی برای زیباتر کردن سقف خانه‌

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیبایی و شیک بودن بعضی متریال‌ها در ساختمان‌سازی باعث می‌شود که به ناگهان بازار پرفروشی پیدا کنند. تایل سقفی کاذب نیز یکی از این نوع متریال‌هاست.
تایل سقفی کاذب

تایل سقفی کاذب یکی از متریال‌های نوین در ساختمان‌سازی این روزهاست. متریال‌های گوناگون برای ساخت بناهای مسکونی و غیرمسکونی در دکوراسیون داخلی ساختمان‌های امروزی پیشرفت و تنوع بسیاری داشته است. مجله اینترنتی دلتا در این مقاله به معرفی یکی از انواع این متریال‌ها پرداخته است، با ما همراه شوید.

تایل سقفی کاذب چیست؟

تایل سقفی کاذب یا سرامیک، یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی است که در بسیاری از بخش‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تایل‌ها به دلیل مزایای فراوانی که دارند، از جمله مقاومت در برابر خوردگی، حرارت، خش، سایش و آتش‌سوزی بسیار محبوب هستند.

روکش سقفی تایل

تایل‌ها برای استفاده در داخل منازل و محل‌های تجاری در انواع مختلفی در دسترس هستند، از آن جمله می‌توان به تایل‌های سقفی و گچی اشاره نمود. تایل سقفی بیشتر برای استفاده در ساختمان‌های خارجی به کار می‌رود و به دلیل مقاومت در برابر عوامل جوی مختلف، محبوبیت بالایی دارد. تایل سقفی کاذب گچی هم بیشتر برای استفاده در داخل منازل به کار می‌رود و به دلیل ظاهر زیبا و کاربردی‌بودن، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

نمونه دیگری از تایل‌ها، تایل‌های کاشی هستند. تایل‌های کاشی برای پوشاندن سطوحی مانند دیوارها، کف‌ها، حوضچه‌ها و غیره استفاده می‌شوند. تایل‌های کاشی از مصالح مختلفی مانند سرامیک، پورسلن، استون و غیره ساخته شده‌اند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی قابل‌تهیه و استفاده هستند. این تایل‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند ضد آب، سختی، مقاومت در برابر خوردگی، ضد آتش و ضد خش و دوام بالا برای پوشاندن سطوح بسیار مناسب هستند.

تاپ تایل پشت بام

تایل سقفی کاذب یک روکش برای ساخت و پوشش‌دادن به سقف‌ها و دیوارهای داخلی است که در آن از تایل‌های گچی استفاده می‌شود. این تایل‌ها عمدتا از مواد گچی ساخته شده‌اند و به‌صورت مستطیل یا مربع‌شکل هستند و چسبیده به هم به روی سطح سقف یا دیوار قرار می‌گیرند. تایل‌های گچی با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند و به‌عنوان یک روش زیبا و مقرون‌به‌صرفه برای پوشش‌دادن به سقف‌ها و دیوارها در اتاق‌های مختلف به کار می‌روند. به‌علاوه، تایل‌های گچی باعث کاهش نفوذ صدا و حفظ حرارت در داخل اتاق نیز می‌شوند.

تایل سه بعدی

تایل‌ سقفی کاذب همچنین به دلیل کیفیت روکش سطح نسبتا بالایی که دارد، به‌راحتی تمیز می‌شود و به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تزیین و بهبود دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع تایل

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ راهکار ساده برای داشتن یک خانه کوچک همیشه مرتب را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. آرش

    ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۱۲ ق٫ظ

    من به جهت بازسازی آپارتمانم نیاز به ایده داشتم، که البته ایده خوبیه، ولی در مورد هزینه، چیزی نگفته

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      امیدوارم براتون مفید باشه. قیمت بستگی به دستمزد کارگر و مصالح تو شهرهای مختلف داره

      پاسخ

  2. عاطفه

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۲۵ ق٫ظ

    عه چقدر خوشگلن وباحال. منکه خوشم اومد👌 👏👏مرسی ازشما گلبانووووو

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

    • بانوی ایرانی

      ۴ تیر ۱۴۰۲ در ۴:۲۵ ق٫ظ

      درودبرشما.ایده تایلها عالین ولی کاش آدرس محل فروش راهم بفرمایید.

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

        ممنون از نوشتن نظرتون و بله حتما

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…