۷ راهکار برای از بین بردن نفخ معده

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برنامه غذایی مناسب می‌تواند بسیاری از بیماری‌های مربوط به گوارش را مرتفع کند.
از بین بردن نفخ شکم

از بین بردن نفخ معده دغدغه تمام کسانی است که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. برای بعضی از این مشکلات، راه‌حلی به‌جز ملاقات با پزشکان وجود ندارد. اما بعضی دیگر را می‌توان با اصلاح برنامه غذایی برطرف کرد. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا این نکات را فرا گیرید.

راهکارهای از بین بردن نفخ معده

از بین بردن نفخ معده با در نظر گرفتن ۷ راهکاری که در ادامه می‌آیند، قابل کنترل و حتی درمان است. با این راهکارها می‌توانید از مصرف مواد غذایی لذت کافی ببرید بی‌آنکه نگران عوارض بعد از صرف غذا باشید.

۱. مصرف فیبر به اندازه مناسب، نه بیشتر و نه کمتر

مصرف فیبر کم می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی از قبیل یبوست و عوارض ناشی از آن شود اما مصرف زیاد آن هم عوارضی از قیبل نفخ شکم را باعث می‌شوند. بازه فیبر مصرفی مناسب ۲۵ تا ۳۸ گرم در روز است.

از بین بردن نفخ شکم

از بین بردن نفخ معده با مصرف میوه‌هایی از قبیل انواع توت‌های تازه ممکن خواهد بود. با مصرف میوه‌های کم‌حجم و سرشار از فیبر می‌توانید فیبر مصرفی مورد نیاز را با کمترین حجم میوه به بدن خود برسانید و از عوارض نفخ شکم در امان باشید.

برای هضم فیبر از آب کافی استفاده کنید. به‌طور کلی مصرف هشت لیوان آب روزانه می‌تواند بسیاری از مشکلات گوارشی شما را مرتفع کند.

۲. کاهش مصرف کربنات

اگر از طرفداران نوشیدن نوشابه‌های گازدار هستید از بین بردن نفخ معده برای شما آسان نخواهد بود. کربنات نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار دیگر با وارد کردن کیسه‌های گاز، گاز بیشتری به روده‌ها اضافه می‌کند. بنابراین کاهش مصرف این نوشیدنی‌ها به شما کمک می‌کند از عوارض نفخ شکم در امان بمانید.

۳. کاهش مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی

شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند نفخ شما را افزایش داده و فرآیند هضم غذا را در سیستم گوارشی شما مختل کنند. برای دور ماندن از نفخ شکم باید استفاده از این شیرین‌کننده‌ها را کاهش دهید. این شیرین‌کننده‌ها در محصولات کارخانه‌ای شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌ها به چشم می‌خورند.

۴. مصرف روزانه موز

مصرف منظم موز به‌دلیل ترکیبات پتاسیم در آن، به شما کمک می‌کند تا اثرات سدیم در سیستم گوارشی را خنثی کرده و از نفخ شکم جلوگیری کنید.

میوه‌های دیگری که می‌توان از آن‌ها پتاسیم جذب کرد هویج، زردآلو، تربچه، سیب زمینی و گوجه فرنگی هستند.

از-بین-بردن-نفخ-معده

۵. مصرف وعده‌های غذایی سبک و پر تعداد

اگر از وعده‌های غذایی بیشتری استفاده کنید و در عوض مقدار این وعده‌ها را کاهش دهید، از بین بردن نفخ معده برای شما آسان خواهد بود. با این روش می‌توانید از بسیاری مشکلات مربوط به سیستم گوارش از جمله نفخ و معده درد در امان بمانید. اتفاقی که در مورد وعده‌های غذایی حجیم می‌افتد این است که این وعده‌ها باعث سیری زیاد می‌شوند اما در عوض فشار بیشتری بر سیستم گوارشی وارد می‌کنند.

۶. استفاده از پروبیوتیک‌ها

محصولات لبنی حاوی پروبیوتیک باکتری‌های مضر روده و معده را از بین می‌برند و آن‌ها را با باکتری‌های مفیدی جایگزین می‌کنند که به هضم غذا کمک می‌کند.

۷. مصرف مایعات مناسب

دم‌نوش‌های گیاهی مناسب و چای کم‌رنگ سیستم گوارشی شما را تقویت کرده و مانع از مشکلات نفخ معده می‌شود. نوشیدن دم‌نوش‌ بابونه و عرق بومادران می‌تواند بعد از صرف غذا نفخ شما را از بین ببرند.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ روش برای مهار دیابت را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  5. سمانه

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۳۹ ب٫ظ

      متشکریم از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

    ممنون ازشما عالی بود

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…