رپورتاژ آگهی

مدرسه کوردن بلو استانبول

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دوره‌های بلندمدت آشپزی حرفه‌ای در کوردن بلو، 11 هفته طول می‌کشد و مدت زمان لازم برای طی کردن هر سه سطح آموزشی، تقریباً 9 ماه است.
مدرسه کوردن بلو استانبول

مدرسه کوردن بلو استانبول (Le Cordun Bleu Istanbul)، یکی از بهترین مراکز آموزش آشپزی در دنیا است که تحصیل در آن، آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای آشپزی است. کیفیت بالای تحصیل در این مدرسه باعث شد تا با گذشت زمان، کوردن بلو به شبکه‌ای بین‌المللی از هنرهای آشپزی و موسسات آموزشی تبدیل شود. این مدرسه، آرمان اصلی خود را برتری از طریق تمرین و پالایش مداوم عنوان کرده است؛ پس اگر به تحصیل در کوردن بلو علاقه دارید، باید منتظر دوره‌های فشرده و کاملاً حرفه‌ای باشید.

آشنایی با مدرسه کوردن بلو استانبول

برای آشنایی با مدرسه کوردن بلو، بهتر است ابتدا به تاریخ پرافتخار آن بپردازیم. حدود ۱۰۰ سال پیش، داستان مدرسه کوردن بلو با ورود غذاهای لذیذ فرانسوی به استانبول آغاز شد. در آن زمان، بهترین سرآشپزهای جهانی در این مدرسه جمع شدند تا دوره‌های آموزش آشپزی پاریسی برای اولین بار در این مدرسه کلید بخورد. با گذشت زمان، کوردن بلو توسعه بیشتری پیدا کرد و در حال حاضر،  این مدرسه با شراکت دانشگاه Ozeygin، به یک مدرسه بین‌المللی تبدیل شده است که از سراسر دنیا، دانشجو می‌پذیرد. جالب است بدانید که نام مدرسه کودن بلو، از غذایی فرانسوی به همین نام گرفته شده است. این غذا، ترکیبی لذیذ از گوشت و پنیر است.

دانشجویان در این مدرسه، با کمک امکانات پیشرفته، انواع تکنیک‌های آشپزی را آموزش می‌بینند و در نهایت مدرک بین‌المللی آشپزی دریافت می‌کنند. مدرسه کوردن بلو استانبول، در خیابان جنگل شهر استانبول واقع شده است. هرچند فرصت‌های کارآموزی در این مدرسه، مخصوص دانشجویان بومی ترکیه است؛ اما دانشجویان سایر کشورها، می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی و با داشتن برخی شرایط، گواهینامه آشپزی دریافت کنند.

آموزش حرفه ای با بهترین سرآشپزهای جهانی

یکی از آرزوهای علاقه‌مندان به آشپزی، آموزش زیر نظر بهترین اساتید جهانی است. کوردن بلو، این مزیت ویژه را دارد که به دانشجویان خود، فرصت حضور در کنار بهترین سرآشپزهای جهانی را تقدیم کند. تمام سرآشپزها در این مدرسه، در بهترین رستوران‌های دارای ستاره میشلن کار کرده‌اند. آموزش در این مدرسه، با کمک دوره‌های تئوری، جلسات آنلاین و حضوری و کارگاه‌های آموزشی، انجام می‌شود. زبان رسمی آموزش در این مدرسه، انگلیسی است و در تمام دوره آموزشی، دانشجویان با اصطلاحات آشپزی به زبان انگلیسی و فرانسوی آشنا می‌شوند. از جمله اساتید این دانشگاه، می‌توان به شخصیت‌های زیر اشاره کرد:

  • اریش روپن؛ سرآشپز معروف سوئیسی
  • آندریاس ارنی؛ سرآشپز معروف سوئیسی
  • عثمان بهادر؛ سرآشپز معروف ترکی
  • لوکا دی آستیس؛ سرآشپز معروف ایتالیایی

مدارک و گواهینامه‌‌ها

برنامه‌های آموزشی ارائه شده در مدرسه کوردن بلو استانبول، با هدف تبدیل شدن دانشجویان به متخصصان ماهر آشپزی ارائه می‌شوند. فارغ‌التحصیلان قادر خواهند بود که کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و یک مجموعه را در هر نقطه از جهان، مدیریت کنند. این ویژگی، برای افرادی که به مهاجرت تحصیلی علاقه دارند، یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

مدارک تحصیلی مدرسه کوردن بلو، عبارت‌اند از:

  • مدرک لیسانس آشپزی

مدرک دیپلم در رشته‌های زیر:

  • آشپزی متوسط
  • غذاهای برتر
  • شیرینی فروشی پایه
  • شیرینی فروشی متوسط
  • شیرینی فروشی برتر

گواهینامه آموزش در رشته‌های زیر:

  • غذاهای کلاسیک ترکی
  • غذاهای ترکی منطقه‌ای

دوره‌های کوتاه مدت و فشرده آموزشی

دوره‌های کوتاه مدت و فشرده آموزشی

این مدرسه، امکان تحصیل دانشجویان در دوره‌های کوتاه‌مدت یک روزه را فراهم کرده است. در این دوره‌ها، دانشجویان مهارت‌های لازم برای آماده کردن انواع منو و غذاهای خوش‌طعم را کسب می‌کنند. با انتخاب تور استانبول می‌توانید در این دوره‌های کوتاه‌مدت شرکت کنید. بهترین دوره‌های آموزشی فشرده در مدرسه کوردن بلو استانبول، عبارت‌اند از:

  • برنامه فشرده نانوایی
  • برنامه آشپزی آخر هفته
  • دوره آموزشی شکلات و شیرینی

کوردن بلو، از زبان فارغ التحصیلان

شاید برایتان جالب باشد که واقعیت‌های مدرسه کوردن بلو را از زبان فارغ‌التحصیلان این مدرسه بشنوید. برای مثال، مارجین براجوتی، یکی از فارغ‌التحصیلان این مدرسه در وب‌سایت رسمی کوردن بلو، تجربه خود را این‌گونه شرح داده است:

«تحصیلات من در کوردن بلو، برایم ارزش‌هایی را به ارمغان آورده است که در آشپزی بسیار اهمیت دارند؛ مثل نظم کاری، قوانین آشپزی، تکنیک و بینش. در این مدرسه، آموزش بسیار لذت‌بخش و ویژه‌ای را با سرآشپزهای ارزشمند دریافت کردم. به محض بازگشت به زادگاهم ازمیر، از مارس ۲۰۱۶، آشپزخانه خودم را به یک کارگاه حرفه‌ای تبدیل کردم.»

برای ثبت نام در مدرسه کوردن بلو از کجا شروع کنیم؟

قطعاً جذابیت‌های سفر به ترکیه، به جاذبه‌های تفریحی این کشور زیبا، محدود نمی‌شود. برای بسیاری از گردشگران دنیا، سفر به مراکز آموزشی از طریق تورهای علمی نیز، بسیار هیجان‌انگیز است. با این حال، برخی افراد، اهداف جدی آموزشی را دنبال می‌کنند؛ اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، نگران نباشید! ثبت‌نام در این مدرسه، فرایند پیچیده‌ای ندارد.

ابتدا باید مدارک زیر را آماده کنید و پس از آن، بقیه مراحل را از طریق سفارت ترکیه، دنبال نمایید. این نکته را هم فراموش نکنید که این مدرسه، تنها آن دسته از دانشجویان غیربومی را پذیرش می‌کند که مقاطع پایه تحصیلی در زمینه آشپزی را طی کرده باشند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنند. مدارک لازم برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی این مدرسه، عبارت است از:

  • فرم درخواست تفصیلی امضا شده
  • کپی شناسنامه
  • ۴ عدد عکس پاسپورت جدید
  • گزارش سلامت جسمی و روانی
  • گواهی واکسیناسیون کرونا
  • رسید پرداخت هزینه ثبت‌نام
  • ویزا با تاریخ انقضا کافی
  • مدارک آموزشی پایه آشپزی در کشور مبدأ

از تورهای علمی ترکیه چه می‌دانید؟

تورهای علمی ترکیه

تورهای علمی، یکی از انواع جذاب گردشگری در دنیا هستند که از طریق آن، می‌توانیم علاوه بر بازدید از جاذبه‌های توریستی، با انواع پارک‌های علمی و دانشگاه معتبر کشور میزبان، آشنا شویم. خوب است بدانید که کشور ترکیه نیز، امکان برگزاری تورهای علمی را برای دانشجویان سایر کشورها فراهم کرده است .

از آنجا که استانبول، شهری الهام‌بخش و مهد فرهنگ ترکیه است؛ بازدید از آن، از طریق تور استانبول، خیلی جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد؛ اما تورهای علمی از این شهر نیز، جذابیت خاص خود را دارد. این تورها، با ارائه خدماتی همچون ترانسفر رفت و برگشت هوایی و زمینی، بیمه در طول سفر، رزرو بهترین هتل‌ها (به همراه صبحانه، ناهار و شام) و پیک‌نیک‌های تفریحی در کنار بازدید از دانشگاه‌های معتبر، خاطرات خوشی برایتان رقم خواهند زد.

جمع‌بندی

در این مقاله، به طور کلی، به بررسی مدرسه کوردن بلو استانبول پرداختیم و شرایط آموزش در آن و نحوه ثبت‌نام را مورد بررسی قرار دادیم. اگر علاقه دارید که مهارت آشپزی خود را افزایش دهید و در آینده به یک سرآشپز معروف در کشور خودتان تبدیل شوید، دوره‌های آموزشی این مدرسه، یک پیشنهاد فوق‌العاده برای شما است.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    وااااای چقدر این مطلب عالی بود مرسی ازشما🙏منکه آرزوی رفتن به چنین جایی را دارم 🙏🙏😍😍

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۲۶ ق٫ظ

      مرسی از خودت. رپورتاژ آگهی بود این مطلب عزیزم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…