بهترین زمان چربی سوزی

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد سحرخیزها، مثل همیشه کامروا هستند چراکه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین زمان چربی سوزی صبحگاه است.
بهترین زمان چربی سوزی

بهترین زمان چربی‌ سوزی در شبانه روز وقتی است که شما می‌توانید با کمترین فعالیت بیشترین چربی سوزی را داشته باشید. بنابراین کشف این شاخص، دستاورد مهمی برای ورزشکاران و کسانی خواهد بود که به دنبال چربی‌سوزی و کاهش وزن هستند. با مجله اینترنتی دلتا همراه شما هستیم.

بهترین زمان چربی سوزی

کشفی مهم در حوزه ورزش و سلامتی

به تازگی تحقیقی منتشر شده که نشان می‌دهد دانشمندان بهترین زمان چربی سوزی را کشف کرده‌اند که البته این اکتشاف خبر بدی برای شب زنده‌دارها خواهد بود. اگر شما جزء کسانی هستید که برای چربی‌سوزی و کاهش وزن به باشگاه می‌روید، شاید لازم باشد در برنامه خود تجدید نظر کنید زیرا دانشمندان توانسته‌اند زمان ایده‌آلی برای بیشترین سوخت و ساز بدن و بهترین زمان چربی سوزی تعیین کنند.

البته همه کسانی‌که به باشگاه می‌روند به دنبال چربی‌سوزی نیستند، عده‌ای به دنبال تناسب اندام و عده‌ای هم علاقه‌مندان ورزش هستند. اما اگر به دنبال چربی سوزی هستید، بهتر است ورزش صبحگاهی را به برنامه روزمره‌تان اضافه کنید، چراکه زمان ورزش نقش مهمی در عملکرد آن دارد.

این مطالعه جدید که در مؤسسه کارولینسکای سوئد و دانشگاه کپنهاگ دانمارک به‌طور همزمان انجام شده است، نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن ریتم شبانه‌روزی سلول‌ها، ورزش صبحگاهی بیشتر از ورزش در هر زمان دیگری در شبانه‌روز متابولیسم شما را افزایش می‌دهد.

آیا این مطالعه امکان خطا دارد؟

پروفسور جولین آر. زی‌یرا از گروه پزشکی مولکولی و جراحی و گروه فیزیولوژی و داروشناسی موسسه کارولینا می‌گوید: نتایج ما حاکی از آن است که ورزش صبحگاهی از نظر افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی بسیار موثرتر از ورزش عصرگاهی است و این خبر مهمی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند.

با این حال، باید در نظر داشته باشیم که این مطالعه بر روی موش‌ها انجام شده است و گرچه موش‌ها یک نمونه ایده‌ال در مورد فیزیولوژی و متابولیسم انسان هستند اما تفاوت‌های مهمی وجود دارد که می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. بنابراین برای رسیدن به زمان‌بندی مناسب تعادل انرژی بدن انسان و بیشترین کارکرد ورزش در سلامتی انسان به مطالعات بیشتری نیاز است تا بتوان نتیجه‌گیری قابل اعتمادتری در مورد انسان‌ها انجام داد. تا آن‌وقت بهتر است بهترین زمان چربی سوزی را صبحگاه در نظر بگیرید.

ورزش2 بهترین زمان چربی سوزی

فواید ورزش عصرگاهی

در جایی دیگر، یک مطالعه متفاوت نشان می‌دهد که اگرچه ورزش صبحگاهی برای سلامتی کاملاً مفید است، اما ورزش در بعدازظهر می‌تواند در کاهش مقاومت بدن انسان به انسولین مفیدتر باشد. به گفته پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه لیدن هلند بهترین زمان چربی سوزی و انجام این تمرینات عصرگاهی بین ساعت ۲ تا ۶ بعدازظهر خواهد بود، زمانی‌که دمای بدن شما در بالاترین حد خود قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: انگیزه ورزش ندارید، شاید قند خونتان بالاست را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۵۹ ب٫ظ

    چه جالب منم همیشه عصر میرم پیاده روی😍

    پاسخ

  3. عاطفه

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۶ ب٫ظ

    بهترین درمان وچربی سوزی نخوردن وجلوی شکم گرفتنه 👍اینا همش شعرره🫡دانشمندان هم برن یچی حسابی کشف کنن

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۳۱ ق٫ظ

      😁😁🤦‍♀️

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۵۱ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    حالا صبح ورزش کنیم یا عصر؟!

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۶ ق٫ظ

      صبح بهتره

      پاسخ

    • عاطفه

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۸ ب٫ظ

      هروقت میلت کشید عزیزجان اول کم بخور بعد برو ورزش تا افاده کند😉

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…