انگیزه ورزش ندارید، شاید قندخونتان بالاست!

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما عاشق خوراکی‌های شیرین هستید و مدام چای شیرین میل می‌کنید؟ پس باید از خطرات قند و شکر نیز آگاه باشید زیرا برای سلامت بسیار خطر دارد.
علائم قندخون بالا

احتمالاً برای همه شما پیش‌آمده که دوست داشتید بعد از مصرف ناهار یا شام یک دسر بسیار شیرین و خوشمزه میل کنید. معمولاً مواد غذایی شیرین حاوی قند بسیار تحریک‌کننده هستند و سخت می‌توانیم از آن‌ها دست بکشیم. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با علائم قندخون بالا آشنا می‌شوید.

علائم قندخون بالا چیست؟

در ادامه با برخی از نشانه‌هایی که بدن در مقابل مصرف بالای قند نشان می‌دهد آشنا می‌شوید.

مشکلات گوارشی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قند ممکن است میزان توزیع باکتری‌های سالم را در معده به هم بریزد. در نتیجه مشکلات گوارشی می‌تواند نشان‌دهنده مصرف بالای قند باشد.

تغییرات روحیه و کلافگی

بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند اختلالات روحی و افسردگی را در فرد ایجاد می‌کند. همچنین انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز را به هم می‌ریزد و فرد دیگر نمی‌تواند هورمون سروتونین را به‌اندازه کافی در بدن داشته باشد.

تغییرات روحیه و کلافگی

نداشتن استراحت شبانه به‌اندازه کافی

مصرف قند زیاد هنگام خواب روحیه را به هم می‌ریزد و همچنین باعث می‌شود که شب‌خواب راحتی نداشته باشید. در واقع خواب در هنگام شب بسیار بریده‌بریده و کوتاه و بی‌کیفیت می‌شود و خستگی از تن بیرون نخواهد رفت و بااحساس سرحالی از خواب بیدار نخواهید شد.

پیری زودرس پوست

مصرف زیاد قند پیری پوست را سرعت می‌بخشد. قند، پروتئین‌های موجود در جریان خون را کاهش می‌دهد و عاملی برای ازبین‌رفتن کلاژن و انعطاف‌پذیری پوست خواهد بود.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به دلیل مصرف قند بالا ایجاد می‌شود زیرا قند زیاد عاملی برای ایجاد پلاک‌های دندانی هستند که خودشان دلیل اصلی پوسیدگی هستند. مخصوصاً مصرف نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه که این پوسیدگی‌ها را افزایش می‌دهد.

میل به مصرف دسر بعد شام

میل زیاد به هر چیزی نشان‌دهنده مصرف بالای آن است. زمانی که بعد از مصرف شام دلتان می‌خواهد یک دسر شیرین بخورید، یعنی آن‌قدر قند مصرف کرده‌اید که به خوردن شیرینی‌ها عادت کرده‌اید. پس باید مصرف آن را کاهش دهید.

علائم قند خون بالا

گرسنگی دائمی

وقتی قند بیشتری مصرف کنید، احساس گرسنگی شما بیشتر خواهد شد. حتی اگر همان موقع غذاخورده باشید.

درد مفصل

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین عاملی برای ایجاد دردهای روماتیسمی در خانم‌ها و درد مفصل و عاملی برای ایجاد التهاب است.

مشکلات مربوط به کاهش وزن

زمانی که قند مصرف می‌کنید دوست دارید بیشتر غذا بخورید که همین امر به طور غیرمستقیم وزن شما را افزایش خواهد داد.

توهمات ذهنی

ممکن است از لحاظ ذهنی به هم بریزید. قند سوخت اصلی بدن محسوب می‌شود و زمانی که قند خون افت کند که علت آن هم مصرف بیش از حد شیرینی‌ها هست، باعث ایجاد توهمات و به‌هم‌ریختگی ذهن می‌شود و دیگر توانایی تمرکز در شما به‌اندازه قبل وجود نخواهد داشت.

احساس ضعیف‌شدن و ازدست‌دادن توده عضلانی

طبق نتایج تحقیقات بین مصرف قند و ازبین‌رفتن توده عضلانی ارتباط مستقیم وجود دارد. در صورت مصرف بیش از حد قند عضله‌ها پروتئین را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توانند مانند قبل قوی و محکم باشند.

علائم قندخون بالا چیست

فشارخون بالا

قند بدترین دشمن برای افراد دارای فشارخون است و شاید از نمک هم بدتر باشد. داشتن رژیم غذایی پر قند با ساکاروز بالا، فشارخون دیاستولیک و سیستولیک را افزایش می‌دهد.

ازدست‌دادن انگیزه برای ورزش

مصرف زیاد قند باعث اضافه‌وزن می‌شود و در نتیجه افراد انگیزه خود را برای انجام فعالیت‌های فیزیکی از دست می‌دهند. زیرا احساس می‌کنند با این همه اضافه‌وزن دیگر نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

شیرین نبودن میوه‌ها به‌اندازه کافی

زمانی که قند زیادی مصرف کنید، دیگر شیرینی میوه‌ها برای شما کافی نیست. به نظرتان یک‌کاسه توت‌فرنگی دیگر مثل قبل شیرینی ندارد و دوست دارید که به آن شکر بزنید یا بعد از آن یک چیز شیرین مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کبودی چشم را با ۵ روش از بین ببرید! را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  3. مسعود امیررحمت

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ب٫ظ

    سلام‌.مطالب برای ‌.وسلامتیلا بردن اگاهی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  8. با سلام دست. شما درد مثالی بیسیار آموزنده خوب

    ۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۳۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…