بهترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم به‌دنبال راهکاری برای پیدا کردن جای درست و ایمنی برای وسایل برقی آشپزخانه‌تان هستید، پس این مطلب را از دست ندهید.
بهترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

بدون شک در سالیان گذشته هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مطبخ‌ها تا این حد تغییر قیافه بدهند و به مهم‌ترین و پر وسیله‌ترین نقطه‌ خانه تبدیل شوند. آن‌قدر که برای رسیدن به بهترین اصول چیدمان آشپزخانه به کلی بررسی و اندازه‌گیری نیاز باشد. همه می‌دانیم که مهم‌ترین دلیل این نیاز هم وجود وسایل برقی متعدد است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان بهترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه می‌پردازیم.

بهترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

در ادامه صحیح‌ترین محل قرارگیری وسایل برقی آشپزخانه را به شما نشان می‌دهیم تا علاوه‌بر رعایت اصول ایمنی، از فضای آشپزخانه به‌شکل بهینه‌تری استفاده کنید.

با کمک مثلث طلایی محل قرارگیری وسایل برقی در آشپزخانه را پیدا کنید

مثلث کار در بهترین حالت به شکل یک مثلث متساوی الاضلاع و با اضلاعی به‌طول ۱٫۵ تا ۲ متر است. فاصله‌ مناسبی که امکان جابه‌جایی و تردد بین سینک، اجاق و یخچال را به‌راحتی فراهم می‌کند. برای اینکه خانه زیبایی داشته باشید به مطلب زیباترین چیدمان برای ورودی منزل شما سر بزنید.

بهترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

بهترین مکان قرارگیری یخچال با استفاده از اصول چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه شما هر مدلی که داشته باشد، باید در هنگام ورود به آن، یخچال اولین وسیله در دسترس باشد. در کنار این نکته‌ مهم، برای تعیین جای یخچال در آشپزخانه نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • یخچال را رخ به رخ با آفتاب قرار ندهید. حرارت مستقیم آفتاب بخصوص در تابستان به یخچال فشار می‌آورد.
  • فضای مناسبی را برای باز شدن در یخچال در نظر بگیرید تا در هنگام باز و بسته کردن در با مشکلی مواجه نشوید.
  • محل مناسب یخچال در آشپزخانه جایی است که خللی در گردش هوای اطراف یخچال ایجاد نکند تا با کمک به عملکرد صحیح سیستم خنک‌کننده‌ یخچال، مصرف انرژی کاهش پیدا کند.
  • مناسب‌ترین محل قرارگیری یخچال در آشپزخانه مکانی به دور از رطوبت و نم و سرما است.
  • یخچال را در جایی قرار دهید که علاوه‌بر در دسترس بودن، در صورت نیاز به تعمیرات، برای جابه‌جا کردنش مانعی وجود نداشته نباشد.
  • اجاق گاز، فر و مایکروویو را در نزدیکی یخچال قرار ندهید.

بهترین مکان قرارگیری ماشین ظرفشویی در آشپزخانه

به دلیل اینکه وسایلی مثل ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی به لوله‌ تخلیه‌ فاضلاب احتیاج دارند، بهتر است محل نصب این وسایل را در کنار سینک در نظر بگیرید تا تمام لوله‌کشی‌های لازم، در یک قسمت از آشپزخانه انجام شود.

به‌علاوه، قرار گرفتن ماشین ظرفشویی و سینک کارایی در کنار هم، کارایی هر دو را بیشتر می‌کند. در واقع بهتر است محل قرارگیری ماشین ظرفشویی در آشپزخانه دور از کابینت نگهداری ظروف و قاشق و چنگال‌ها نباشد تا بعد از اتمام شست‌وشو، انتقال ظرف‌ها به‌راحتی انجام شود.

بهترین مکان قرارگیری لوازم برقی در آشپزخانه

بهترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی در اصول چیدمان آشپزخانه

اگر در این فکر هستید که ماشین لباسشویی‌تان را در حیاط خلوت بگذارید یا یک گوشه از انبار را برایش کنار گذاشته‌اید. فراموش نکنید که بهترین مکان برای نگهداری لباسشویی، آشپزخانه است و بهترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه، در نزدیکی سینک است. امروزه طراحی لوله‌های خروجی سینک کاملا متناسب با خروجی ماشین ظرفشویی و لباسشویی است. در صورتی که چنین خروجی‌ در آشپزخانه‌تان وجود ندارد، می‌توانید با صرف هزینه نه چندان زیادی لوله فاضلاب مناسبی بخرید تا برای پیدا کردن مناسب‌ترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه با مشکلی مواجه نشوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساده‌ترین روش تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۵۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…