چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا تا به‌حال برای شما هم پیش آمده که با خود بگویید فلان شخص بسیار جذاب است؟ چرا من به اندازه او نمی‌توانم جذاب باشم؟
ویژگی‌های افراد جذاب

چرا بعضی افراد فردی را جذاب در نظر می‌گیرند و بعضی دیگر همان فرد را کاملا ناخوشایند می‌دانند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان ویژگی‌های افراد جذاب می‌پردازیم.

ویژگی‌های افراد جذاب

آیا می‌دانستید تجربیات گذشته شما می‌تواند باعث شود افراد خاصی در نگاه‌تان جذاب باشند؟

در پاسخ به این سوال که چرا بعضی افراد جذاب هستند، اجازه دهید مثالی را بیان کنیم. فرض کنید دختری توسط پدری بزرگ شده باشد که نیازهای عاطفی او را نادیده گرفته است. اکنون این دختر بچه رشد کرده و تبدیل به یک فرد بالغ شده است که به شدت به توجه نیاز دارد. چنین دختری هر مردی را که ویژگی چهره وی نشان‌دهنده مهربان بودن باشد جذاب می‌شمارد.

چنین فردی متوجه نخواهد بود که به دنبال شخصی است که به او توجه کند. در واقع توجهی که پدرش نتوانسته به او نشان دهد، زیرا همه این اتفاقات در سطح ناخودآگاه رخ می‌دهد. ما افرادی را جذاب قلمداد می‌کنیم که می‌توانند ما را به اهداف مهم روان‌شناختی خود برسانند. از نظر این دختر هرگز پسری که ویژگی چهره‌اش مشابه پدرش باشد جذاب نیست. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هرگز این چیزها را از همسرتان مخفی نکنید! سر بزنید.

ویژگی‌های افراد جذاب

عوامل دیگر که باعث می‌شود فردی از نظر ما جذاب باشد

جذابیت جسمی یک عامل به شدت مهم است اما چیزی که بیشتر مردم از آن خبر ندارند این است که جذابیت جسمی به شدت بستگی به درک شناختی افراد دارد و می‌تواند متغیر باشد و ویژگی افراد جذاب از نظر افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

دختری که به وضعیت اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد بدون شک یک مرد را وقتی در حال راندن ماشین فراری است جذاب‌تر می‌شمارد تا وقتی که همان مرد را پیاده در حال قدم زدن مشاهده کند.

به عنوان جمع‌بندی در پاسخ به سوال چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند می‌توان گفت که ما افرادی را جذاب می‌بینیم که در سطح ناخودآگاه احساس کنیم می‌توانند نیازهای روانی و عاطفی ما را برطرف کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این روابط هرگز به ازدواج ختم نمی‌شود را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…