این روابط هرگز به ازدواج ختم نمی‌شود

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ادامه روابطی که برای ازدواج مناسب نیست باعث صدمات عاطفی و هدر دادن زمان و انرژی می‌شود و جز افسوس، پیامد دیگری نخواهد داشت.
روابط عاطفی اشتباه

امروزه بسیاری از روابط به اشتباه عشق برداشت می‌شود ولی هر رابطه‌ای برای ازدواج مناسب نیست و آسیب‌های ازدواج ناموفق می‌تواند تا مدت‌ها گریبان‌گیر فرد شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بررسی روابط عاطفی اشتباه می‌پردازیم.

روابط عاطفی اشتباه

هر شخصی برای ازدواج معیارهایی دارد و بر اساس آن وارد رابطه می‌شود؛ اما گاهی این روابط از پایه و اساس نامناسب هستند.

عشق یکطرفه

یکی از روابط نامناسب برای ازدواج، رابطه‌ای ست که شما عاشق طرف مقابل‌ خود هستید اما او آنقدرها که باید در رابطه با شما شور و شوق ندارد یا از ندیدن‌ شما بی‌قرار نمی‌شود. شاید با خود فکر کنید عشق شما برای ازدواج‌تان کافی است اما عشق و محبت یک طرفه کافی نیست و روابط را در زندگی مشترک از تعادل خارج می‌کند.

روابط عاطفی اشتباه، تظاهر به عشق

در این نوع رابطه طرف مقابل بیشتر به شما عشق می‌ورزد و شما فقط تظاهر به عشق و ابراز علاقه می‌کنید؛ اما از درون می‌دانید که نگرش شما به رابطه‌تان عشق نیست. در این مورد هم رابطه از تعادل و مسیر درست خارج می‌شود.

روابط عاطفی اشتباه

تمایل به تغییر طرف مقابل

در این نوع رابطه شما در واقع عاشق کسی هستید که در آینده دوست دارید طرف مقابل شما به آن تبدیل شود، نه کسی که در حال حاضر وجود دارد. این رابطه وابستگی زیادی به همراه دارد زیرا شما دائما امید دارید که طرف مقابل‌تان تغییر کند و نمی‌دانید این تغییر چه زمانی اتفاق می‌افتد. این رابطه به نوعی شبیه قمار کردن است. به‌طور دائم با خود می‌گویید که او به زمان نیاز دارد تا تغییر کرده و زندگی‌اش را جمع و جور کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این کارها زنان را عاشق و دیوانه می‌کند سر بزنید.

کمک به فرد مقابل با هدف دلسوزی و ترحم از روابط عاطفی اشتباه

در اینگونه روابط شما با یک فرد آسیب دیده یا کسی که طرد شده و کسی او را دوست نداشته، وارد رابطه می‌شوید و سعی در کمک به او دارید؛ در واقع از روی دلسوزی با او می‌مانید. در این نوع رابطه با کسی که مشکلات روحی، جسمی یا اقتصادی دارد وارد رابطه می‌شوید. به فردی که دائما احساس ضعف و ناتوانی می‌کند ابراز علاقه کرده و او را دلداری می‌دهید و تشویق می‌کنید. در نقش والد ظاهر شده و او را نصیحت و راهنمایی می‌کنید.

روابط عاطفی اشتباه

قرار دادن معشوق به‌عنوان الگو یا معلم

یکی دیگر از روابطی که برای ازدواج مناسب نیست، زمانی است که عاشق کسی شوید که برای شما مانند یک الگو بوده و فکر می‌کنید که طرف مقابل شما از شما باهوش‌تر و بهتر است. همیشه و همه جا از او حرف می‌زنید، گفته‌های او را مبنا قرار می‌دهید و از تمام جوانب او را قبول دارید. از بودن با او در حضور دیگران به خود افتخار کرده و می‌خواهید شبیه او باشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا جوانان ازدواج سفید را انتخاب می‌کنند؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…