این نشانه‌ها می‌گوید شما فردی غرغرو هستید!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تمامی افراد در زندگی پیش آمده که گاهی به‌دلیل شرایط خاصی غر بزنند یا اینکه غر زدن شخصی دیگر را بشنوند.
نشانه های افراد غرغرو

غر زدن مفهومی است که شاید هرکسی با آن آشنا باشد، بااین‌حال در تعریف آن باید بگوییم غر زدن به سرزنش، شکایت یا عیب‌جویی مداوم از شخصی دیگر اشاره دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نشانه های افراد غرغرو می‌پردازیم.

نشانه های افراد غرغرو

فردی که غر می‌زند می‌تواند همسر، والد یا حتی کارفرما باشد. چیزی که بین این ۳ دسته مشترک است، نزدیکی به آن‌ها و پویایی رابطه با آن‌هاست که شامل وابستگی می‌شود، یعنی رابطه‌ای که کنارگذاشتن آن دشوار است.

تکر کردن هر درخواستی بیش از ۲ بار از نشانه های افراد غرغرو

اگر درخواستی از همسر، فرزند یا اطرافیان خود دارید، بعد از اینکه یکی‌دو بار تکرارش کردید، دیگر فایده‌ای نخواهد داشت. بار چندمی که از دیگران می‌خواهید کاری را انجام دهند، دیگر درخواست نیست، بلکه غر زدن است.

راه‌حل: بعد از ۲ بار درخواست‌کردن، دیگر درخواست نکنید و مستقیم مشکل را برطرف کنید. به‌عنوان مثال اگر فرزندتان جورابش را وسط اتاق می‌اندازد، دو بار که گفتید این کار را نکند و باز تکرار کرد، دفعه بعد باید بنشینید و از او بخواهید توضیح دهد که چرا این کار را انجام می‌دهد.

بهانه‌ای که برای غر زدن می‌یابید آن‌قدرها ناراحت‌کننده نیست

غر زدن گاهی به رفتار کنترل‌کننده تبدیل می‌شود. مثلا دخترتان ظروف را به‌جای سینک ظرفشویی، روی گاز گذاشته است. این واقعا مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما شما می‌خواهید آن ظروف درون سینک قرار بگیرند. چون او کاری را انجام داده است که خلاف میل شماست، او را نگه می‌دارید و وادارش می‌کنید کاری که شما می‌خواهید انجام دهد. اگر هم گوش نکند، شروع به غر زدن می‌کنید.

راه‌حل: دفعه بعد که از برآورده‌نشدن درخواست‌تان ناراحت شدید، از خودتان بپرسید واقعا چرا ناراحتم؟ مثلا چه مشکلی دارد که ظروف روی گاز قرار بگیرند؟ به‌جای هدردادن انرژی خود در تلاش برای کنترل دیگران، سعی کنید چیزی را که از آن واهمه دارید تحلیل کنید و ببینید چرا این مسئله شما را این همه ناراحت کرده است.

برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این دو نفر هرگز زوج خوبی برای هم نیستند! سر بزنید.

نشانه های افراد غرغرو

بیشتر جملات شما با «تو» شروع می‌شود

تشخیص غر زدن از روی جملات خیلی ساده است. اگر زیاد از جملاتی استفاده می‌کنید که با «تو» شروع می‌شوند، اهل غر زدن هستید. تو هیچ‌وقت زباله‌ها رو سر موقع بیرون نمی‌بری، تو همیشه جوراب‌هات وسط اتاق افتاده، تو هیچ‌وقت بعد از دوش‌گرفتن حموم رو تمیز نمی‌کنی، تو همیشه بدون مشورت با من مهمونی می‌گیری، تو همیشه غذا رو بی‌نمک درست می‌کنی، تو عادت داری منو حرص بدی. این عبارت‌ها همگی سرزنش‌کننده هستند و به‌راحتی طرف‌ مقابل را در حالت تدافعی قرار می‌دهند.

راه‌حل: از عبارت‌هایی استفاده کنید که نشان دهند خودتان به‌عنوان شرکت‌کننده فعال در گفت‌وگو نقش دارید و فقط منتقد نیستید. به‌عنوان مثال بگویید از تو می‌خوام بعد از دوش‌گرفتن حموم رو تمیز کنی. تعجب می‌کنم چرا این کار را انجام می‌دهم.

احساس درماندگی کردن از نشانه های افراد غرغرو

اگر از فرزندتان می‌خواهید جورابش را وسط اتاق نیندازد یا از همسرتان می‌خواهید سیگار را ترک کند، ممکن است احساس کنید غر زدن شما موجه است و شما به‌ فکر خودشان هستید که از آن‌ها می‌خواهید این کارها را انجام دهند.

راه‌حل: اول باید بپذیریم چه کارهایی هست که می‌توانیم انجام دهیم و اختیار چه چیزهایی در دست ما نیست. به‌عنوان مثال اگر همسرتان سیگار می‌کشد، شما او را دوست دارید و می‌ترسید سلامتی‌اش به خطر بیفتد، اما نمی‌توانید جلوی او را بگیرید. بنابراین بهتر است روی چیزی تمرکز کنید که می‌توانید آن را کنترل کنید.

نشانه های افراد غرغرو

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دو نفر هرگز زوج خوبی برای هم نیستند! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  4. عاطفه

    ۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۲۹ ب٫ظ

    بیشتر مامانها غر میزنن 🤭🤭

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  5. مهناز کیانی

    ۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

    به نظر من برای همه آموزنده خواهد بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  6. مهناز کیانی

    ۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

    به نظر من برای همه آموزنده خواهد بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…