آسان و سریع چربی‌های روی کابینت را پاک کنید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معمولاً کابینت و کانتر آشپزخانه در تماس با غذا و دوده پخت و پز قرار دارد و ممکن است چرب و حتی آلوده شود.
پاک کردن چربی کابینت

تمیز و پاکیزه بودن آشپزخانه در سلامت شما و افراد خانواده تأثیر مهمی دارد. به منظور نگهداری و پاک کردن چربی روی کابینت با این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

پاک کردن چربی روی کابینت

برای از بین بردن لکه‌های چربی و روغنی ایجاد شده هنگام آشپزی روی کابینت‌های آشپزخانه می‌توانید از روش‌های بی‌ضرر و سالم استفاده کنید.

پاک کردن چربی روی کابینت با آب و دستمال مرطوب

معمولاً تمیز کردن کابینت هایگلاس و گلاس و کابینت‌هایی که شامل روکش محافظ و ضدآب هستند، بسیار آسان است. شما می‌توانید لکه چربی روی کابینت را به سادگی با کمک یک دستمال نخی مرطوب پاک کنید. با این حال به یاد داشته باشید که لکه چربی تازه، بهتر از لکه کهنه پاک می‌شود.

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که در تمیز کردن لکه چربی کابینت از اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید. این وسایل باعث ایجاد خراش روی کابینت می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از دستمال مرطوب، از حوله یا اسفنج نیز استفاده نمایید.

پاک کردن چربی روی کابینت با سرکه سفید و آب

سرکه سفید یکی از روش‌های ساده برای براق کردن کابینت و کاشی آشپزخانه است. اما در مقایسه با ترکیبات و شوینده‌های شیمیایی، سرکه سفید نه تنها باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود، بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

به منظور پاک کردن چربی کابینت، شما می‌توانید مقداری سرکه سفید را به کمی آب ترکیب کنید تا از غلظت آن کم شود. سپس این ترکیب را داخل بطری اسپری بریزید تا بتوانید به سادگی برای تمیز کردن کابینت از آن بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید به سادگی خانه خود را تمیز کنید به مطلب کاشی‌‌های سرویس بهداشتی را برق بیندازید سر بزنید.

پاک کردن چربی کابینت

پاک کردن چربی روی کابینت با خمیر جوش شیرین

یکی از روش‌های ساده پاک کردن چربی از کابینت، با استفاده از خمیر جوش شیرین است. خمیر جوش شیرین یکی از پاک‌کننده‌های قوی چربی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این ترکیب نیز نه تنها باعث حساسیت نمی‌شود، بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر حاصل شود. توصیه می‌کنیم این خمیر را به تمام سطوح کابینت نزنید و تنها آن را روی لکه‌های قدیمی روغن و چربی کابینت قرار دهید. سپس تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر جوش شیرین کاملاً خشک شود.

شما می‌توانید خمیر را با یک دستمال خشک از روی کابینت پاک کنید. پس از پاک کردن خمیر خشک شده جوش شیرین از روی کابینت، یک دستمال مرطوب بردارید و تمام کابینت را پاک کنید تا لکه‌های احتمالی و حتی جای خمیر جوش شیرین از سطح کابینت پاک شود. در پایان با کمک یک حوله خشک، تمام کابینت را از رطوبت و لکه‌ی آب کاملاً پاک کنید.

پاک کردن چربی کابینت

منبع: سایت دیجی واش

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مقوای کارتنی ساعت شیک درست کنید +ویدیو را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

    ممنونم از مطالب وراهنمایی هاتون 🙏ولی بنظرم یدونه اسپری جرم گیر چندمنظوره بگیریم بسیار سریع وتمیز جرم وچربی را میبره

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

      بله خب اون که عالیه👍. شاید بعضی ها حساسیت داشته باشند البته

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…