رپورتاژ آگهی

مشاغل مورد نیاز برای کسب اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۳

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان است. به همین خاطر ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند.
اقامت ترکیه min مشاغل مورد نیاز برای کسب اقامت ترکیه در سال 2023

بدون شک ترکیه یکی از زیباترین و جذاب ترین کشورهای دنیا از دید توریست‌ها و گردشگران خارجی می باشد. این کشور دارای مناظر طبیعی، سواحل زیبا و جاذبه های تاریخی و فرهنگی خارق‌العاده‌ای است که باعث شده تا سالانه توریست‌ها و گردشگران زیادی برای بازدید آنها به ترکیه سفر کنند. از سوی دیگر کشور ترکیه یک پل مهاجرتی بین کشورهای آسیایی و اروپایی محسوب می‌شود.

از این رو بسیاری از افراد به دنبال کار، تحصیل و زندگی در این کشور زیبا هستند. برای افرادی که می خواهند در ترکیه مشغول به کار شوند شناخت مشاغل و حرفه های مورد نیاز در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با لیست مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت آن آشنا شوید.

کار در ترکیه در سال ۲۰۲۳

این روزها بسیاری از افراد ترکیه را به عنوان مسیری برای گذر از آسیا به اروپا می بینند و هدف آنها از مهاجرت به این کشور ورود به قاره اروپا می باشد. فرقی نمی کند که هدف افراد رفتن به اروپا یا اقامت دائم در ترکیه باشد، در هر حال آنها برای مدتی که در این کشور ساکن هستند نیاز به شغل و درآمد دارند. خوشبختانه در زمینه های متنوعی امکان کاریابی در ترکیه وجود دارد. از ترجمه و ویراستاری گرفته تا کار در شرکت های مسافرتی، رستوران ها، بازاریابی، فروش و غیره.

گرچه نرخ بیکاری در کشور ترکیه نسبتاً بالا می باشد اما به دلیل توریستی و گردشگری بودن اغلب شهرهای این کشور، همچنان پیدا کردن کار در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه برای مهاجرانی که به بیش از یک زبان تسلط دارند آسان می باشد. کارفرماهای مختلف، معمولاً یک دوره آموزشی کوتاه برای نیروهای کار خود تدارک می بینند تا به این ترتیب این افراد بتوانند با مهارت بیشتری کار خود را آغاز کنند.

یکی از دلایل محبوبیت ترکیه برای کار دربین ایرانیان، تفاوت قیمت لیر در برابر ریال ایران است. در حال حاضر هر یک لیر ترکیه ۳۰ هزار ریال ایران می باشد. از این رو بسیاری از ایرانیان به دنبال مهاجرت به ترکیه و مشغول به کار شدن در این کشور زیبا هستند.

لیست مشاغل مورد نیاز کشور ترکیه

برای این که مهاجران خارجی بتوانند در کشور ترکیه مشغول به کار شوند ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای ترک داشته باشند. با ارائه نامه پیشنهاد شغلی یا قراردادی که شخص با کارفرمای خود امضا کرده، ویزای کار و مجوز کار در ترکیه برای شخص صادر می شود.

بنابراین در قدم اول متقاضی باید یک شغل در کشور ترکیه پیدا کند. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ را مشاهده می کنید. چنانچه در یکی از زمینه های یاد شده دارای تخصص و مهارت هستید شانس شما برای کاریابی در این کشور بالاتر می رود.

  • نجاری
  • کاشی کاری
  • نقاشی ساختمان
  • حسابداری
  • فناوری اطلاعات
  • کارشناس بیمه
  • ام‌دی‌اف کار
  • آشپز ماهر
  • گارسون
  • تورلیدر
  • مدیر فروش
  • مترجم
  • پرستار کودک
  • آموزش زبان

میزان دستمزدها در ترکیه چقدر است؟

در سال های اخیر کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان بوده است. شرایط تحصیل در ترکیه و کار در این کشور همچنان مناسب است و به همین دلیل هم بسیاری از مهاجران بین المللی به دنبال کار و تحصیل در این کشور خوش آب و هوا هستند.

مشاغل مورد نیاز برای کسب اقامت ترکیه min مشاغل مورد نیاز برای کسب اقامت ترکیه در سال 2023

یکی از سوالاتی که برای متقاضیان کار در ترکیه پیش می‌آید این است که میزان حقوق و دستمزد را در این کشور چقدر است؟ میزان حقوق و دستمزد ها در ترکیه تا حدود زیادی به تجربه فرد، حوزه کاری و حتی شهر محل سکونت بستگی دارد. با این حال حقوق پایه در شهر استانبول ۸۵۰۰ لیر می باشد. در جدول زیر میانگین حقوق مشاغل مختلف را در ترکیه مشاهده می کنید.

عنوان شغل درآمد ماهیانه
حسابدار ۱۵۰۰۰ لیر در ماه
دستیار اداری ۹۰۰۰ لیر در ماه
معمار ۱۷۹۰۰ لیر در ماه
وکیل ۲۳۵۰۰ لیر در ماه
صندوقدار ۱۰۰۰۰ لیر در ماه
سرآشپز ۱۵۰۰۰ لیر در ماه
مدیر اجرایی ۲۱۵۰۰ لیر در ماه
مدیر ارشد مالی ۱۹۴۰۰ لیر در ماه
مهندس عمران ۲۲۹۰۰ لیر در ماه
دندانپزشک ۶۰۰۰۰ لیر در ماه
برنامه نویس ۳۴۰۰۰ لیر در ماه
مهندس برق ۳۵۸۰۰ لیر در ماه
معلم دبستان ۱۲۰۰۰ لیر در ماه

ساعات کاری و تعطیلات مشاغل در ترکیه

ساعت کاری در نهادهای مختلف ترکیه تقریباً حدود ۴۵ ساعت در هفته می باشد و این ساعات در شش روز هفته تقسیم می شود؛ اما تجربه نشان داده است که مهاجران بر اساس شرایط کاری خود مجبور هستند بیشتر از ۴۵ ساعت در هفته کار کنند.

ساعت کاری در این کشور از ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر به طول می انجامد. همچنین از آنجا که بخش زیادی از جمعیت ترکیه را مسلمانان تشکیل می‌دهند، اعیاد مذهبی از جمله جشن پایان ماه مبارک رمضان و جشن عید قربان در این کشور تعطیل رسمی می باشد.

نحوه کاریابی در ترکیه

برای پیدا کردن کار در ترکیه دو راه پیش روی متقاضیان وجود دارد. در روش اول متقاضی می تواند وارد ترکیه شده و به صورت فیزیکی به کاریابی در این کشور بپردازد. با توجه به این که این روش هزینه بر و وقتگیر می باشد اغلب افراد از روش دوم یعنی کمک گرفتن از موسسات و وب سایت های کاریابی استفاده می‌کنند.

این موسسات یا وب سایت ها، موقعیت ها و فرصت های شغلی موجود در شهرهای مختلف ترکیه را به متقاضیان معرفی می کنند. در لیست زیر تعدادی از موسسات کاریابی معتبر در کشور ترکیه را مشاهده می کنید:

  • com
  • iskur
  • jobs in istanbul
  • learn4good
  • marmaris recruitment
  • com
  • yenibiris

سخن آخر

همانطور که گفتیم گرچه در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالا می باشد اما همچنان در بسیاری از مشاغل نیاز به نیروی کار خارجی احساس می شود. اگر شما علاقه مند به مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور هستید می توانید با پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب به این کشور زیبا مهاجرت کنید.

چنانچه در زمینه کاریابی در ترکیه و اخذ ویزای کاری این کشور به مشاوره یا کمک به افراد متخصص نیاز دارید می توانید با مشاورین و وکلای با تجربه ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت نمایید. ما در تمامی مراحل کاریابی و اخذ ویزای کار کشور ترکیه در کنار شما هستیم.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ب٫ظ

    مهاجرت ایرانی ها به ترکیه زیاد شده‌ تورم گرانی رو به افزایش

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

      😔

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…