چرا بعد از ازدواج عاشق شخص دیگری می‌شوند؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا عاشق دیگری شدن خیانت محسوب می شود؟ برای آنکه مفهوم خیانت را بهتر درک کرده و از آسیب‌ها جلوگیری کنید با ما همراه باشید.
مردانی که قصد ازدواج ندارند

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج یکی از دلایل خیانت یا تصمیم به طلاق در میان زوجین است. با این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

افرادی که بعد از ازدواج عاشق شخص دیگری می‌شوند، احساسات متضاد گوناگونی را در درون خود تجربه می‌کنند. آن‌ها با وجود تجربه عشق اغلب درگیر احساس گناه، نگرانی یا نفرت از خود می‌شوند.

نداشتن دوران عقد و عدم تجربه دوران عاشقی

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دوران نامزدی یا عقد مناسبی را تجربه نکرده‌اند و در حقیقت نتوانسته ‎اند با همسرشان عشق و عاشقی کافی را در فرایند ازدواج تجربه کنند، بیش از سایر افرادی که چنین تجربه‌ای دارند در برابر خیانت یا عاشق شدن آسیب پذیر هستند. به همین خاطر بسیار مهم است که برای دوران نامزدی یا عقد و کیفیت آن اهمیت قائل شوید و تلاش نمایید این دوران را برای یکدیگر خاطره انگیز کنید.

ارضا نشدن نیازهای عاطفی از دلایل عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

ارضا نشدن نیازهای عاطفی در ارتباط با همسر باعث می‌شود که فرد همواره سطحی از محرومیت هیجانی را تجربه کند. در واقع نداشتن صمیمت عاطفی با همسر در بسیاری از موارد منجر به این می‌شود که فرد منبع کسب امنیت و آرامش خود را در جایی بیرون از کانون خانواده جست و جو کند و همین امر در اکثر موارد زمینه خیانت یا تجربه احساس عشق و علاقه به فردی غیر از همسر را به وجود می‌آورد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مردان تنها به ۶ دلیل زن دوم می‌گیرند سر بزنید.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

داشتن روابط گسترده و بدون مرز با جنس مخالف

تعهد در زندگی مشترک امری نیست که یک شبه و با خوانده شدن خطبه عقد به یکباره در طرفین ایجاد شود. بلکه دستیابی به این ویژگی رفتاری نیازمند تمرین و رعایت برخی اصول است. افرادی که در ارتباط با جنس مخالف هیچ حد و مرزی برای خود قائل نمی‌شوند و نمی‌توانند روابط صمیمانه با همسر را از سایر روابط دوستانه یا کاری با اعضای جنس مخالف تفکیک کنند، بیش از دیگران امکان دارد که در داستان‌های عاشقانه بعد از ازدواج گرفتار شوند.

داشتن تعارضات شدید و حل نشده از دلایل عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

در رابطه زناشویی بسیار مهم است که زن و مرد بتوانند اختلافات خود را به موقع و به شیوه درست حل نمایند. زوجینی که اکثرا از گفت و گو اجتناب می‌کنند و اجازه می‌دهند که اختلافات روی هم انباشته شوند، نوعی فاصله عاطفی را به مرور زمان میان خود پدید می‌آورند که این امر می‌تواند هر یک از طرفین را نسبت به رابطه زناشویی دلسرد کرده و به روابط دیگری بکشاند که در آن احساس امنیت و آرامش بیشتری وجود دارد.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

منبع: سایت هنر زندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این کارها همسرتان هرگز به شما خیانت نمی‌کند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۰۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…