رپورتاژ آگهی

سفر به ترکیه در دوران پسا کرونا

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روزهای اوج‌گیری و ترک تازی پاندمی کرونا گذشته است و این روزها در آرامش نسبی به سر می‌بریم.
سفر به ترکیه در دوران پسا کرونا

درباره سفر به ترکیه در دوران پسا کرونا چه می‌دانید؟ با واکسیناسیون گسترده، یاد گرفته‌ایم با کرونا زندگی در استانبول و آن را مانند ویروس آنفولانزا کنترل کنیم. به این ترتیب روال سفرهای داخلی و خارجی از سر گرفته شده است و تور استانبول هم مانند گذشته به روزهای پررونق خود بازگشته است. برای مشاهده شرایط سفر به ترکیه در دوران پسا کرونا با ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه باشید.

شرایط آژانس هواپیمایی برای سفرهای خارجی در دوره پاندمی

  1. یکی از مسائل قابل توجه برای سفر به ترکیه در دوره کرونا دریافت کد HES بوده است. این کد توسط اپلیکیشنی مخصوص صادر می‌شود که در اطلاع‌رسانی بیماری کاربران به اطرافیان او و یا نشان دادن نقشه کرونایی و… کاربرد دارد. هر مسافر ترکیه در سفر به کرونا باید این کد را قبل از اقدام برای سفر به این کشور و با کمک آژانس هواپیمایی تهیه می‌کرد. البته خوشبختانه این روزها دریافت این کد الزامی نیست.
  2. ارائه تست PCR منفی هم یکی دیگر از شرایط سفر به استانبول در دوره کرونا بود. اما امروزه و با کنترل همه‌گیری، این محدودیت هم برداشته شده است.
  3. ارائه کارت الکترونیک واکسن، از واکسن‌های مورد قبول دولت ترکیه هم از دیگر الزاماتی بود که هر مسافر تور استانبول باید رعایت می‌کرد. آسترازنکا، سینوواک، مدرنا، فایز و جانسون اند جانسون از واکسن‌های مورد تایید دولت ترکیه هستند.
  4. یکی دیگر از الزاماتی که دولت ترکیه برای مسافران این کشور تدارک دیده بود، تکمیل فرم ورود اولیه به این کشور بود. مسافران باید قبل از ورود به این کشور فرمی را پر می‌کردند و اطلاعات خواسته شده را به دقت به دولت ترکیه ارائه می‌دادند.
  5. به همراه داشتن و استفاده از ماسک از دیگر شرایط تور استانبول و یا سفر به ترکیه بود. در روزهای پاندمی کرونا همه مسافران مجبور بودند که در اماکن عمومی، چه سرپوشیده و چه روباز از ماسک استفاده کنند.

استفاده از ماسک در استانبول

قوانین اقدام برای تور استانبول در روزهای پسا کرونا

امروزه کرونا کاملا کنترل شده است و بسیاری از کشورها برای ورود به ترکیه با محدودیت خاصی مواجه نیستند. دولت ترکیه که در دوره کرونا زیان سنگینی را از کاهش گردش مالی در صنعت توریسم تجربه کرده بود، سریعا شرایط را به حالت عادی بازگرداند تا هرچه زودتر جلوی این زیان را بگیرد.

به همین دلیل می‌توان ترکیه را یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ازمیان برداشتن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی دانست.

خوشبختانه ایران یکی از کشورهایی است که ترکیه در ماه‌های اخیر و با کاهش مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا، تمام محدودیت‌های ورود از این مبدا را از میان برداشته است.

در واقع شما تحت شرایط فعلی، می‌توانید بدون هیچ محدودیت خاصی و مانند روزهای قبل از پاندمی به این کشور سفر کنید.

البته محض اطمینان بد نیست که کارت واکسن را به همراه خود داشته باشید و حتما در مکان‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنید تا مشکل خاصی برایتان پیش نیاید.

سفر به ترکیه

شرایط بازگشت به ایران از ترکیه در آژانس هواپیمایی

شرایط بازگشت به ایران از مبدا همه کشورها یکسان است. این شرایط به همه آژانس هواپیمایی ابلاغ شده و همه مسافران چه ایرانی و چه خارجی ملزم به رعایت آن هستند.

به ‌این ترتیب اگر از تور استانبول برمی‌گردید، موارد زیر را درنظر داشته باشید که در بدو ورود به کشور با مشکل مواجه نشوید:

  • ارائه کارت واکسن معتبر که حداقل دو دوز تزریق شده باشد. واکسن‌های تزریقی باید مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • ارائه تست PCR منفی کرونا که حداکثر ۴۸ ساعت از انجام آن گذشته باشد.

این شرایط هم در روزهای کرونایی و هم در روزهای پسا کرونایی از تمام مبادی ورودی به کشور برقرار هستند و همه مسافران تور استانبول باید این نکته را مدنظر قرار دهند. البته اگر از طریق آژانس هواپیمایی اقدام به سفر توریستی به ترکیه یا سایر کشورها کرده باشید، حتما این اطلاعات از طریق آژانس به شما ارائه خواهد شد. اگر قصد رزرو تور استانبول دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس ستاره ونک تماس بگیرید و توضیحات اضافی را از آن‌ها بخواهید.

نکات مهم در تور استانبول در شرایط پسا کرونا

  • با وجود برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در ترکیه، شما همچنان ملزم به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی سرپوشیده و شلوغ هستید. به همین دلیل برای  سفر به ترکیه در دوران پسا کرونا ماسک را فراموش نکنید.
  • کارت واکسیناسیون کووید را به همراه داشته باشید. حتی اگر برای ورود به ترکیه از شما کارت درخواست نشود، حتما برای ورود به ایران از شما درخواست خواهد شد.
  • حتما قبل از قطعی شدن سفرتان به ترکیه، مجددا از کارشناسان و کارمندان آژانس هواپیمایی درخواست کنید که آخرین آپدیت شرایط سفر به این کشور در دوران پسا کرونا را به شما ارائه دهند تا نکته‌ای از قلم نیفتد و با مشکل در ورود به این کشور مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…