ساعت دیواری را کجای خانه نصب کنیم؟

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کجای اتاق نشیمن بهتر است ساعت را نصب کنیم؟ یکی از اجزای مهم در چیدمان نشیمن محسوب می‌شود؛ بنابراین محل نصب آن اهمیت ویژه‌ای دارد.
نصب ساعت دیواری در منزل

قبل از اینکه محل نصب ساعت را مشخص کنید بهتر است عملکرد و سبک ساعت را بررسی کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بررسی مکان نصب ساعت دیواری در منزل می‌پردازیم.

نصب ساعت دیواری در منزل

یکی از فضاهای پرتردد در منزل اتاق نشیمن. بهتر است که ساعت را در این فضا نصب کنیم. سؤالی که پیش می‌آید این است که ساعت را کجا نصب کنیم؟

ساعت را روی دیوار خالی نصب کنید

باتوجه‌به اینکه ساعت‌‌ها از لحاظ ابعاد کمی بزرگ هستند، بهتر است آن را بر روی دیوار خالی نصب کنید. سعی کنید دکوری‌های شلوغ و کوچک را از روی دیوار برداشته و تنها ساعت را بر روی آن قرار دهید. در این صورت تمام توجه و تمرکز بر روی ساعت خواهد بود و نشیمن شما حالتی مدرن به خود می‌گیرد.

نصب ساعت در بالای مبلمان راحتی، مکان نصب ساعت دیواری در منزل

بخش بالایی مبلمان راحتی بهترین محل برای نصب ساعت است. یکی از دلایل آن این است که زمانی که بر روی مبل در حال استراحت هستید متوجه گذر زمان نشده و آرامش بیشتری را داشته باشید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با یک سبد پلاستیکی مبل بسازید! سر بزنید.

نصب ساعت دیواری در منزل

نصب ساعت بالای شومینه یا بخاری

برای اینکه خانه‌تان زیبایی بیشتری را داشته باشد به فضای بالای شومینه اهمیت زیادی بدهید. باتوجه‌به اینکه شومینه به‌عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شود، یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب ساعت بخش بالایی شومینه است.

بالای قفسه کتاب یا میز مکان نصب ساعت دیواری در منزل

اگر می‌خواهید فضایی خلاقانه و جذاب در اتاق نشیمن ایجاد کنید ساعت را بالای قفسه کتاب یا میز نصب کنید. برای اینکه جذابیت آن را بیشتر کنید یک تابلو یا گیاه آپارتمانی کنار آن قرار دهید. سعی کنید از لحاظ ظاهری با سایر لوازمتان هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

نصب ساعت دیواری در منزل

نصب ساعت مقابل پنجره یا درب ورودی

به‌جای اینکه ساعت را در بالای پنجره نصب کنید بهتر است آن را روبه‌روی پنجره یا درب ورودی قرار دهید. در این صورت ساعت به‌خوبی قابل‌مشاهده خواهد بود.

ساعت را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

برای اینکه زیبایی و جذابیت بیشتری در فضا ایجاد کنید، ساعت را در ارتفاع ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متری از بالای دیوار نصب کنید. البته این ارتفاع باتوجه‌به دیوارهای منزل شما می‌تواند متغیر باشد. در حالت کلی در ارتفاعی باشد که مرکز ساعت با چشم یک فرد با قد متوسط هم‌تراز باشد. در غیر این ‌صورت تناسبات فضا را به هم می‌ریزد. همچنین مرکز ساعت حدود ۱۵۳ تا ۱۵۶ سانتی‌متر از سطح زمین باشد.

نصب ساعت دیواری در منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مدل پرده‌ آشپزخانه شما را بی‌نظیر می‌کند را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۰:۳۶ ق٫ظ

    مرسی جالب بود🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما عزیزم🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…