رپورتاژ آگهی

چگونه با جاب آفر امتیاز اکسپرس اینتری کانادا را بالا ببریم؟

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که چه چیزی یک پیشنهاد شغلی را واجد شرایط دریافت امتیاز اکسپرس اینتری می‌کند و چند امتیاز کسب می‌کنید.
پیشنهاد شغلی برای مهاجرت اکسپرس اینتری

داشتن یک پیشنهاد شغلی با شرایط لازم از طرف یک کارفرمای کانادایی می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا امتیاز خود را در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS)‌ در سیستم اکسپرس اینتری کانادا افزایش دهند و دعوت‌نامه‌ای برای درخواست (ITA) برای مهاجرت به کانادا دریافت کنند. با این حال تمام پیشنهادات شغلی برای امتیاز CRS واجد شرایط نیستند. در این مقاله شما با نکات و ترفندهایی برای یافتن پیشنهاد شغلی برای مهاجرت اکسپرس اینتری به کانادا آشنا می‌شوید.

برای چه پیشنهاد شغلی می‌توان امتیاز CRS را در اکسپری اینتری دریافت کرد؟

همه پیشنهادات شغلی امتیاز CRS را در پروفایل اکسپرس اینتری شما کسب نمی‌کنند. برای کسب امتیاز پیشنهاد شغلی شما باید در اکسپرس اینتری معتبر در نظر گرفته شود. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام می‌کند یک پیشنهاد شغلی برای اینکه در اکسپرس اینتری معتبر تلقی شود باید:

  • تمام وقت و غیر فصلی باشد.
  • حداقل برای یک سال باشد.
  • برای یک پیشنهاد شغلی در سطح مهارت ۰، A یا B بر اساس سیستم طبقه‌بندی مشاغلی ملی (NOC) باشد.
  • توسط ارزیابی مثبت بازار کار (LMIA) پشتیبانی شود یا از آن معاف باشد.

ارزیابی تاثیر بازار کار چیست و آیا برای پیشنهاد شغلی برای اکسپرس اینتری به آن نیاز دارم؟

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) سندی است که توسط یک کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام یک تبعه خارجی برای پر کردن یک موقعیت شغلی آزاد است به دست می‌آید. فقط یک کارفرمای کانادایی می‌تواند برای ارزیابی تاثیر بازار کار درخواست دهد. کارگران خارجی نمی‌توانند به تنهایی درخواست دهند.

موقعیت‌های شغلی معاف از LMIA

در موارد خاص کارفرمایان کانادایی از الزام دریافت LMIA برای استخدام کارگران خارجی معاف هستند. سه دسته کلی از معافیت‌های LMIA وجود دارد:

  • معافیت از طریق توافق‌نامه‌های بین دولت فدرال کانادا و دولت استانی.
  • شما مایل به سرمایه‌گذاری در کانادا هستید و بیش از ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه دارید.
  • معافیت‌های ناشی از منافع کانادا مانند انتقال درون شرکتی

چند امتیاز CRS برای یک پیشنهاد شغلی در اکسپرس اینتری دریافت می‌کنید؟

images 1665210012 چگونه با جاب آفر امتیاز اکسپرس اینتری کانادا را بالا ببریم؟

در اکسپرس اینتری تعداد امتیازهای CRS که برای یک پیشنهاد شغلی کانادایی کسب می‌کنید به کد NOC موقعیت پیشنهادی بستگی دارد. بسته به سطح مهارت موقعیت خود می‌توانید ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز دریافت کنید اما تنها به پست‌های مدیریتی بالاتر بیشترین امتیاز یعنی ۲۰۰ تعلق میگیرد.

  • ۲۰۰ امتیاز: پیشنهادهای شغلی در کدهای NOC که با ۰۰ شروع می‌شود.
  • ۵۰ امتیاز: همه پیشنهاد شغلی دیگر مهارت NOC در سطح ۰، A یا B

چگونه یک پیشنهاد شغلی کانادایی برای اکسپرس اینتری پیدا کنید؟

راه‌های زیادی برای جست‌وجوی پیشنهاد شغلی کانادایی وجود دارد. اما قبل از شروع کاریابی خود باید مطمئن شوید که شرایط لازم برای درخواست شغل در کانادا را دارید. این مراحل ساده را دنبال کنید تا آماده شوید و بهترین شانس را برای یافتن یک پیشنهاد شغلی کانادایی داشته باشید:

مرحله اول: رزومه خود را بر اساس استاندارد‌های کانادا فرمت کنید.

کارفرمایان کانادایی انتظار فرمت خاصی برای رزومه دارند (که به آن CV هم گفته می‌شود).

مرحله دوم: انگیزه‌نامه بنویسید.

از متقاضیان کار انتظار می‌رود که همراه با درخواست اولیه یک انگیزه‌نامه ارسال کنند. اگر انگیزه‌نامه نداشته باشید ممکن است تاثیر منفی در شرایط شما داشته باشد.

مرحله سوم: دقت کنید که از LinkedIn به نفع خود استفاده کنید.

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه‌ای است که کارفرمایان برای پر کردن موقعیت‌های شغلی خود از آن استفاده می‌کنند. از این برنامه برای برقراری ارتباط به برخی از کارفرمایان کانادایی که می‌توانند به شما پیشنهاد شغلی بدهند استفاده کنید.

مرحله چهارم: برای مشاغل مناسب درخواست دهید.

برای پیدا کردن موقعیت‌های که متناسب با تجربه شما هستند وقت بگذارید. پس از ایجاد یک پروفایل واجد شرایط اکسپرس اینتری، یک کد اعتبار سنجی جست‌وجوگر کار دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد پروفایل خود را در بانک کار کانادا ثبت کنید. همچنین بسیاری از مشاغل کانادایی با استفاده از تابلوهای شغلی و رسانه‌های اجتماعی مانند LinkedIn، Indeed و Ziprecruiter تبلیغ می‌شوند.

شما می‌توانید با دریافت ویزای توریستی کانادا به صورت حضوری به مصاحبه شغلی بروید. این حتی ممکن است به شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی کمک کند. لطفا هنگام جست‌وجوی کار در کانادا مراقب کلاهبرداری‌ها باشید. یک کارفرمای قانونی هرگز از شما درخواست پرداخت هزینه برای پیشنهاد شغلی نمی‌کند و نمی‌تواند به‌طور قانونی از شما بخواهد که برای موقعیت شغلی هزینه پرداخت کنید. اگر درباره قانونی بودن یک پیشنهاد شغلی نگران هستید لطفا با یک کارشناس مهاجرت مشورت کنید.

چگونه بفهمیم یک پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا واقعی است؟

پیشنهاد شغلی برای مهاجرت اکسپرس اینتری

ممکن است شنیده باشید که برخی از افراد و سازمان‌ها پیشنهاد شغلی جعلی را به متقاضیان مهاجرت به کانادا ارائه می‌دهند که نیاز به پرداخت هزینه کمی دارد. شما هرگز نباید برای کار در کانادا به کسی پول بدهید.

در ادامه به برخی از نکاتی که ممکن است نشان دهد یک پیشنهاد شغلی جعلی است اشاره می‌کنیم:

  • اگر برای آن درخواست نداده‌اید احتمالا واقعی نیست. پیشنهاد‌های شغلی جعلی معمولا ناخواسته هستند. این پیشنهاد‌ها توسط شرکت‌هایی ارائه می‌شوند که شما برای آن درخواست نداده‌اید.
  • آن‌ها ممکن است حقوق بالایی پیشنهاد دهند و شرایط مبهمی داشته باشند که به نظر می‌رسد هر کسی می‌تواند کاندید خوبی برای آن باشد (بالای ۱۸ سال، بدون نیاز به تجربه کاری و غیره).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…