۷ ایده طلایی برای بلندتر نشان دادن سقف خانه

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سقف خانه شما کوتاه است؟ حس می‌کنید اتاق‌هایتان تاریک و گرفته به نظر می‌رسند؟ فضای بسته شما را کلافه می‌کند؟ این مقاله برای شما نوشته شده است.
سقف خانه

سقف خانه یکی از بخش‌هایی است که در دلگیر و گرفته بودن خانه یا برعکس، بزرگ و دلپذیر بودن خانه نقش موثری دارد. مجله اینترنتی دلتا در این مقاله چند راهکار ساده برای بلندتر نشان دادن سقف خانه‌های آپارتمانی و کوچک امروزی را به شما معرفی خواهد کرد.

چگونه سقف خانه بلندتری داشته باشیم؟

خیلی از خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های امروزی سقف‌های کوتاه دارند و این باعث می‌شود که خانه دلگیر و گرفته به نظر برسد. برای بلندتر نشان دادن سقف خانه و ایجاد تاثیر بصری بزرگ‌تر، می‌توانید از ترفندهای زیر استفاده کنید.

پنجره عمودی

رنگ سفید یا رنگ‌های روشن: با استفاده از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن بر روی سقف، نور انعکاس بهتری پیدا کرده و شما احساس می‌کنید سقف بلندتر به نظر می‌رسد. رنگ‌های تیره تاثیر معکوس دارند و سقف را کوتاه‌تر نشان می‌دهند.

تابلوهای عمودی: همه چیز به خطای دید و فریب چشم‌ها برمی‌گردد. تابلوهای عمودی مستطیلی می‌توانند این خطا را ایجاد کنند که طول دیوارها نسبت به آنچه که به نظر می‌رسد بیشتر است و این خود باعث بلندتر دیده‌شدن سقف‌ها هم می‌شود.

روشنایی و نور مناسب: نور و روشنایی مناسب با ایجاد فضای دید بهتر، باعث روشن‌تر شدن خانه و بلندتر دیده‌شدن سقف‌ها می‌شود.

آینه‌ها: آینه‌ها همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بزرگ‌‎تر دیده‌شدن فضای خانه بوده‌اند. آینه‌ها در بلندتر به‌نظررسیدن سقف هم می‌توانند موثر باشند. انعکاس نور در آینه باعث بهبود تاثیر بصری در فضا می‌شود. برای تاثیر بهتر می‌توانید از آینه‌های بلند و قدی استفاده کنید.

پرده ها و آینه ها

پرده‌های عمودی: پرده‌هایی با الگوها و خطوط عمودی تاثیر مثبتی روی بلندتر دیده‌شدن سقف خانه دارند. بهتر است اندکی از پرده روی زمین بیفتد تا تاثیر آن افزایش پیدا کند.

الگوهای افقی استفاده نکنید: الگوهای افقی، خطوط افقی در دیوارها یا سقف باعث کوتاه‌تر به‌نظررسیدن دیوارها می‌شوند و این در کوتاه‌تر دیده‌شدن سقف هم تاثیرگذار است.

وسایل تزیینی بلند را در گوشه‌ها قرار دهید: با قراردادن مجسمه‌های بلند، آباژور بلند و کشیده و سایر وسایل تزیینی و دکوراتیو در گوشه‌های خانه، به بلندتر دیده‌شدن سقف خانه کمک کرده‌اید.

دکوراتیو

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ راهکار برای داشتن دکوراسیون بهاری در منزل را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. parvin

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۳:۰۱ ق٫ظ

    جالب وقابل اجرا👏👏👏مرسی ازشما گلبانووووو

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی همیشگی شما

      پاسخ

  3. آرتین زارعی

    ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

    بسیار جالب ممنون از ایده‌های خوبتون

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…