در یک چشم بهم زدن به خانه خود نظم دهید

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرتب کردن خانه را از کجا شروع کنیم؟ برای پاسخ این سوال ما را همراهی کنید.
نکات نظم دهی به منزل

خیلی از ما احساس می‌کنیم که وقت کافی برای نظافت اساسی خانه نداریم؛ اگر شما هم این طور هستید، نگران نباشید! با انجام چند ترفند ساده، دوباره روی وسایل و خانه خود مسلط می‌شوید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نکات نظم دهی به منزل می‌پردازیم.

نکات نظم دهی به منزل

کافیست برای مرتب کردن فوری خانه خود، این ۴ کار را در نظر بگیرید و برای هر کدام ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت کنار بگذارید.

مرتب کردن کاغذها از نکات نظم دهی منزل

کاغذها عامل اصلی نامرتبی بسیاری از خانه‌ها هستند. برای شروع کاغذهایی که روی مبل، پیشخوان و بقیه سطوح پخش و پلا هستند را جمع کنید و تمام آن‌ها را در یک کیسه بزرگ بریزید. کاغذهای کوپن‌ها و تبلیغات و هر چیزی که تاریخ آن گذشته و دیگر به دردی نمی‌خورد مانند دعوت‌نامه‌ها، کاتالوگ‌ها و اطلاعیه‌های مدرسه را بازیافت کنید. این کار باید حداکثر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد پس باید تمرکزتان را روی به هم ریختگی‌هایی بگذارید که سریع مرتب می‌شوند.

تمیز کردن پیشخوان آشپزخانه

ظاهر آشپزخانه شما چطور به‌نظر می‌رسد؟ مهم نیست لوازم آشپزخانه کوچک شما چه قدر زیبا باشد، قرار دادن وسایل زیاد روی پیشخوان هم از نظر بصری جالب نیست و هم فضای ارزشمند زیادی را اشغال می‌کند. پس فقط وسایلی که روزانه لازمتان می‌شود مانند قهوه‌ساز را روی کانتر نگه دارید و بقیه وسایل را سر جای خودشان بگذارید.
حین انجام کار نگاهی هم به ظرف‌های میوه، شمع‌های تزئینی، قفسه ادویه‌ها، ظرف حبوبات، جعبه‌های دستمال کاغذی، کتاب‌های آشپزی و جای دستمال آشپزخانه بیندازید. اگر فضای خالی دارید، می‌توانید این لوازم را موقت در کشو، کابینت یا یک قفسه جا دهید. برای اینکه خانه را زیبا کنید به مطلب این نوع چیدمان مبل، خانه را کوچک می‌کند سر بزنید.

نکات نظم دهی به خانه

خالی کردن میزها از نکات نظم دهی منزل

برای مرتب کردن میز ناهارخوری و میز جلومبلی، توصیه می‌کنیم سه کیسه بزرگ بردارید که یکی برای دور انداختنی‌ها، یکی برای اهدا کردنی‌ها و آخری برای جابه‌جا کردن باشد. بعد به سرعت نگاهی به میزهای هر اتاق بیندازید. هر چیزی که دکوری نیست یا روزانه از آن استفاده نمی‌کنید را در کیسه مناسبش بیندازید. وقتی تمام وسایل اضافی را جمع کردید نگاهی به کیسه جابه‌جا کردنی‌ها بیندازید و وسایل آن را به جایی موقتی ببرید. بقیه وسایل را هم دور بیندازید یا اهدا کنید.

مرتب کردن کمد لباس

یادتان باشد که قرار نیست تمیزکاری و مرتب کردن درست و حسابی انجام دهید و صرفا خلاص شدن از شر یک سری وسیله است. با کیسه‌ای مخصوص لباس‌های اهدایی، نگاه سریعی به کمد لباس‌ها بیندازید و در عرض ۱۰ دقیقه نه بیشتر، تمام لباس‌هایی را که دیگر اندازه نیستند یا دوستشان ندارید درونش بیندازید. پیشنهاد می‌کنیم به اهدا کردن لباسی که ۲ سال است نپوشیده‌اید فکر کنید. نگه داشتن لباس‌ها ته کمد چون هدیه گرفته‌اید یا گران بوده‌اند، در حالی که هیچ وقت قرار نیست از آن‌ها استفاده کنید، فایده‌ای ندارد. نگاهی هم به کفش‌های خودتان بیندازید، آن‌هایی را که ظاهر تروتمیز و سالمی دارند ولی هیچ وقت اندازه شما نشده‌اند اهدا کنید.

نکات نظم دهی به خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای کاربردی که قطعا نمی‌دانید +ویدیو را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۳۷ ب٫ظ

    وقتی به خیریه ها هدیه کنی باز چیزهای بهتری نصیبت می شود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  7. لیلا

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ق٫ظ

    خیلی دوست دارم لباسای اضافه ام هدیه بدم ولی هیچ وقت از دلم نمیاد چون همش دوست دارم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ق٫ظ

      آخی😍💖

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…