جای این وسیله در اتاق پذیرایی شما خالی است!

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آباژورها همیشه در دکوراسیون خانه‌ها حضور داشته و امروزه علاوه بر تامین بخشی از روشنایی خانه به یک عنصر تاثیرگذار در دکوراسیون منزل نیز تبدیل شده‌اند.
نقش آباژور در دکوراسیون منزل

این روزها روشنایی خیلی از خانه‌ها تنها از لوستر یا چراغ‌های سقفی و دیواری تامین می‌شود. اگر آباژور کنار سالنی ندارید بهتر است آن را در برنامه‌های آینده خریدتان بگذارید و وارد اتاق‌های مختلف خانه کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان نقش آباژور در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

نقش آباژور در دکوراسیون منزل

استفاده از کاربرد آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه یکی از انواع راه‌هایی است که افراد با سلیقه جهت روح بخشیدن به فضای خانه، استفاده می‌کنند.

انواع مختلف آباژور

آباژورها بر اساس شکل و جنس قسمت سرشان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که بعضی‌هایشان را بارها در خانه‌های مختلف دیده‌اید و بعضی‌هایشان احتمالا برایتان خیلی تازگی خواهند داشت.

مدل امپراطور

آباژور مدل امپراطور استاندارد و رایج است. این مدل می‌تواند نور را با استفاده از حاشیه پهن سرش به سمت پایین پخش کند. بیشتر آباژورهای قدیمی مدل امپراطور هستند.

نقش آباژور در دکوراسیون منزل

مدل زنگوله

این آباژور شیک و جذاب فرمی شبیه به دامن زنانه و یک لبه پهن در پایین دارد و البته دو طرفش دارای قوس است. این آباژور معمولا برای قرار گرفتن در دکوراسیون سنتی و کلاسیک استفاده می‌شود.

نقش آباژور در دکوراسیون منزل

مدل طبل از انواع آباژور در دکوراسیون منزل

آباژور مدل طبل، شکلی پهن و استوانه‌ای با طرفین بلند و لبه بزرگ دارد. البته که دو طرف این آباژور مثل مدل‌های دیگر بزرگ و کوچک نیستند و این به نور اجازه می‌دهد که به‌صورت مساوی بالا و پایین پخش شود.

مدل طبل

مدل مدرن

آباژورهای مدرن در شکل‌ها، سایزها و طراحی‌های متفاوت و متنوعی در بازار وجود دارند. این مدل‌ها معمولا در قسمت میانی پهن‌تر هستند و چشم هر بیننده‌ای را می‌گیرند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب تنها یک قدم با خانه‌ای شیک و مدرن فاصله دارید سر بزنید.

مدل مدرن

مدل‌های مستطیلی و مربعی

هر دوی این شکل‌ها در فضاهای مدرن طرفداران زیادی دارند. آباژورهای مستطیلی دو سو دارند و از مدل‌های دیگر پهن‌تر و بلندتر هستند.

مدل‌های مستطیلی و مربعی

مدل کاسه‌ای از انواع آباژور در دکوراسیون منزل

مدل آباژور کاسه‌ای در واقع یک برداشت آزاد از مدل امپراطور است که قسمت بالایی آن جمع و جور و قسمت پایینش بزرگ و پهن است. آباژور کاسه‌ای برای فضاهای مدرن و مینیمال خوب خواهد بود. این نکته را هم فراموش نکنید که همین سری‌ها می‌توانند با قرار گرفتن روی انواع آباژور کنار سالن، روی دیوار و حتی روی میز قرار بگیرند.

مدل کاسه‌ای

پیشنهاد مطالعه: مطلب ضروری‌ترین آیتم برای پرده‌های منزل  را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…