رپورتاژ آگهی

هرآنچه در مورد کراتینه مو باید بدانید

۶
19
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر تا به حال به دنبال داشتن موهای صاف، درخشان و بدون وز بوده‌اید که همیشه بعد از حمام مرتب باشد و حالت خوبی به خود بگیرد، به احتمال زیاد در مورد درمان‌های کراتینه مو یا حداقل موهای برزیلی شنیده‌اید.
کراتینه کردن مو

قبل و بعد از کراتینه مو

این روزها کراتینه کردن مو از رایج‌ترین روش‌های درمانی، احیا و صافی مو است که برای موهای آسیب دیده، رنگ شده و وز گزینه مناسبی است. امروزه در سالن‌ها، برای کسانی که به دنبال داشتن موهایی درخشان‌تر و سالم‌تر هستند، استفاده می‌شود و با مراقبت‌های صحیح تا شش ماه ماندگاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد کراتینه کردن مو و روش‌های صحیح نگهداری و همین‌طور معایب و مزایای آن می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید.

دانستنی‌های لازم در مورد کراتینه کردن مو

کراتین در واقع یک پروتئین ساختاری و نوعی پروتئین طبیعی محافظ در پوست، مو و ناخن شماست. در مو مسئول جلوگیری از شکستن، موخوره و آسیب حرارتی است. با استفاده از کراتین به صورت موضعی روی موها، می‌توان از آن برای صاف کردن و رفع موخوره استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده کراتینه مو

کراتینه کردن مو فرایندی متشکل از چند ماده شیمیایی است. اکثر کراتینه‌ها، حاوی فرمالدئید هستند. این ماده باعث تحریک هورمون‌های مو برای لخت شدن و صاف شدن مو می‌شود. از دیگر مواد می‌توان به گلیسیرین به‌عنوان ماده تقویت کننده، پروپیلن گلیکول که یک نوع مرطوب کننده است و خود کراتین که نوعی پروتئین اصلی و مهم برای مو خواهد بود.

معایب کراتینه مو

از اصلی ترین معایب کراتینه مو ، ماده فرمالدئید است. فرمالدئید یک ماده گازی با بوی زننده، سرطان زا، آلرژی زا و خطرناک است که اگر به‌طور مداوم از آن استفاده کرده یا آن را استنشاق کنید، دچار مشکلات تنفسی می شوید.

فرمالدئید ماده ای است که موها را صاف‌تر نشان می‌دهد. البته جای نگرانی وجود ندارد. اگر فقط سه بار در سال کراتینه را انجام می‌دهید، خطر این ابتلا بسیار کم خواهد بود. حتما مطمئن شوید که این فرآیند را در سالنی با تهویه مناسب انجام دهید.

اگر از موادی کاملا تقلبی استفاده کنید، رطوبت و چربی طبیعی موجود در بافت مو را کشیده و از بین می‌برد. در صورت تماس با پوست سر، باعث ریزش مو و آسیب پوستی در آن ناحیه می‌شود.  فراموش نکنید که انجام کراتینه در دوران بارداری به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

مزایای کراتینه مو

در عین حال، مزایای کراتینه مو حرفه‌ای با استفاده از مواد با کیفیت هم بسیار زیاد است. کراتین باعث می‌شود موهای شما همواره صاف و براق باشد. دیگر نیاز به استفاده مداوم از دستگاه‌های حرارتی برای صاف و خوش حالت کردن مو نیست.

شواهد نشان داده پس از انجام کراتینه، موهای شما سریع‌تر از قبل خشک می‌شوند. کراتین همچنین باعث تقویت مو می‌شود. می‌تواند با چسباندن موقت موها به هم، ظاهر دو شاخه شده ساقه مو (مو خوره) را کاهش دهد. همچنین به موها ظاهری براق و سالم می‌دهد.

کراتینه کردن مو

تاثیر کراتینه مو بر رشد مو

تاثیر کراتینه مو بر رشد مو بدین گونه است که باعث رشد موهای جدید نمی‌شود، اما تار موهای شما را قوی‌تر می‌کند. همچنین به درخشندگی، کاهش موخوره و کاهش دو شاخه شدن موها کمک می‌کند. این امر به معنای شکستگی کمتر تار مو است. می‌تواند به تارها کمک کند طولانی‌تر و قوی‌تر به‌نظر برسند، اما در نهایت با همان سرعت رشد می‌کنند.

اهمیت انتخاب سالن برای انجام کراتینه

از آنجایی که ترکیبات مواد کراتینه مو، شامل مواد شیمیایی و گازهای خطرناک و سرطان زا است، همواره نیاز به یک تکنسین کاربلد و حرفه‌ای دارد. همچنین تهویه آرایشگاه نیز اهمیت دارد. این موضوع اهمیت انتخاب سالن برای انجام کراتینه را افزایش می‌دهد. متاسفانه گاهی اوقات، افراد در توجه به این امر کوتاهی می‌کنند که به آسیب دیدن پوست و موی سر اشخاص منجر می‌شود. برخی از سالن‌ها از اجناس تقلبی استفاده می‌کنند.

متخصص کراتینه مو

بهتر است که برای انجام این کار به نزد فردی ماهر بروید، زیرا در این کار تخصص امری بسیار مهم است. آرایشگر اگر کار خود را به خوبی بلد نباشد، ممکن است که موهای شما را بسوزاند و نتوانید به خوبی موهای خود را کراتینه کنید.

نکات نگهداری مو بعد از کراتینه

به مدت دو هفته بعد از کراتینه کردن از هدبند، گیره یا کش سر استفاده نکنید و موهای خود را با عینک آفتابی نگه ندارید. اگر موهایتان دچار مو خوره شد، حتما چند سانت از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید که موخوره پیشرفت نکند. همین طور استفاده از اتو مو و محصولات حرارتی که باعث خشک شدن و آسیب رسیدن به مو می‌شود را به حداقل برسانید. در هنگام خواب بهتر است موها را باز کرده و از روبالشی لطیف استفاده کنید.

سخن آخر

کراتین یک ماده طبیعی در بدن است که به رشد مو و ناخن کمک می‌کند، ولی مواد مصرفی برای کراتینه مو شیمیایی است. بهتر است که این کار را در مرکز تخصصی کراتینه مو  انجام دهید تا نتیجه خوبی به‌دست آید. با کراتینه کردن موهای شما لخت می‌شود و درخشش موها به‌اندازه قابل توجهی زیاد می‌شود. باید بعد از انجام این کار دستورالعمل نحوه نگهداری از آن را به خوبی پیاده‌سازی کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…