خطرات شوکه‌کننده حذف وعده‌های‌ غذایی را بخوانید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
صرف نظر کردن از وعده‌هایی غذایی مانند؛ شام یا ناهار می‌تواند تبعاتی برای سلامتی شما داشته باشد.
حذف وعده هایی غذایی

اینکه تصور کنید اگر صبحانه، ناهار یا شام خود را حذف می‌کنید و این کار باعث لاغری و تناسب اندام شما می‌شود، نه تنها اشتباه می‌کنید بلکه ممکن است بدن خود را نیز در معرض خطر‌هایی مشخص قرار دهید. در این مطلب از مجله دلتا با ۷ خطر مهم در رابطه با حذف وعده های غذایی آشنا می‌شوید.

بی‌نظمی قاعدگی

زنانی که به‌طور مرتب از وعده‌های غذایی بخصوص صبحانه صرف‌نظر می‌کنند بیشتر در معرض بی‌نظمی‌های قاعدگی قرار می‌گیرند. به عقیده محققان این افراد علاوه بر سندرم پیش از قاعدگی از مشکل یبوست نیز رنج می‌برند.

بی‌نظمی قاعدگی

 احساس گرسنگی دائم

زمانی که از وعده‌های غذایی صرف‌نظر می‌کنید معده شما سیگنال‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن می‌کند؛ درنتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل‌گرفته و باقی‌می‌ماند. صبحانه نخور‌ها در واقع بیشتر در دام تغذیه ناسالم می‌افتند.

 پرخوری

تحقیقات نشان داده است، اگر در زمان مناسب به‌اندازه کافی صبحانه میل کنید در ادامه روز پرخوری نخواهید کرد، زیرا صبحانه اولین وعده بعد از بیدار شدن از خواب است، بنابراین حذف صبحانه زمان گرسنگی از شب گذشته را افزایش می‌دهد، میزان قند خون پایین آمده و ترشح انسولین با مشکل مواجه می‌شود، زمانی که انسولین زیاد شود اسید‌های چرب بیشتری ذخیره بدن خواهد شد. در نتیجه احساس خستگی در نیمه روز به سراغ شما خواهد آمد.

 پرخوری

از بین رفتن تعادل هورمونی

پرهیز از هر کدام از وعده‌های غذایی، منجر به افزایش هورمون کورتیزول در بدن می‌شود. هورمونی که اضطراب و استرس را در بدن افزایش می‌دهد. در این میان عدم تعادل هورمون انسولین در بدن نیز، منجر به نوسانات قند خون و بی‌ثباتی آن خواهد شد.

 مشکلات گوارشی

با حذف وعده‌های غذایی، بدن به مواد موردنیاز برای تامین انرژی و فعالیت دسترسی ندارد. مصرف سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در روز برای عملکرد صحیح متابولیسم و سیستم گوارشی بدن ضروری است.

خطرات حذف وعده هایی غذایی

افزایش چربی در بدن

نخوردن وعده‌های غذایی باعث می‌شود بدن برای جلوگیری از کمبود‌های تغذیه‌ای به‌جای مصرف چربی‌های بدن، آن‌ها را ذخیره کند نه مصرف. همین روند، چاقی و بخصوص بروز چاقی شکمی را افزایش می‌دهد که خود خطری برای ابتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت است.

تحلیل رفتن بدن

با حذف وعده‌های غذایی، متابولیسم بدن کند می‌شود و بیشتر احساس خستگی و کج‌خلقی می‌کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه کاملی مصرف می‌کنند خوش خلق‌تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.

خطر حذف وعده هایی غذایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ عادت روزانه که چاقی شکمی می‌آورند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    جرات داری این مطلب و ماه رمضون چاپ کن😂😅

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ق٫ظ

      عالی بود😂. از شوخی گذشته فواید روزه‌داری اثبات شده است، حتی پیشنهاد می‌شود در صورت نداشتن محدودیت پزشکی در طول هفته یک یا دو روز روزه بگیرید.🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…