در خانه خود گلدان تزیینی زیبا و شیک بسازید

۸
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از زیباترین وسایلی که می‌توان با آن منزل خود را تزیین کرد، گلدان است.
گلدان های دست ساز شیک و قشنگ

برای تزیین منزل خود می‌توانید با استفاده از وسایل دورریختنی گلدان های دست ساز شیک و قشنگ بسازید و انواع گیاهان را در آن‌ها بکارید. با مجله دلتا همراه باشید.

گلدان های دست ساز شیک و قشنگ

شما می‌توانید با کمی خلاقیت اجسامی را که در اطرافتان وجود دارد و بعد از مصرف به‌عنوان زباله دور می‌ریزید را دوباره استفاده کنید و این وسایل دور ریختنی را دوباره بازیافت کرده و با کمی خلاقیت و نوآوری از آن‌ها به‌عنوان گلدان استفاده کنید.

ساخت گلدان با لاستیک‌های رنگی

برای زیباتر شدن حیاط خانه خود می‌توانید چندین گلدان بزرگ با گیاهان قشنگ را درون حیاط قرار بدهید. لاستیک‌های ساییده شده اتومبیل شخصی شما یکی از گلدان‌هایی است که می‌توانید در تراس خانه خود قرار بدهید. برای تبدیل کردن این لاستیک‌ها به گلدان، با یک قوطی رنگ لاستیک‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و کف آن‌ها را یک تخته گرد قرار داده و داخل‌شان گل‌های زیبای فصلی بکارید.

گلدان های دست ساز شیک و قشنگ

ساخت گلدان با فلاپی‌های قدیمی

فلاپی‌های قدیمی خود را هنگام تمیز کردن کمد خود دور نریزید بلکه از آن‌ها به‌عنوان گلدان استفاده کنید. برای تهیه این گلدان با یک چسب حرارتی فلاپی‌ها را به هم بچسبانید تا به یک ظرف مربع شکل تبدیل گردد. اگر فلاپی‌های شما رنگی باشد گلدان‌های شما زیباتر می‌شوند. با این کار شما می‌توانید با مواد بازیافتی و از رده خارج شده یک وسیله قشنگ بسازید و دوباره آن را مورد استفاده قرار بدهید.

گلدان های دست ساز شیک و قشنگ

کاشت گل در کشوی میز

اگر در خانه خود میز تحریر یا دراوری دارید که می‌خواهید آن را دور بیندازید، دست نگه دارید. شما می‌توانید درون کشوهای دراور یا میز تحریر را پر از خاک کرده و درون آن اطلسی بکارید. همچنین می‌توانید روی سطح بالایی میز گلدان‌های زیبایی قرار بدهید و فضای جالبی را درست کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با وسایل دور ریختنی نشیمن را تزیین کنید سر بزنید.

کاشت گل در کشوی میز

گلدان‌های سیمانی به شکل دست

شما می‌توانید با خلاقیت گلدان سیمانی زیبایی به شکل دست بسازید و درون آن گل بکارید. برای این کار اول، دستکش‌های پلاستیکی را با ملات ماسه سیمان پر کرده و اجازه بدهید تا خشک شود. بعدا دستکش را جدا نمایید تا گلدانی شبیه به دست انسان داشته باشید.

گلدان‌های سیمانی به شکل دست

ساخت گلدان دست‌ساز با ظروف شکسته در خانه

اگر فنجان بزرگی دارید که شکسته ولی نمی‌خواهید آن را دور بیندازید می‌توانید از آن به‌عنوان گلدان استفاده کنید. با کمی چسب فنجان را بچسبانید. در کف این فنجان‌های کوچک منفذ کوچکی درست کنید تا آب اضافی گلدان از آن خارج گردد بعدا درون این گلدان‌ها می‌توانید کاکتوس بکارید.

ساخت گلدان با قوطی چای از ایده‌های گلدان های دست ساز شیک و قشنگ

از قوطی چای یا قوطی‌های کنسرو خالی شده می‌توان به‌عنوان گلدان استفاده کرد. تنها کافی است این قوطی‌ها را تمیز کرده و ته آنان را سوراخ کنید و درون آن خاک بریزید بعدا گیاه مورد نظر خود را در آن بکارید. این‌گونه شما می‌توانید به حفظ محیط زیست هم یاری کنید.

ساخت گلدان با قوطی چای

پیشنهاد مطالعه: مطلب گنجی در خانه که از آن بی‌خبر هستید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۶:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  3. فاطمه فردوسی

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۵۸ ق٫ظ

    سلام وعرص ادب خ مت سرکارخانم شیشه گر واقعا پیشنهادهای شما وخلاقیتی که درکارهای شما موج میزند زندگی را زیباتر می کند وامید به دلهای زنگارگرفته می بخشد که جا دارد از شما صمیمانه تشکر کنم عالی هستید وبی نظیر.فقط پوزش مرا بپذیرید راهی پیشنهاد می فرمایید که اگر ابهامی یا مطلبی بود از شما بپرسم والبته بادر نطر گرفتن اینکه وقت شما به هیچ وجه نمی گیرم چون خودم هم واقعا وقت کم میارم بعضی وقتها البته که از مهربانویی مانند شما که یک بانوی اصیل ایرانی هستید این لطف را اطمین دارم از من دریع نمی نمانییدجسارتا

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ویدا هستم

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۱۸ ق٫ظ

      واقعا شما خودتان در منزلتان از این دکوریها استفاده می‌کنید

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…