دکور خانه می‌تواند باعث چاقی شما شود!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از زمانی که پایتان به پادری خانه می‌رسد برنامه غذایی که دارید راهش را گم می‌کند، بهتر است فکری به حال چیدمان خانه بکنید.
GetPaidStock.com 62a58b828eda3 1 دکور خانه می‌تواند باعث چاقی شما شود!

تحقیقات نشان داده شکل و نحوه چیدمان دکور خانه می‌تواند عادات غذایی ما را کنترل کند. چه خوردن یک عدد سیب هنگام احساس گرسنگی باشد چه خوردن یک بسته چیپس جلوی تلویزیون. در این مطلب از مجله دلتا به بیان تاثیرات دکوراسیون خانه بر چاقی افراد می‌پردازیم.

تاثیرات دکوراسیون خانه بر چاقی افراد

خانه می‌تواند طوری طراحی شود که باعث سلامتی یا باعث چاقی افراد شود. در ادامه تاثیر دکور خانه بر سلامت را بررسی می‌کنیم.

صندلی‌های راحت آشپزخانه از تاثیرات دکوراسیون خانه بر چاقی افراد

در بیشتر موارد آشپزخانه مرکز خانه به‌حساب می‌آید، جایی که بیشتر به آن سر می‌زنیم. هر چقدر زمان بیشتری در آشپزخانه بمانیم امکان پرخوری نیز بیشتر می‌شود.
حالا کافی است با این وضعیت صندلی‌های آشپزخانه بسیار راحت هم باشند، مسلما مدت زمانی که در آشپزخانه می‌مانید را افزایش می‌دهد. پس سعی کنید صندلی‌های آشپزخانه را زیاد راحت انتخاب نکنید تا به جز موقع وعده‌های اصلی آنجا حضور نداشته باشید.

تاثیرات دکوراسیون خانه بر چاقی افراد

چراغ‌های خانه کلید تنظیم‌کننده ندارد

نور زیاد زمینه را برای پرخوری مهیا می‌کند. کسانی که در یک اتاق پرنور غذا می‌خورند ۱۸ درصد بیشتر از کسانی که در همان اتاق ولی با نور کم این کار را انجام داده‌اند، غذا خوردند. گروه دوم کمتر غذا خوردند و غذا را خوشمزه‌تر توصیف کردند. محققان بر این عقیده هستند که نور کم باعث آرام شدن می‌شود و به همین دلیل آرام‌تر غذا می‌خوریم و فرصت این را داریم که متوجه سیر شدن خود شویم. برای اینکه چیدمان خانه خود را زیبا کنید به مطلب چگونه با کمترین هزینه خانه خود را دکور کنیم؟ سر بزنید.

چراغ‌های خانه کلید تنظیم‌کننده ندارد

بهم ریخته بودن خانه از تاثیرات دکوراسیون خانه بر چاقی افراد

یکی از مهم‌ترین راه‌های مساعد کردن فضا برای سلامتی این است که خانه را از درهم و برهمی دربیاورید. دکتر این مرتب کردن شامل همه چیز از داخل کمدها تا حمام نیز می‌شود. تحقیقات متعددی نشان داده افرادی که توانایی کاهش وزن زیاد را دارند بیشتر متمایل به تمیز کردن و دور کردن خانه از آشفتگی هستند. خانه مرتب کمک می‌کند ذهن بتواند بهتر تصمیم بگیرد، خانه آینه‌ای است از اینکه شما چگونه زندگی می‌کنید.

دیوارهای خانه قرمز است

رنگ قرمز باعث تحریک مواد شیمیایی در مغز می‌شود که گرسنگی را افزایش می‌دهند. اگر در خانه دیواری قرمز دارید مخصوصا در آشپزخانه بهتر است آن را به رنگ آبی یا سبز در بیاورید. هر دو رنگ سبز و آبی باعث آرامش می‌شوند. با ذهنی آرام دیگر امکان اینکه غذا را سریع بخورید کم می‌شود.

دیوارهای خانه قرمز است

میز غذاخوری شما رو به تلویزیون است

هر جایی که غذا می‌خورید سعی کنید تلویزیون را از آنجا دور کنید. سرگرم شدن با تلویزیون یا وسایلی مانند موبایل یا تبلت سر میز غذا باعث می‌شود با بی‌توجهی غذا بخوریم و مقدار غذایی که می‌خوریم را افزایش می‌دهد.

میز غذاخوری رو به تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۹ عادت بدی که خانه را کثیف نشان می‌دهد را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…