هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید با خود بگویید که چرا هرکاری می‌کنید دکور خانه‌تان زیبا و شیک نمی‌شود. برای اینکه علت آن را بدانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

برای چیدمان اصولی فضا در دکوراسیون ترفندهایی وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه شود می‌توان فضایی متعادل‌تر از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی می‌پردازیم.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

همه ما دوست داریم خانه‌ای مرتب، زیبا و شیک داشته باشیم. برای داشتن چنین منزلی الزاما نیازی به خرید وسایل گران قیمت و مارک ندارید، استفاده از تکنیک‌های ساده دکوراسیون داخلی، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد.

اشکال کار در استفاده از فرش نامناسب

باور کنید داشتن یک فرش بزرگ ۶ متری اصلا ایرادی ندارد و ظاهر خانه‌ شما را به دور از مد روز  نمی‌‌کند. مطمئن باشید داشتن یک فرش کوچک غیر متناسب با لوازم خانه می‌‌تواند خیلی بیشتر نامناسب باشد. پس بهتر است بدانید جای فرش در خانه کجاست.

راه‌حل چیست؟

به بزرگ‌ترین وسیله‌ای که در اتاق نشیمن دارید توجه کنید. یک مبل سه نفره؟ با این حساب فرش منزل باید طوری باشد که از هر طرف مبل به اندازه ۳۰ سانتی‌متر بیرون زده باشد. این قانونی است که این روزها بیشتر طراحان مد به آن پایبند هستند. اگر فرش بزرگ دوست ندارید ایرادی ندارد. اگر قرار است زیر تخت فرش باشد باید از هر طرف ۳۰ سانتی‌متر یا حتی بیشتر فرش معلوم باشد.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

از بین بردن روشنایی، از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

ما ایرانی‌‌ها عادت عجیبی داریم. این که موقع خرید خانه همه دنبال خانه‌‌های نورگیر هستیم اما به محض نقل مکان همه پنجره‌‌ها را با پرده‌‌های چند لایه ضخیم می‌پوشانیم. بماند که خیلی‌‌ها از آستری هم استفاده می‌‌کنند. غافل از این که نور طبیعی مهم‌ترین عنصر زیبایی خانه است. برای اینکه چیدمان زیبایی داشته باشید به مطلب پرده نشیمن را زیبا و شیک کنید سر بزنید.

راه‌حل چیست؟

اگر می‌خواهید خانه‌‌ای به روز داشته باشید پرده‌‌ها را هر قدر می‌‌توانید سبک انتخاب کنید. پارچه حریر بهترین گزینه است. استفاده از لوردراپه‌‌ها هم می‌تواند کارساز باشد. این طوری روزها خانه حسابی نور دارد و شب‌‌ها پوشش مناسبی برای جلوگیری از نور است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

اشکال اول دیوارها کجاست؟

هر دیوار خالی خانه را نباید با یک قاب یا تابلوی خاص پر کرد. چه ایرادی دارد که اصلا یکی از دیوارهای خانه سفید و دست نخورده باقی بماند؟ پر کردن همه دیوارها با یک وسیله تزیینی یا قاب از ایرادهای بزرگ در دکوراسیون خانه است.

راه‌حل چیست؟

یک دیوار بزرگ را که دید خوبی هم دارد انتخاب کنید و قاب عکس‌‌ها و تابلوهای دوست داشتنی‌ خود را آنجا نصب کنید. بزرگ و کوچک فرقی ندارد. فقط مطمئن باشید که در نصب آن‌ها توازن را رعایت کرده‌‌اید.

اشکال اول دیوارها کجاست؟

اشکال کار مبلمان از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی

این روزها کوسن‌ها با نقش و طرح‌‌های زیادی به بازار آمده‌‌اند. قرار نیست هر کوسن زیبایی با طرح متفاوتی به خانه ما راه پیدا کند بلکه باید بدانیم که در بین مدل‌های کوسن، چه چیزی برای خانه ما بهتر است؟ یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دکوراسیون خانه ما ایرانی‌‌ها استفاده از کوسن‌‌های زیاد با طرح‌های ناهمخوان است.

راه‌حل چیست؟

دو کوسن در هر طرف کاناپه کافی است. البته بسته به عمق کاناپه می‌‌توانید یک کوسن بزرگ و باریک‌‌تر برای وسط استفاده کنید اما دقت کنید تعداد کوسن‌‌های روی مبل بیشتر نباشد. بافت پارچه کوسن‌ها را هم باید با هم یکی در نظر بگیرید.

چیدمان مبلمان در منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب تزیین اتاق‌‌ خواب با وسایل ساده و دور ریختنی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…