پرده نشیمن را زیبا و شیک کنید

۸
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مواردی که خانه شما را زیباتر نشان می‌دهد پرده است. اگر دقت کنید می‌توانید با زیبا کردن پرده، منزل خود را شیک‌تر کنید.
Downloader.la 62930aa95c3bb پرده نشیمن را زیبا و شیک کنید

برای انتخاب پرده مناسب برای منزل، همان‌طور که به جنس پارچه، مدل، نقش و رنگ آن توجه می‌کنید باید به لوازم جانبی آن نیز توجه داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های زیباسازی پرده نشیمن می‌پردازیم.

روش های زیباسازی پرده نشیمن

روش‌های زیادی برای زیباسازی پرده‌های منزل وجود دارد. یک کتیبه، یراق یا گل میخ به راحتی می‌تواند بر روی نما و ظاهر پرده شما تاثیر بگذارد. در ادامه به بیان این روش‌ها می‌پردازیم.

جمع کننده پرده مدل کراواتی

این مدل جمع کننده، به‌صورتی دور پرده بسته می‌شود که حالت کراوات به خود گرفته و قسمتی از آن بر روی پرده آویزان می‌ماند. این مدل جمع کننده معمولا از متریال‌های گوناگونی مانند بندهای چرمی، کنافی، کاموایی و پارچه‌ای ساخته می‌شود. مدل کراواتی معمولا نیازی به گل میخ نداشته و به تنهایی قادر است پرده را به‌صورت جمع شده نگه دارد.

روش های زیباسازی پرده نشیمن

مدل دستبندی جمع کننده پرده

این مدل یکی از مدل‌های بسیار مدرن و امروزی‌تر برای گل میخ‌ها محسوب می‌شود. نحوه نصب آن به‌گونه‌ای است که رو به سمت دیوار داشته و پرده داخل آن قرار می‌گیرد. در واقع مانند دستبندی می‌ماند که دور پرده جمع شده و از یک طرف به دیوار محکم متصل شده است. طرح‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی برای مدل دستبندی به بازار ارائه شده‌اند که می‌توانند متناسب با سبک پرده و دکوراسیون شما ست شوند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این رنگ خانه شما را جذاب می‌کند سر بزنید.

روش های زیباسازی پرده نشیمن

جمع کننده پرده با مدل گره‌ای از روش های زیباسازی پرده نشیمن

این مدل به مدل کراواتی شباهت دارد با این تفاوت که بند استفاده شده فقط به‌صورت یک گره باقی مانده و آویزان نمی‌شود. البته به یک گل میخ بر روی دیوار کناری نیز احتیاج خواهد داشت. معمولا ترجیح در این است که گره ثابت شده بر روی پرده دارای مدل خاص و زیبایی مانند یک گل باشد. برای این مدل نیز می‌توان از بندها با متریال‌های مختلف مانند کناف، چرم، پارچه و غیره استفاده کرد. همه چیز به سبک پرده شما بستگی دارد.

جمع کننده پرده با مدل گره‌ای

مدل حلقه‌ای جمع کننده پرده

این مدل نیز امروزه بسیار رایج شده و شاید دلیل آن در سادگی و کاربرد راحت آن باشد. مدل حلقه‌ای به راحتی و بدون نیاز به هیچ گل میخ یا وسیله جانبی دیگری دور پرده را گرفته و ثابت بر روی آن می‌ایستد. حلقه‌ها معمولا فلزی بوده و البته می‌توانند مدل‌های متنوعی مانند شکل برگ، گل و غیره داشته باشند. البته این مدل بیشتر برای سبک‌های مدرن به‌کار می‌رود.

مدل حلقه‌ای جمع کننده پرده

جمع کننده پرده با مدل کمربندی

در این مدل هم به یک بند به‌عنوان جمع کننده و هم به یک گل میخ نیاز دارید. این مدل به‌صورت کمربند به دور پرده حلقه زده و سپس به گل میخ متصل می‌شود. این مدل نیز از انواع رایج برای پرده است و به دلیل تنوع بالایی که در طرح و متریال دارد برای انواع سبک پرده با مدل‌های گوناگون مناسب خواهد بود.

 

جمع کننده پرده مگنتی از روش های زیباسازی پرده نشیمن

جدیدترین مدل گل میخ و جمع کننده پرده مدل مگنتی یا همان مغناطیسی است که جذابیت خاصی را برای پرده خلق می‌کند. این جمع‌کننده‌ها توسط آهنربا به یکدیگر متصل شده و محکم به هم چفت می‌شوند. این مدل هم می‌تواند با گل میخ و هم بدون گل میخ استفاده شود اما نکته قابل توجه در مورد آن‌ها این است که در اکثر سبک‌های دکوراسیون قابل استفاده هستند.

روش های زیباسازی پرده نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کاغذ دیواری‌ خانه شما را لوکس می‌کند  را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. محبوبه

    ۹ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۴۴ ب٫ظ

    خیلی عالی و بی نظیره. ممنونم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۰۱ ب٫ظ

      ممنونیم بابت حضور ارزشمند شما در مجله 🌹

      پاسخ

  2. محبوبه

    ۹ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۴۴ ب٫ظ

    خیلی عالی و بی نظیره. ممنونم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ب٫ظ

      ممنونیم بابت حضور ارزشمند شما 🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…