چگونه چیدمان خانه خود را زیباتر کنیم؟

۱
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب به چند ترفند ساده که می‌تواند باعث شیک‌تر شدن خانه شما شود می‌پردازیم.
ترفندهای شیک در چیدمان منزل

بعضی اوقات ممکن است با خود بگویید که چرا چیدمان خانه‌تان زیبا به‌نظر نمی‌رسد؟ شاید این امر باعث شود شما به سلیقه خود شک کنید و فکر کنید که نمی‌توانید دکوراسیون داخلی خود را شیک و مدرن بچینید. نگران نباشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ترفندهای شیک در چیدمان منزل می‌پردازیم.

ترفندهای شیک در چیدمان منزل

برقراری تناسب در چیدمان منزل یا همان دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین اصول خلق یک دکور زیبا و چشم‌نواز است. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

نقطه طلایی خانه خود را پیدا کنید

نقطه کانونی یا مرکزی در یک فضا، محلی است که به محض ورود به یک جای جدید، بسیار خودنمایی کرده و چشم را ناخودآگاه به سمت خود جذب می‌کند. ممکن است این نقطه طلایی، مثل خیلی از خانه‌های دیگر، قبلا در خانه شما هم تعبیه شده باشد.

به‌عنوان مثال شومینه یکی از این نقاط است. شاید خودتان این فضا را ایجاد کرده باشید مانند رنگ‌آمیزی متفاوت یا آینه‌کاری یکی از دیوارهای سالن پذیرایی، تغییر در چیدمان محل قرارگیری تلویزیون، نصب پرده‌های دکوراتیو و غیره. ایجاد چنین فضایی تاثیر زیادی در شیک بودن دکوراسیون به‌وجود می‌آورد.

ترفندهای شیک در چیدمان منزل

طبیعت در خانه شما از ترفندهای شیک در چیدمان منزل

عناصر طبیعی، حس زندگی و پویایی را در خانه به‌وجود می‌آورند. گیاهان، وسایل چوبی و استفاده از الیاف طبیعی می‌توانند در این مسیر کمک بزرگی به شما بکنند. گل‌های آپارتمانی مناسب‌ترین گزینه هستند، چون به نور زیادی احتیاج ندارند و می‌توانید هر جای خانه از آن‌ها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی هوای خانه را تمیز می‌کنند سر بنزید.

تایل‌های دکوراتیو چوبی که جنس آن‌ها از چوب پوسته نارگیل است، یکی از جدیدترین متریال‌های موجود است که می‌تواند حس خوب طبیعت را برای شما تداعی کند. این تایل‌ها به راحتی تمیز شده و قابل نصب بر روی کلیه سطوح است.

ترفندهای شیک در چیدمان منزل

از پارچه‌های بافت‌دار کمک بگیرید

بافت و جنس اجسام تاثیر به‌سزایی در ایجاد حس خوب در فضاها دارند. انواع کوسن‌های پشمی، خز، پوست حیوانات و پتو می‌تواند شما را در خلق ایده‌های مختلف و مدرن یاری کند.

از پارچه‌های بافت‌دار کمک بگیرید

وسایل شخصی خود را به‌کار ببرید

بخشی از خانه شما باید به خاطرات و تجربیات شما تعلق گیرد. تفاوت اصلی دکوراسیون خانه‌ها در همین چیدمان و متنوع بودن وسایل شخصی است. این اقلام شامل عکس‌های یادگاری، سوغاتی‌های سفر، هدایای دوستان و دست سازه‌های خودتان، مثال هایی از این نوع هستند.

از وسایل و تصاویری که دوست دارید؛ فارغ از زشت یا زیبا بودن آن، استفاده کنید و با ایجاد فضایی دوست داشتنی، روحیه خود را شاد کنید و هر روز حس خوبی را به خودتان هدیه دهید.

وسایل شخصی خود را به‌کار ببرید

خلوت کردن خانه از ترفندهای شیک در چیدمان منزل

خلوت بودن برخی از فضاها و دیوارهای خانه فرصت جلوه بیشتری به وسایل دیگر می‌دهد. حتما نیاز نیست تمام دیوارها و گوشه و کنار خانه‌تان را پر کنید چون همیشه شلوغی در کنار خلوت بودن نمای بهتری دارد.

دکوراسیون خود را غیر منتظره کنید

همیشه استفاده از وسایل لوکس، دکور شما را زیباتر نمی‌کند. گاهی لازم است وسایلی با طراحی خاص در چیدمان خود به‌کار ببرید. سماور ذغالی، مجسمه‌های سنگی و چوبی، وسایل عتیقه، دیگ‌های مسی و کرسی ایده‌های ناب در دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌روند.

دکوراسیون خود را غیر منتظره کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کاغذ دیواری خانه شما را مدرن می‌کند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…