کدام مدل کاغذ دیواری برای خانه شما بهتر است؟

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاغذ دیواری یک عنصر دکوراتیو است که به‌عنوان دیوارپوش در طراحی دکوراسیون منازل امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع کاغذ دیواری در دکور منزل

کاغذ دیواری نه تنها نمای دیوار را زیباتر و جذاب تر نشان می‌دهد، بلکه عیوب دیوار را نیز می‌توان توسط آن از نظر پنهان نمود. دیواری که با کاغذ دیواری تزئین شده نسبت به دیوار رنگ شده ظاهری متفاوت تر دارد، بنابراین می‌توان به اهمیت زیاد این متریال در دکوراسیون داخلی پی برد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع کاغذ دیواری در دکور منزل می‌پردازیم.

کاغذ دیواری نورانی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحان ایده‌های خلاقانه خود را عملی نموده و نوع جدیدی از کاغذ دیواری را وارد بازار کرده اند. کاغذ دیواری نورانی به نوعی کاغذ دیواری گفته می‌شود که در بافت آن یکسری لامپ های LED کار گذاشته شده است. این دیوارپوش زیبا دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و نقش است و نه تنها زیبایی و جذابیت را به ارمغان می‌آورد، بلکه فضا را در شب نورانی می‌کند. لامپ های ال ای دی به کار رفته در این نوع کاغذ دیواری حدود ۳ الی ۵ ولت برق مصرف می‌کنند و نور ملایم آن ها زیبایی بی نظیری به فضای مورد نظر می‌بخشد.

انواع کاغذ دیواری در دکور منزل

کاغذ دیواری پوستری

کاغذ دیواری پوستری ظاهری شبیه به پوستر دارد اما ابعاد آن بزرگ تر و وسیع تر است. تصاویر بر روی این کاغذ دیواری‌ها با کیفیت بسیار بالایی چاپ می‌شوند که البته میزان این کیفیت به نوع رنگ و چاپ آن‌ها بستگی دارد.

کاغذهای فیبرو، چرم، کتان و پاستل از جمله متریال‌هایی هستند که برای تولید این پوسترها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نمونه طرح‌هایی که برای چاپ کاغذ دیواری انتخاب می‌شوند طرح‌های سنتی، تاریخی، هنری، هندسی و یا الهام گرفته از طبیعت هستند.

کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از انواع کاغذ دیواری که در دکوراسیون داخلی یک فضای دیدنی خلق کرده و توجه همه را به خود جلب می‌نماید کاغذدیواری سه بعدی است. این کاغذ دیواری بسیار خاص و منحصر بفرد است و به عنوان دیوارپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصاویری که برای چاپ بر روی این کاغذ دیواری انتخاب می‌شوند باید از رزولوشن بالایی برخوردار بوده و با دکوراسیون مورد نظر شما همخوانی داشته باشند.

انواع کاغذ دیواری در دکور منزل

کاغذ دیواری ضد زلزله

کاغذ دیواری ضد زلزله همانطور که از نامش پیداست از ترک خوردن دیوار در هنگام وقوع زلزله و یا نشست دیوار جلوگیری می‌کند. جنس این کاغذ دیواری از الیاف شیشه ای بهم بافته است.

وجود این الیاف شیشه ای باعث ایجاد یک پوشش ارتجاعی در سطح می‌شود که ضربه ناشی از زلزله را در جهات مختلف انتقال می‌دهد و از ریختن دیوار جلوگیری می‌نماید.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک همانطور که از نامش پیداست به سبک کلاسیک اشاره دارد. این کاغذ دیواری اصالت و قدمت را به نمایش می‌گذارد و دارای تنوعی از طرح و رنگ است. اصولا دیوار خانه های کوچک را با این نوع کاغذ دیواری پوشش می‌دهند تا فضا کمی بزرگ‌تر به‌نظر آید. طرح کاغذ دیواری کلاسیک از طبیعت الهام گرفته می‌شود و زیبایی بی‌نظیری دارد.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری مدرن

در طراحی کاغذ دیواری مدرن از طرح‌های مدرن استفاده می‌شود. در طراحی این کاغذ دیواری برخلاف کاغذ دیواری کلاسیک از طرح‌های موجود در طبیعت استفاده نمی‌شود. اصولا خطوط و نقوش هندسی در طراحی آن‌ها کاربرد دارند. طرح‌های روی کاغذ دیواری مدرن بسیار ساده‌تر از کاغذ دیواری کلاسیک و داماسک است. به دلیل سادگی طرح از آن در منازل کوچک استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله که اتاق خواب شما کم دارد! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۱۹ ب٫ظ

    این مطالب را بیشتر انتشتر دهید عالست

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ب٫ظ

    بسیار عالیییی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…