با مهره‌های چوبی لوستر بسازید

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان می‌خواهد یک لوستر زیبا و جذاب برای خانه خود بسازید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
روش ساخت لوستر با مهره چوبی

لوسترها نقش زیادی در نورپردازی و روشنایی خانه شما دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش ساخت لوستر با مهره چوبی می‌پردازیم.

روش ساخت لوستر با مهره چوبی

روش ساخت لوستر با مهره چوبی

این لوستر را به دو روش می‌توان ساخت. در روش اول، همه اجزای آن را خودمان درست می‌کنیم. روش دوم ساده‌تر است و در آن از یک آویز یا لوستر قدیمی استفاده می‌کنیم.

به‌جای مهره چوبی می‌توانید از هر مهره مشابه دیگری استفاده کنید. برای ساخت این لوستر به سه عدد کارگاه گلدوزی نیاز دارید. یکی از آن‌ها باید از دو تای دیگر بزرگ‌تر باشد. فعلا فقط با حلقه‌های درونی آن‌ها کار می‌کنیم.

مرحله اول

از نخ‌ و سوزن مخصوص لحاف‌دوزی استفاده کنید. نخ را دولا کنید و انتهای آن را گره بزنید. یکی از حلقه‌های کوچک را بردارید، نخ را دور آن قلاب کنید و سپس مهره‌ها را به‌ نخ بکشید.

روش ساخت لوستر با مهره چوبی

مرحله دوم

ابتدا ۱۰ مهره کوچک، سپس یک مهره متوسط و بعد یک‌درمیان مهره کوچک و متوسط را نخ کنید تا تعداد مهره‌های کوچک به ۱۲ عدد و متوسط به ۱۳ عدد برسد. آخرین مهره باید متوسط باشد.

لوستر چوبی

مرحله سوم

انتهای کار را به‌ حلقه بزرگ ببندید. محکم و چند بار گره بزنید. حواستان باشد که رشته‌ها را به‌صورت ضربدری از روی هم رد نکنید. تا زمانی که حلقه بالایی کامل پر شود، این کار را تکرار کنید. اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید به مطلب در خانه خود لوسترهای شیک و جذاب بسازید سر بزنید.

در این مرحله باید چنین طرحی داشته باشید:

لوستر دست ساز

حالا با دومین حلقه کوچک، پایین لوستر را درست می‌کنیم:

بازهم نخ را به‌حلقه کوچک قلاب می‌کنیم، ولی این‌ بار برای به‌نخ‌کشیدن مهره‌ها، از این الگو پیروی می‌کنیم: یک مهره کوچک، یک مهره بزرگ و ادامه می‌دهیم تا درنهایت ۵ مهره بزرگ و ۶ مهره کوچک داشته باشیم. در اول و آخر رشته‌ها باید مهره کوچک وجود داشته باشد. حالا رشته‌ها را دوباره از انتها به‌ حلقه بزرگ می‌بندیم و گره می‌زنیم. رشته‌ها را از روی هم رد نکنید.

لوستر چوبی مهره ای

برای اینکه گره‌ها شل نشوند، روی هرکدام را با لایه‌ای از چسب بپوشانید. سپس حلقه بیرونی کارگاه‌ها را بردارید و داخل‌شان را با چسب‌ چوب آغشته کنید. هر حلقه بیرونی را به‌ حلقه درونی خودش وصل کنید و پیچ آن را محکم ببندید.

پس‌از خشک‌شدن می‌توانید پیچ‌ها و بخش سخت‌افزار کارگاه را بردارید. در حلقه بالایی، دو سوراخ  ایجاد کنید و سیم را از آن عبور دهید. سپس کابل را وارد حلقه کنید، سیم را دورش بپیچید و به‌سمت مقابل آن ببرید، از سوراخ رد کرده و محکم کنید.

لوستر چوبی زیبا و شیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کمترین هزینه منزل خود را نو کنید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۵:۳۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…