با وسایلی که در خانه دارید، لوستر بسازید!

۲
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
 آیا تا بحال به این موضوع فکرکرده‌اید که لوستر را خودتان بسازید؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
آموزش ساخت لوستر با مواد بازیافتی

ساخت لوستر در خانه می‌تواند کاری ساده و لذت‌بخش بوده و با کمترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید با وسایلی که در منزل دارید لوسترهای زیبا و جذابی را بسازید و خانه خود را شیک کنید. در این مطلب از مجله دلتا به آموزش ساخت لوستر با مواد بازیافتی می‌پردازیم.

آموزش ساخت لوستر با مواد بازیافتی، پاکت‌ شیر یا آب‌میوه

مرحله اول

وقتی پاکت شیر را باز می‌کنید، می‌بینید که داخل آن با یک لایه فویل به رنگ نقره‌ای پوشیده شده است. برای این کار چند پاکت شیر یا آب‌میوه را باز کرده و تمیز کنید. سپس در جایی بگذارید تا خشک شوند.

مرحله دوم

بعد از اینکه پاکت‌ها خشک شدند آن‌ها را به صورت نواری برش دهید. سپس مانند تصویر زیر هر نوار را چند بار پشت هم تا کنید.

نوارهای تاشده را به شکل مثلث درآورده و کنار هم قرار دهید. برای متصل کردن مثلث‌ها به هم دو ضلع مثلث را کنار هم قرار داده و با یکی از نوارهایی که بریده‌اید دور آن‌ها بگذارید و با گیره کاغذی آن را محکم کنید.

آموزش ساخت لوستر با مواد بازیافتی

این‌کار را با پنج یا شش مثلث انجام داده و آن‌ها را به‌شکل زیر دربیاورید. اینکه برش‌ها شش وجهی یا پنج وجهی باشند، دست خودتان است.

آموزش ساخت لوستر با مواد بازیافتی

مرحله سوم

این اشکال را به هم بچسبانید و یک کره درست کنید. برای راحتی کار ابتدا دو نیم‌کره را جداگانه درست کنید و در نهایت آن‌ها را به وصل کنید تا یک کره کامل بسازید.

مرحله سوم

مرحله آخر

در مرحله آخر کافی است یک لامپ را از درون کره عبور دهید. اگر رنگ نقره‌ای را دوست نداشتید می‌توانید با اسپری رنگ آن را رنگ کنید. لوستر شما آماده است.

مرحله آخر ساخت لوستر

ساخت لوستر در با قاشق‌های پلاستیکی

برای ساخت این لوستر از قاشق‌های پلاستیکی ظروف یکبار مصرف استفاده کنید. نوع طلقی این قاشق‌ها مناسب نیست زیر به شدت شکننده بوده و برش آن‌ها کار ساده‌ای نیست. بهتراست نوع ساده این قاشق‌ها را بخرید و سپس با اسپری آن‌ها را رنگ کنید.

ساخت لوستر در با قاشق‌های پلاستیکی

برای ساختن لوستر، ابتدا دسته همه قاشق‌ها را جدا کنید. سپس یک بطری پلاستیکی بزرگ بردارید و از پایین، مطابق تصویر زیر، همه قاشق‌ها را به‌شکل فلس ماهی روی آن بچسبانید. قسمت انتهایی را به‌صورت گرد دور دهانه بطری بچسبانید تا کارتان تمیزتر باشد. در آخر کابل و لامپ را از درون آن بگذرانید و آویزان کنید. اگر به این آموزش‌ها علاقه دارید به مطلب چگونه از بطری‌ پلاستیکی گلدان‌ بسازیم؟ سر بزنید.

ساخت لوستر در با قاشق‌

آموزش ساخت لوستر با مواد بازیافتی، بطری شیشه‌ای و پلاستیکی

لوسترهایی که از بطری شیشه‌ای ساخته می‌شوند طرفداران زیادی را دارند. برای بریدن شیشه به ابزار مخصوصی نیاز دارید. می‌توانید از طرح‌هایی استفاده کنید که در آن‌ها نیازی به‌ بریدن شیشه نیست.

بعد از برش شیشه، آن را بشویید تا خرده‌ریزه‌های شیشه روی آن نماند. سپس برای صیقلی‌کردن لبه آن از سنباده استفاده کنید. حالا کابل را از آن عبور دهید، دور آن را مطابق شکل با سیم بپیچید و سپس آویزان کنید.

ساخت لوستر با بطری شیشه ای

مدل دیگر آن که نیاز به برش شیشه ندارد مشابه تصویر زیر است. اگر به این آموزش‌ها علاقه دارید به مطلب چطور با مواد دور ریختنی آباژور بسازیم؟ سر بزنید. لوستر با مواد بازیافتی

می‌توانید به‌جای بطری‌شیشه‌ای از بطری‌ پلاستیکی هم استفاده کنید. البته پلاستیک معمولا زیبایی شیشه را ندارد. به‌ همین‌ دلیل، باید کمی آن را تزیین کنید. برای ساخت آن شیشه را به شکل شعاعی برش دهید تا به شکل گل درآیند. سپس آن‌ها را رنگ کنید و بر روی میله فلزی گرد بچسبانید.

لوستر با بطری پلاستیکی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چه پرده‌ای را برای کجا استفاده کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…