چه پرده‌ای را برای کجا استفاده کنیم؟

۳
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید برای شما سوال پیش بیاید که کدام پرده برای چه فضایی در منزل می‌تواند مناسب باشد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
پرده‌ مناسب برای دکور منزل

پرده‌ها در زیبایی دکوراسیون منزل نقش مهمی دارند و فضای شما را شیک و جذاب می‌کنند. علاوه بر این پرده‌ها به حفظ حریم شخصی کمک کرده و میزان ورود نور به داخل فضا را کنترل می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پرده‌ مناسب برای دکور منزل می‌پردازیم.

پرده مناسب برای اتاق خواب

یکی از کاربردهای پرده این است که حریم شخصی شما را حفظ کند. بنابراین برای اتاق خواب استفاده از پرده‌های نازک و بدون آستری انتخاب مناسبی نیست. پارچه‌ای که برای پرده انتخاب می‌کنید نه باید محیط را خیلی تیره کند و نه اینکه نور زیادی را از خود عبور دهد. همچنین این پرده‌ها باید به راحتی باز و بسته شوند. رنگ پرده نیز بهتراست از میان رنگ‌های سرد و ملایم باشدو به‌عنوان مثال طیف‌های رنگ آبی انتخاب مناسبی است. نکات بیشتر در مورد دکور اتاق خواب را در مطلب ۶ موردی که هر اتاق خوابی به آن نیاز دارد بخوانید.

پرده‌ مناسب برای دکور منزل

پرده مناسب برای آشپزخانه

پارچه‌ای که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید بهتر است ساده باشد. طرح‌های شلوغ موجب می‌شوند دکوراسیون آشپزخانه شلوغ‌تر به‌نظر برسد. اگر دیوار آشپزخانه طرح‌دار است، از پرده‌ بدون طرح برای پنجره استفاده کنید. پرده‌ آشپزخانه باید نازک باشد، به راحتی شسته شود و نور کافی را از خود عبور دهد. بهتر است از پرده‌های کرکره‌ای استفاده نکنید‌. چون چربی‌ها در میان درز آن جمع می‌شوند. نکات بیشتر در مورد دکور آشپزخانه را در مطلب این موارد در دکور آشپزخانه، دیگر مد نیست! بخوانید.

پرده‌ مناسب برای دکور منزل

پرده مناسب برای خانه‌های کوچک

اگر منزل شما کوچک است از پارچه‌های تیره استفاده نکنید. رنگ تیره دلگیر است و محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهد. پارچه‌های ضخیم برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند. چون موجب می‌شوند فضا کوچک‌تر از چیزی که هست به‌نظر برسد. در مقابل، پارچه‌های سبک فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید سقف منزل بلندتر به‌نظر برسد تا حد امکان چوب پرده را بالاتر و پرده را نزدیک به سقف نصب کنید. این کار موجب می‌شود دیوار بلندتر به‌نظر برسد.

پرده مناسب برای خانه‌های کوچک

نقش دما و نور در انتخاب پرده برای خانه

در انتخاب پرده‌ مناسب برای دکور منزل به نقش دما و نور در انتخاب آن توجه کنید. پرده‌ها بر روی مقدار نوری که وارد خانه می‌شود، نقش دارند. اگر می‌خواهید از نور طبیعی در منزل استفاده کنید باید پارچه انتخابی شما نازک و شفاف باشد. اما اگر می‌خواهید فضای تاریک‌تری داشته باشید از پارچه‌های ضخیم استفاده کنید.

اگر نور منزل زیاد است از پرده‌های رنگی و اگر نور خانه کم است از پرده‌های روشن استفاده کنید. بدین صورت می‌توانید میزان نور را تنظیم کنید. برخی از پارچه‌ها وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، آسیب می‌بینند و کدر می‌شوند. اگر منزل شما نورگیر است از پارچه‌هایی که دوام بیشتری دارند استفاده کنید.

نقش دما و نور در انتخاب پرده برای خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی به خاک نیاز ندارند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…