چگونه لکه‌های روی مبل را پاک کنیم؟

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاک کردن و از بین بردن لکه مبل چیزی نیست که بتوان آن را در نظافت منزل نادیده گرفت. آشنایی با روش‌های از بین بردن لکه مبل بیش از پیش برای شما ضروری خواهد بود.
چگونه لکه های روی مبل را تمیز کنیم

آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید چگونه لکه های روی مبل را تمیز کنیم یا برای پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای، چرمی، سفید چه باید کرد؟ تا انتهای این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا با راهکارهای پاک کردن انواع لکه مبل آشنا شوید.

پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای

بهترین روش برای پاک کردن لکه از روی مبل پارچه‌ای را می‌توان استفاده از جوش شیرین دانست. البته برای از بین بردن لکه مبل با جوش شیرین، باید یک محلول خانگی را آماده کنید. برای این کار، جوش شیرین را با کمی سرکه، آب گرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید. با یک پارچه تمیز محلول را روی قسمت کوچکی از مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید و اگر رنگ پارچه نرفت، آن را به آرامی روی لکه بمالید.

چگونه لکه های روی مبل را تمیز کنیم

از بین بردن لکه آب روی مبل

می‌توانید از محلول الکل و نمک برای لکه‌بری مبل و پاک کردن لکه آب روی مبل استفاده کنید. بعد از پاک کردن لکه‌ها روی آن‌ها دستمال نم‌دار و سپس دستمال خشک بکشید. اگر بعد از انجام این کار هم ردی از لکه آب روی مبل باقی ماند (هرچند احتمال آن بسیار کم است)، با یک شوینده ملایم لکه مبل را پاک کنید. مدل‌های شیک و جذاب مبلمان را در مطلب ۷ مدل مبل که خانه شما را خاص و شیک می‌کند! ببینید.

پاک کردن لکه خودکار از روی مبل

برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل پارچه‌ای ابتدا باید پارچه مبل را خیس کنید، روی آن نمک بپاشید و با پنبه تمیز کنید. گزینه دیگر شما برای تمیز کردن لکه مبل در این حالت استفاده از مخلوط آمونیک و گلیسیرین است. بعد از استفاده از این ترکیب و پاک کردن لکه مبل، محل را با آب و پودر دستی شستشو دهید، در غیر این صورت ممکن است که رنگ پارچه مبل عوض شود.

چگونه لکه های روی مبل را تمیز کنیم

از بین بردن لکه سوختگی روی مبل

به‌منظور پاک کردن لکه مبل و لکه‌بری مبل در صورت وجود زردی یا رد ناشی از سوختگی، می‌توانید از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید یا یک حبه قند را روی لکه آنقدر بمالید تا پاک شود. اگر پارچه رومبلی شما از جنس الیاف مصنوعی است، می‌توانید از آبلیمو برای از بین بردن لکه مبل استفاده کنید.

پاک کردن لکه چربی از روی مبل

‌برای پاک کردن لکه چربی از روی مبل پارچه‌ای می‌توانید یک کاغذ خشک کن را روی لکه قرار دهید و اتوی داغ را روی آن فشار دهید تا لکه مبل پاک شود. دقت داشته باشید در زمان لکه‌بری مبل، اتو مستقیما روی مبل قرار نگیرد.

پاک کردن لکه چربی از روی مبل

پاک کردن لکه میوه روی مبل

برای پاک کردن لکه‌‌ میوه از روی مبل تنها کافی‌ است آن را با کمی آب و صابون بشویید. اگر پارچه مبلی شما پشمی است، می‌توانید از مخلوط آب اکسیژنه ۲۰% و چند قطره آمونیاک برای آن استفاده کنید. درنهایت اگر مبل شما ابریشمی یا رنگی است، از مخلوط آب و الکل ۹۰% به نسبت مساوی برای پاک کردن لکه مبل استفاده کنید.

پاک کردن لکه میوه روی مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب با بطری پلاستیکی در خانه مبل بسازید! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…