۵  نکته کلیدی در دکور اتاق خواب که باید بدانید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اهمیت دکوراسیون اتاق خواب اگر بیشتر از اتاق پذیرایی نباشد، قطعا کمتر هم نیست. اغلب افراد همه بودجه بازسازی را برای تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی یا آشپزخانه صرف می‌کنند.
اصول دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب خصوصی‌ترین فضا در خانه‌ای است و چیدمان آن در روحیه افراد بسیار تاثیرگذار است. حتی با کمترین بودجه نیز می‌توانید فضایی مخصوص به خود را طراحی کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اصول و قواعد دکوراسیون اتاق خواب منزل می‌پردازیم.

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب

برای اینکه هماهنگی در دکوراسیون اتاق خواب بهتر است یک سبک دکوراسیون خاص را انتخاب کنید. در این مورد هیچ اجباری نیست طبق سلیقه شخصی از بین انواع سبک کلاسیک و مدرن، یکی را انتخاب کنید. در دکوراسیون کلاسیک همه چیز رنگ و بوی لوکس و شیک‌تری دارد. انواع پرده‌های والان‌دار و چند لایه را می‌توانید هماهنگ با رنگ روتختی یا کفپوش‌ها انتخاب کنید. این سبک همیشه مورد توجه است و هیچوقت خسته کننده نمی‌شود. ظرافت‌های به‌کار رفته در طراحی کلاسیک، جلوه هنرمندانه‌ای دارد.

سبک دکوراسیون مدرن با نوعی سادگی توام با شیک بودن، همراه است. انتخاب هدفمند لوازم به دلیل کاربردی که دارند و دوری از جزییات و الگوهای تکرار شونده را در سبک مدرن می‌توان دید. اینجا هیچ وسیله‌ای جنبه دکوری محض ندارد. تاکید روی کاربردی بودن وسایل اتاق خواب است.

اصول و قواعد دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ دکوراسیون در اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب باید احساس آرامش را تداعی کند. برای اینکه حس آرامش بیشتری داشته باشید، رنگ‌های خنثی و سرد را در همه لوازم اتاق خواب به‌کار ببرید. تک‌رنگ بودن یا استفاده از تنوع رنگی هر دو زیباست اما رعایت تم رنگی در همه موارد الزامی است. در این محل‌ها رنگ‌ها بیشتر به چشم می‌آیند:

  • رنگ و طرح دیوارهای اتاق خواب
  • کف اتاق و طرح و نقش کفپوش‌های اتاق
  • پرده‌های اتاق و روتختی و کوسن‌ها

انتخاب رنگ دکور اتاق خواب

انتخاب نقطه کانونی در اتاق خواب

یکی از اصول و قواعد دکوراسیون اتاق خواب منزل نقطه کانونی است. برای اینکه دکوراسیون خاص و برجسته‌تر به‌نظر برسد روی یک نقطه خاص تمرکز کنید. این نقطه می‌تواند هر چیزی باشد نیازی به خرید اشیا لوکس یا عجیب و غریب نیست بلکه مهم طریقه نمایش این وسایل است.

اگر سبک دکوراسیون کلاسیک را می‌پسندید حتما از تابلوهای نقاشی قدیمی با قاب‌های چوبی و کنده کاری شده، انتخاب کنید. تابلوهای حکاکی چوب هرگز خسته کننده و کهنه نمی‌شوند. زیباترین مدل‌های روتختی را در مطلب ۵ مدل روتختی شیک و زیبا برای اتاق خواب ببینید.

انتخاب نقطه کانونی اتاق خواب

نقش طرح های هندسی در دکوراسیون اتاق خواب

یکی از اصول و قواعد دکوراسیون اتاق خواب  استفاده از طرح‌های هدسی است. طرح‌های هلالی و دایره‌ای یا طرح‌های زاویه دار و گوشه‌ها، هر دو زیبا و چشم نواز هستند. همیشه می‌توانید تلفیقی از طرح‌های زاویه‌دار و منحنی را انتخاب کنید ولی به‌کارگیری یکی از این دو نوع در همه لوازم و تزیینات نیز جلوه خاص خود را دارد. طرح‌ها در انتخاب نقش کوسن‌ها و روتختی و سایر منسوجات به وفور دیده می‌شوند. طرح‌های پرده اتاق خواب و نقش‌های کفپوش‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

نقش طرح های هندسی در اتاق خواب

انتخاب مبلمان و لوازم دکوراسیون اتاق خواب

در این مورد تنوع زیادی وجود دارد ولی حتما به تختخواب، میز توالت، میز کنار تخت، دراور و غیره هم نیاز دارید. علاوه بر لوازم روتین و ضروری روی موارد خاص تاکید کنید.

آینه‌ها می‌توانند فضای اتاق خواب را به کلی تحت تاثیر قرار دهند. یک آینه کوچک در دیوار بالای تخت و یا آینه قدی روی درب کمد اتاق خواب را با هیچ چیز دیگری عوض نکنید.

اصول دکوراسیون اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ترفندها انرژی منفی را از خانه خود پاک کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…