ترفندهای بی‌نظیر در چیدمان آشپزخانه که نمی‌دانید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استفاده از اصول دکوراسیون صورت گیرد تا اشتباهات رایج در چیدمان آشپزخانه های امروزی را از بین ببرد.
نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین فضاها در هر خانه که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ظاهر و زیبایی خانه‌ها نقش دارد، آشپزخانه است. چیدمان این فضا باید با استفاده از اصول و ظرافت‌های خاص انجام شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه پرداخته می‌شود.

فاصله وسایل آشپزخانه

یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند، کنار هم قرار دادن وسایل برقی در آشپزخانه است. یکی از نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه رعایت فاصله‌ها در زیبایی و حفظ حرارت ناشی از وسایل برقی اهمیت پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌شود در چیدمان خانه به وسیله یک تکه کابینت، گاز را از یخچال جدا کنید. جدا کردن فر گاز از یخچال باعث می‌شود که حرارت ناشی از فر بر سرمای یخچال‌ها تثیر نگذارد و عمر یخچال را کوتاه نکند.

نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه

ارتفاع کابینت‌ آشپزخانه

در بسیاری از چیدمان‌ها برای باز تر شدن فضای آشپزخانه و یا حتی اضافه کردن کابینت‌های بلند، افراد با چیدمان غیرقابل دسترس روبه‌رو می‌شوند. مرتفع بودن وسایل و کابینت‌ها باعث می‌شود که افراد در دسترسی به آن‌ها با مشکل روبه‌رو و با شکسته شدن ظرف مواجه شوند.

نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه

جای سینک ظرفشویی در آشپزخانه

یکی دیگر از اشتباهات بسیار رایج، چیدمان اتوبوسی یخچال، فر گاز و سینک ظرف‌شویی به ویژه بدون رعایت فاصله است. این فاصله حدودا سه الی سه متر و نیم است و می‌تواند تا هفت متر هم ادامه پیدا کند. در تمامی آشپزخانه‌ها باید رعایت این قاعده در نظر گرفته شود.

نور طبیعی در آشپزخانه

بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با سالن از پرده استفاده می‌کنند و پوشاندن پنجره‌ها از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند. قرار دادن کابینت‌های بلند در آشپزخانه نیز به کاهش نور می‌انجامد و فضای خانه را دلگیر و کوچک نشان می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود برای چیدمان آشپزخانه از محل نورگیر به عنوان وسیله‌ای برای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و روی آن را با هیچ وسیله‌ای پوشش ندهید.

نور طبیعی در آشپزخانه

میز ناهارخوری آشپزخانه

یکی دیگر از اشتباهاتی که در چیدمان خانه و آشپزخانه رخ می‌دهد، خرید میزهای ناهارخوری است. در خانه‌هایی که آشپزخانه‌ کوچک است، خرید میز ناهارخوری یک اشتباه به شمار می‌آید. این خانه‌ها با جای گذاری میز، کوچک‌تر به نظر خواهند رسید بنابراین بهتر است از میزهای جزیره استفاده شود. میزهای جزیره از دسته میزهای سیار و قابل استفاده در وعده‌های مختلف غذایی محسوب می‌شوند که به جای اپن نیز عمل می‌کنند.

فرش آشپزخانه مدرن

بهتر است کف آشپزخانه‌ را با کف پوش و سرامیک، بپوشانید. استفاده از قالیچه‌ها و یا حتی پارکت‌ها از دل‌بازی فضا می‌کاهد. حتی در مدرن بودن و استفاده از چیدمان روز و رنگ‌های مربوط به آشپزخانه باید توجه داشت که رعایت حد لازم مهم است و فراتر رفتن از این حد و اندازه منجر به دلسردی فضای ایجاد شده خواهد شد.

فرش آشپزخانه مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ توصیه مفید و کاربردی برای دکور خانه شما را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…