لذت وسایل قدیمی و آنتیک را در منزل خود تجربه کنید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاهی اوقات شاید بخواهید حس نوستالژیک و خوشایند خاطرات گذشته را در خانه خود ایجاد کنید؛ به راحتی می‌توانید با استفاده از یک دکوری یا قاب عکس قدیمی این حس را ایجاد کنید.
سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون وینتیج یکی از سبک‌های پرطرفدار است که با به‌کار بردن عناصر قدیمی در کنار عناصر جدید، فضایی خاطره انگیز، با ظرافت و زیبا را در خانه‌های امروزی به‌وجود می‌آورد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم ترفندهای اجرای سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم.

رنگ و کاغذ دیواری مناسب

اگر رنگ را برای دکور دیوارها می‌پسندید، برای حفظ جلوه امروزی خانه، از یکی از رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری، بژ و ماسه‌ای استفاده کنید. این رنگ‌ها زمینه بسیار مناسبی برای به نمایش گذاشتن وسایل و مبلمان قدیمی هستند.

اگر به کاغذ دیواری علاقه دارید، کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های کمرنگ صورتی، آبی یا یاسی با طرح‌های گل‌دار پرنده و پروانه، مناسب سبک دکوراسیون وینتیج هستند.

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

مبلمان قدیمی یا مبلمان جدید با طراحی قدیمی

بهتر است در سبک دکوراسیون وینتج مبلمان قدیمی باشند. به‌طور معمول مبلمان قدیمی از مصالح طبیعی مانند چوب و رومبلی‌هایی با الیاف طبیعی ساخته شده‌اند و دارای پشت بلند، پایه‌های منحنی و گرد و قسمت‌های حکاکی شده هستند.

اگر دیوار تک رنگ است، از رومبلی‌های گل‌دار و اگر دیوار کاغذ دیواری شده است، از رومبلی‌های ساده استفاده کنید و به روی آن کوسن‌های تزیینی گل‌دار قرار دهید.

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

استفاده از کفپوش چوبی

قبلا اشاره کردیم که از ویژگی‌های سبک دکوراسیون وینتج، استفاده از مصالح طبیعی است. بنابراین بهترین گزینه برای کف خانه، استفاده از کفپوش‌های چوبی است. همچنین شما می‌توانید به روی این نوع کفپوش‌ها، فرش‌های قدیمی و دستبافت پهن کنید تا به فضای خانه شما، جلوه‌ای گرم و صمیمی انتقال داده شود.

استفاده از کفپوش چوبی

پرده‌های بلند سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

در سبک دکوراسیون وینتج اگر دیوارها تک رنگ هستند، بهتر است که از پرده‌های طرح‌دار بلند و اگر دیوارها با کاغذ دیواری طرح‌دار تزیین شده اند، از پرده‌های بلند ساده با رنگ روشن استفاده کنید.

پرده‌های بلند سبک وینتیج

استفاده از دکوریجات قدیمی در کنار دکوریجات مدرن

برای حفظ تعادل در فضای خانه بین عناصر قدیمی و جدید، لازم است که هر دو نوع دکوریجات را در خانه استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که بیش از حد محیط را از دکوریجات پر نکنید. در ادامه دکوریجات مناسب برای سبک وینتیج را نام برده‌ایم.

استفاده از عکس‌های قدیمی

یکی از بهترین وسایل دکوری برای سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی برای یادآوری خاطرات گذشته، عکس‌های قدیمی در قاب‌های حکاکی شده هستند.

استفاده از عکس‌های قدیمی

استفاده از گل

استفاده نکردن از گل در این نوع دکوراسیون غیر ممکن است. بنابراین گل‌ها را در گلدان‌های سرامیکی و شیشه‌ای قرار دهید و طراوت و انرژی مثبت را به خانه خود دعوت کنید.

استفاده از گل

استفاده از رومیزی توری قدیمی

یکی از عناصری که می تواند یادآور ظرافت و زیبایی زندگی دوره‌های قدیم باشد، رومیزی توری است. پس از آن‌ها غافل نشوید.

استفاده از رومیزی توری قدیمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی که چیدمان نشیمن شما را متحول می‌کند را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…