مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب شما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتـاق خواب در واقع خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین بخش هر خانه‌ای است. بنابراین بـهتر است طراحی آن بـه بـهترین شکل صورت بگیرد و رنگ‌بندی آن با دقت زیادی انتخاب شود.
انتخاب رنگ اتاق خواب

مهم‌‎ترین کاربرد اتاق خواب و هدف اصلی آن ایجاد فضایی آرام برای استراحت و خواب شما است. شما نمی‌توانید اتاق خواب را به هر رنگ و الگویی که دوست دارید، درآورید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات انتخاب رنگ اتاق خواب می‌پردازیم.

رنگ‌های سرد

اکر به دنبال خوابی آرام و لذت‌بخش هستید، باید به انتخاب رنگ‌های اتاق خواب دقت کنید و به جای رنگ‌های تند و روشن به سمت رنگ‌های آرامش‌بخشی مانند آبی روشن، تونالیته رنگ‌های زمینی یا رنگ‌های مات و ملایم بروید. اتاق خواب شما باید بتواند حس آرامش و راحتی را به شما القا نماید.

انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ‌های خنثی در اتاق خواب

رنگ‌های خنثی همیشه انتخاب امنی برای هر نوع فضایی هستند. بژ، رنگ عاجی، خاکستری، خاکستری مایل به قهوه‌ای، سفید و سیاه می‌توانند بهترین پس زمینه برای اتاق خواب‌ شما باشند. خاکستری مایل به قهوه‌ای یا خاکستری ملایم و تونالیته رنگ‌های کرمی، بعد از آبی بهترین‌ها رنگ‌ها برای رنگ دیوار اتاق خواب هستند.

شما می‌توانید با ملافه و لوازم جانبی دیگر، رنگ‌های متفاوتی را به اتاق‌ خود اضافه کنید. بعضی از افراد معتقدند که رنگ‌های خنثی خسته‌کننده هستند اما شما می‌‎توانید با آثار هنری، قالیچه‌های رنگی و لوازم تزئینی رنگ و روح تازه‌ای به اتاق‌ خود بدهید.

انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ‌های پاستلی رنگ مناسب اتاق خواب

رنگ‌های پاستلی برای اتاق خواب عالی هستند. آن‌ها بسیار ملایم، لطیف، آرامش‌بخش و متین هستند و می‌توانند به یک خواب آرام کمک کنند. در مورد استفاده از رنگ‌های آبی ملایم، بنفش کمرنگ، سبز، زرد و صورتی برای دیوار اتاق‌ خواب‌، روتختی و سایر وسایل خود فکر کنید.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های گرم در اتاق خواب

عموما رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد، طلایی و نارنجی را با نام رنگ‌های گرم می‌شناسند. بسیاری از طراحان داخلی معتقد هستند که استفاده از رنگ‌های قوی و روشن در اتاق خواب درست نیست و شما باید از به‌کار بردن رنگ‌های قوی در اتاق خواب اجتناب کنید. چرا که این رنگ‌ها از لحاظ بصری مقدار انرژی شما را در اتاق افزایش داده و آرامش بخش نیستند.

رنگ‌های گرم در اتاق خواب

نکات بیشتر در مورد انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب

به اندازه اتاق خواب و جوی که دوست دارید بر اتاق حاکم باشد، فکر کنید. به‌طور کلی رنگ‌های روشن فضای شما را بزرگ‌تر می‌سازند و در حالی که رنگ‌‌های تیره و گرم‌تر فضا را کمی کوچک ولی به طور حتم دنج و راحت می‌سازند.

آیا در فضای اتاق‌ شما نور طبیعی به مقدار زیادی وجود دارد؟ نور طبیعی فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و بهتر است به هنگام تصمیم‌گیری در مورد رنگ‌ها این موضوع را مدنظر قرار دهید. یک اتاق کوچک با نور زیاد نسبت به اتاق بدون نور بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

رنگ اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین مبل برای فضاهای کوچک را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…