روغن حیوانی و تاثیر باورنکردنی آن بر سیستم ایمنی!

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از خوراکی‌های مفیدی که امروزه در آشپزی مدرن کمتر دیده می‌شود، روغن حیوانی است. روغن حیوانی محتوی ویتامین‌های محلول در چربی است.
خواص روغن حیوانی برای سلامتی

روغن حیوانی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A است، همچنین به سلامت گوارش، کاهش التهاب مفاصل و سلامت پوست کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص روغن حیوانی برای سلامتی آشنا خواهیم کرد.

افزایش انرژی

خواص روغن حیوانی در افزایش انرژی موثر است. روغن حیوانی از دامنه‌ وسیعی از اسیدهای چرب با زنجیره‌ کوتاه و متوسط ساخته شده است. این چربی‌ها برای بدن بسیار مفید هستند و توسط کبد برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، درحالی‌که بیشتر چربی‌های موجود در غذاها در بدن به بافت چربی تبدیل شده و موجب افزایش وزن می‌شوند. روغن حیوانی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزمره‌ ورزشکاران و کسانی که سبک زندگی فعالی دارند را فراهم کند.

energic روغن حیوانی و تاثیر باورنکردنی آن بر سیستم ایمنی!

کاهش حساسیت یا آلرژی

یکی دیگر از خواص روغن حیوانی کاهش حساسیت است. روغن حیوانی عاری از شیر یا دوغ است. بنابراین کسانی که بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی‌توانند کره مصرف بکنند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت بروز مشکلات گوارشی روغن حیوانی را مورداستفاده قرار دهند تا از طعم دلپذیر آن لذت ببرند.

تقویت دستگاه ایمنی

بوتریک اسید شاید مهم‌ترین بخش موجود در روغن حیوانی باشد. این چربی موجب افزایش تولید لنفوسیت‌های T می‌شود. این سلول‌ها بخش مهمی از دستگاه ایمنی هستند. به‌عبارت دیگر باید تقویت دستگاه ایمنی‌ را به خواص روغن حیوانی اضافه کنید.

سلامت قلب

بیشتر افراد کره و روغن حیوانی را مشابه می‌دانند و تصور می‌کنند هر دوی آن‌ها برای سلامت قلب مضر هستند. درحالی‌که روغن حیوانی سرشار از چربی‌های مفیدی است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند سطح کلسترول بد را کاهش داده و کیفیت چربی مصرفی‌ را افزایش دهند.

کمک به سلامت دستگاه گوارش

روغن حیوانی محتوی «بوتریک اسید» است. «بوتریک اسید» از اسیدهای چرب کوتاه‌زنجیر مفیدی است که بدن به آن نیاز دارد. براساس مطالعات اخیر «بوتریک اسید» در کاهش التهابات مخصوصا التهابات دستگاه گوارش موثر است. به‌همین دلیل امروزه برخی متخصصان تغذیه به افرادی که از کولیت زخمی (کولیت روده) رنج می‌برند، مصرف روغن حیوانی را توصیه می‌کنند. همین ویژگی‌های روغن حیوانی موجب شده بود تا در طب سنتی از آن برای درمان التهاب استفاده بشود.

سلامت چشم

کمک به سلامت چشم از خواص روغن حیوانی برای سلامتی است. مقادیر چشمگیر ویتامین A در روغن حیوانی برای مراقبت از چشم بسیار مفید است. «کاروتنوئیدها»، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در نابودی و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد بسیار موثرند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های ماکولا (یا لکه‌ زرد که بخشی از شبکیه است) آسیب می‌زنند.

00col روغن حیوانی و تاثیر باورنکردنی آن بر سیستم ایمنی!

کمک به درمان گرفتگی بینی

سرماخوردگی و گرفتگی بینی امر آزاردهنده‌ای است. سختی در تنفس، کاهش حس چشایی، سردرد و خستگی از بدترین جنبه‌های سرماخوردگی هستند. اما روغن حیوانی می‌تواند به بهبود وضع‌ شما کمک بکند. برای کاهش گرفتگی بینی و بهبود سرماخوردگی صبح‌ها چند قطره از روغن حیوانی گرم را در داخل حفره‌ بینی‌ خود بریزید.

این کار موجب می‌شود روغن حیوانی مسیر تنفسی را پایین برود و با عبور از گلو، به نابودی عفونت‌ها کمک بکند. البته یادتان باشد که برای این کار باید روغن حیوانی‌ خالص باشد و قبل از استفاده آن را حرارت بدهید تا ولرم بشود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص شگفت‌انگیز روغن کنجد برای سلامت بدن!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۲۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…